Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MAKROEKONOMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye Ekonomisi genel dinamikleri ve güncel ekonomik verileri incelemek ve yorumlamaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Mikro iktisat-Makro İktisat Ayrımı,Milli Gelir Muhasebesi,Vergi Teorisi ,Milli Hasılanın Belirlenmesi I ,Milli Hasılanın Belirlenmesi II ,Makro Ekonomik Denge I,Makro Ekonomik Denge II,Maliye Politikası ve Toplam Harcamalar,Para ve Banka,Para Teorisi ve Politikası,Merkez Bankacılığı,Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve Enflasyon,Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri I,Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
7.Para teorisini kullanır, para politikalarını tartışır, para politikalarını karşılaştırır. 16, 9A
1. Milli gelir ile ilgili temel kavramları değerlendirir. 16, 9A
2. Milli gelir muhasebesini yorumlar. 16, 9A
3. Milli hasılayı hesaplar. 16, 9A
4. Makro ekonomik dengeyi açıklar. 16, 9A
5. Para ve Banka ile ilgili konuları değerlendirebilecektir ve Merkez Bankasının kararlarını yorumlar. 16, 9A
6. Kamu finansmanı, iktisat, finans ve diğer bilim dalları ile ilişkisini açıklar. 16, 9A
8. Kamu hizmetlerinin niteliğini ve dışsallık ilişkisini açıklar. 16, 9A
9. Kamu harcama türlerini ve kamu gelir çeşitlerini sıralar. 16, 9A
10. Para ve finans piyasalarının göstergelerini tartışır. 16, 9A
11. Sağlanan verileri yorumlar. 16, 9A
12. Türk Ekonomisini çözümler. 16, 9A
13. Ekonomideki finansal verilerdeki gelişmeleri gösterir. 16, 9A
14. Güncel ekonomik verileri yorumlar. 16, 9A
15. Türk Ekonomisinin genel dinamiklerini tartışır. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikro iktisat-Makro İktisat AyrımıKonunun ders kitabından okunması
2Milli Gelir MuhasebesiKonunun ders kitabından okunması
3Vergi Teorisi Konunun ders kitabından okunması
4Milli Hasılanın Belirlenmesi I Konunun ders kitabından okunması
5Milli Hasılanın Belirlenmesi II Konunun ders kitabından okunması
6Makro Ekonomik Denge IKonunun ders kitabından okunması
7Makro Ekonomik Denge IIKonunun ders kitabından okunması
8Maliye Politikası ve Toplam HarcamalarKonunun ders kitabından okunması
9Para ve BankaKonunun ders kitabından okunması
10Para Teorisi ve PolitikasıKonunun ders kitabından okunması
11Merkez BankacılığıKonunun ders kitabından okunması
12Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve EnflasyonKonunun ders kitabından okunması
13Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri IKonunun ders kitabından okunması
14Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri IIKonunun ders kitabından okunması
Kaynak
Nadir Eroğlu, Makro Ekonomi Ders Notları.
Erdal Ünsal, Makro İktisat. Güncel ekonomik veriler, bilimsel makale ve tartışma tebliğleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı13131
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MAKROEKONOMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye Ekonomisi genel dinamikleri ve güncel ekonomik verileri incelemek ve yorumlamaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Mikro iktisat-Makro İktisat Ayrımı,Milli Gelir Muhasebesi,Vergi Teorisi ,Milli Hasılanın Belirlenmesi I ,Milli Hasılanın Belirlenmesi II ,Makro Ekonomik Denge I,Makro Ekonomik Denge II,Maliye Politikası ve Toplam Harcamalar,Para ve Banka,Para Teorisi ve Politikası,Merkez Bankacılığı,Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve Enflasyon,Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri I,Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
7.Para teorisini kullanır, para politikalarını tartışır, para politikalarını karşılaştırır. 16, 9A
1. Milli gelir ile ilgili temel kavramları değerlendirir. 16, 9A
2. Milli gelir muhasebesini yorumlar. 16, 9A
3. Milli hasılayı hesaplar. 16, 9A
4. Makro ekonomik dengeyi açıklar. 16, 9A
5. Para ve Banka ile ilgili konuları değerlendirebilecektir ve Merkez Bankasının kararlarını yorumlar. 16, 9A
6. Kamu finansmanı, iktisat, finans ve diğer bilim dalları ile ilişkisini açıklar. 16, 9A
8. Kamu hizmetlerinin niteliğini ve dışsallık ilişkisini açıklar. 16, 9A
9. Kamu harcama türlerini ve kamu gelir çeşitlerini sıralar. 16, 9A
10. Para ve finans piyasalarının göstergelerini tartışır. 16, 9A
11. Sağlanan verileri yorumlar. 16, 9A
12. Türk Ekonomisini çözümler. 16, 9A
13. Ekonomideki finansal verilerdeki gelişmeleri gösterir. 16, 9A
14. Güncel ekonomik verileri yorumlar. 16, 9A
15. Türk Ekonomisinin genel dinamiklerini tartışır. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikro iktisat-Makro İktisat AyrımıKonunun ders kitabından okunması
2Milli Gelir MuhasebesiKonunun ders kitabından okunması
3Vergi Teorisi Konunun ders kitabından okunması
4Milli Hasılanın Belirlenmesi I Konunun ders kitabından okunması
5Milli Hasılanın Belirlenmesi II Konunun ders kitabından okunması
6Makro Ekonomik Denge IKonunun ders kitabından okunması
7Makro Ekonomik Denge IIKonunun ders kitabından okunması
8Maliye Politikası ve Toplam HarcamalarKonunun ders kitabından okunması
9Para ve BankaKonunun ders kitabından okunması
10Para Teorisi ve PolitikasıKonunun ders kitabından okunması
11Merkez BankacılığıKonunun ders kitabından okunması
12Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve EnflasyonKonunun ders kitabından okunması
13Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri IKonunun ders kitabından okunması
14Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri IIKonunun ders kitabından okunması
Kaynak
Nadir Eroğlu, Makro Ekonomi Ders Notları.
Erdal Ünsal, Makro İktisat. Güncel ekonomik veriler, bilimsel makale ve tartışma tebliğleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03