Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKROEKONOMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye Ekonomisi genel dinamikleri ve güncel ekonomik verileri incelemek ve yorumlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikro iktisat-Makro İktisat Ayrımı,Milli Gelir Muhasebesi,Vergi Teorisi ,Milli Hasılanın Belirlenmesi I ,Milli Hasılanın Belirlenmesi II ,Makro Ekonomik Denge I,Makro Ekonomik Denge II,Maliye Politikası ve Toplam Harcamalar,Para ve Banka,Para Teorisi ve Politikası,Merkez Bankacılığı,Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve Enflasyon,Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri I,Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
7.Para teorisini kullanır, para politikalarını tartışır, para politikalarını karşılaştırır. | 16, 9 | A |
1. Milli gelir ile ilgili temel kavramları değerlendirir. | 16, 9 | A |
2. Milli gelir muhasebesini yorumlar. | 16, 9 | A |
3. Milli hasılayı hesaplar. | 16, 9 | A |
4. Makro ekonomik dengeyi açıklar. | 16, 9 | A |
5. Para ve Banka ile ilgili konuları değerlendirebilecektir ve Merkez Bankasının kararlarını yorumlar. | 16, 9 | A |
6. Kamu finansmanı, iktisat, finans ve diğer bilim dalları ile ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A |
8. Kamu hizmetlerinin niteliğini ve dışsallık ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A |
9. Kamu harcama türlerini ve kamu gelir çeşitlerini sıralar. | 16, 9 | A |
10. Para ve finans piyasalarının göstergelerini tartışır. | 16, 9 | A |
11. Sağlanan verileri yorumlar. | 16, 9 | A |
12. Türk Ekonomisini çözümler. | 16, 9 | A |
13. Ekonomideki finansal verilerdeki gelişmeleri gösterir. | 16, 9 | A |
14. Güncel ekonomik verileri yorumlar. | 16, 9 | A |
15. Türk Ekonomisinin genel dinamiklerini tartışır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikro iktisat-Makro İktisat Ayrımı | Konunun ders kitabından okunması |
2 | Milli Gelir Muhasebesi | Konunun ders kitabından okunması |
3 | Vergi Teorisi | Konunun ders kitabından okunması |
4 | Milli Hasılanın Belirlenmesi I | Konunun ders kitabından okunması |
5 | Milli Hasılanın Belirlenmesi II | Konunun ders kitabından okunması |
6 | Makro Ekonomik Denge I | Konunun ders kitabından okunması |
7 | Makro Ekonomik Denge II | Konunun ders kitabından okunması |
8 | Maliye Politikası ve Toplam Harcamalar | Konunun ders kitabından okunması |
9 | Para ve Banka | Konunun ders kitabından okunması |
10 | Para Teorisi ve Politikası | Konunun ders kitabından okunması |
11 | Merkez Bankacılığı | Konunun ders kitabından okunması |
12 | Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve Enflasyon | Konunun ders kitabından okunması |
13 | Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri I | Konunun ders kitabından okunması |
14 | Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri II | Konunun ders kitabından okunması |
Kaynak |
Nadir Eroğlu, Makro Ekonomi Ders Notları. |
Erdal Ünsal, Makro İktisat. Güncel ekonomik veriler, bilimsel makale ve tartışma tebliğleri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKROEKONOMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye Ekonomisi genel dinamikleri ve güncel ekonomik verileri incelemek ve yorumlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikro iktisat-Makro İktisat Ayrımı,Milli Gelir Muhasebesi,Vergi Teorisi ,Milli Hasılanın Belirlenmesi I ,Milli Hasılanın Belirlenmesi II ,Makro Ekonomik Denge I,Makro Ekonomik Denge II,Maliye Politikası ve Toplam Harcamalar,Para ve Banka,Para Teorisi ve Politikası,Merkez Bankacılığı,Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve Enflasyon,Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri I,Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
7.Para teorisini kullanır, para politikalarını tartışır, para politikalarını karşılaştırır. | 16, 9 | A |
1. Milli gelir ile ilgili temel kavramları değerlendirir. | 16, 9 | A |
2. Milli gelir muhasebesini yorumlar. | 16, 9 | A |
3. Milli hasılayı hesaplar. | 16, 9 | A |
4. Makro ekonomik dengeyi açıklar. | 16, 9 | A |
5. Para ve Banka ile ilgili konuları değerlendirebilecektir ve Merkez Bankasının kararlarını yorumlar. | 16, 9 | A |
6. Kamu finansmanı, iktisat, finans ve diğer bilim dalları ile ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A |
8. Kamu hizmetlerinin niteliğini ve dışsallık ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A |
9. Kamu harcama türlerini ve kamu gelir çeşitlerini sıralar. | 16, 9 | A |
10. Para ve finans piyasalarının göstergelerini tartışır. | 16, 9 | A |
11. Sağlanan verileri yorumlar. | 16, 9 | A |
12. Türk Ekonomisini çözümler. | 16, 9 | A |
13. Ekonomideki finansal verilerdeki gelişmeleri gösterir. | 16, 9 | A |
14. Güncel ekonomik verileri yorumlar. | 16, 9 | A |
15. Türk Ekonomisinin genel dinamiklerini tartışır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikro iktisat-Makro İktisat Ayrımı | Konunun ders kitabından okunması |
2 | Milli Gelir Muhasebesi | Konunun ders kitabından okunması |
3 | Vergi Teorisi | Konunun ders kitabından okunması |
4 | Milli Hasılanın Belirlenmesi I | Konunun ders kitabından okunması |
5 | Milli Hasılanın Belirlenmesi II | Konunun ders kitabından okunması |
6 | Makro Ekonomik Denge I | Konunun ders kitabından okunması |
7 | Makro Ekonomik Denge II | Konunun ders kitabından okunması |
8 | Maliye Politikası ve Toplam Harcamalar | Konunun ders kitabından okunması |
9 | Para ve Banka | Konunun ders kitabından okunması |
10 | Para Teorisi ve Politikası | Konunun ders kitabından okunması |
11 | Merkez Bankacılığı | Konunun ders kitabından okunması |
12 | Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve Enflasyon | Konunun ders kitabından okunması |
13 | Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri I | Konunun ders kitabından okunması |
14 | Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri II | Konunun ders kitabından okunması |
Kaynak |
Nadir Eroğlu, Makro Ekonomi Ders Notları. |
Erdal Ünsal, Makro İktisat. Güncel ekonomik veriler, bilimsel makale ve tartışma tebliğleri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |