Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ YAPIM YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ, Prof.Dr. Sema ERGÖNÜL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders Yapım Yönetimi alanında gelişmiş yönetim becerileri ve tekniklerini öğrencilere aktarmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Bilgilendirme-Dersin amacı, içerik ve yöntem,Genel kavramlar, yapım yönetiminde süre yönetimi, süre planlama ve kontrol teknikleri,Kritik Yörünge Yöntemi ile planlama,Kritik Yol Yöntemi: uygulama,Proje süresini kısaltma :uygulama,Yapım projelerinde maliyet yönetimine genel bakış,maliyet planlama ve denetim teknikleri,Değerlendirme,Ara sınav,Kazanılmış değer analizi,Yapım projelerinde kalite yönetimine genel bakış, kalite planlama ve kontrol teknikleri,Pareto analizi, Problem çözme teknikleri,Yapım projelerinde insan kaynakları yönetimine genel bakış (Motivasyon ve liderlik),Motivasyon ve liderlik,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Süre yönetimi teknikleri konusunda bilgi ve beceri sahibi olur | ||
Maliyet yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur | ||
Kalite yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Bilgilendirme-Dersin amacı, içerik ve yöntem | |
2 | Genel kavramlar, yapım yönetiminde süre yönetimi, süre planlama ve kontrol teknikleri | |
3 | Kritik Yörünge Yöntemi ile planlama | |
4 | Kritik Yol Yöntemi: uygulama | |
5 | Proje süresini kısaltma :uygulama | |
6 | Yapım projelerinde maliyet yönetimine genel bakış,maliyet planlama ve denetim teknikleri | |
7 | Değerlendirme | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kazanılmış değer analizi | |
10 | Yapım projelerinde kalite yönetimine genel bakış, kalite planlama ve kontrol teknikleri | |
11 | Pareto analizi, Problem çözme teknikleri | |
12 | Yapım projelerinde insan kaynakları yönetimine genel bakış (Motivasyon ve liderlik) | |
13 | Motivasyon ve liderlik | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Harris, Jean, Proje Yönetimi,Hayat yayınları Thomsett, Michael, Proje Yönetimi, Epsilon 1996. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 1 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 14 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ YAPIM YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ, Prof.Dr. Sema ERGÖNÜL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders Yapım Yönetimi alanında gelişmiş yönetim becerileri ve tekniklerini öğrencilere aktarmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Bilgilendirme-Dersin amacı, içerik ve yöntem,Genel kavramlar, yapım yönetiminde süre yönetimi, süre planlama ve kontrol teknikleri,Kritik Yörünge Yöntemi ile planlama,Kritik Yol Yöntemi: uygulama,Proje süresini kısaltma :uygulama,Yapım projelerinde maliyet yönetimine genel bakış,maliyet planlama ve denetim teknikleri,Değerlendirme,Ara sınav,Kazanılmış değer analizi,Yapım projelerinde kalite yönetimine genel bakış, kalite planlama ve kontrol teknikleri,Pareto analizi, Problem çözme teknikleri,Yapım projelerinde insan kaynakları yönetimine genel bakış (Motivasyon ve liderlik),Motivasyon ve liderlik,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Süre yönetimi teknikleri konusunda bilgi ve beceri sahibi olur | ||
Maliyet yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur | ||
Kalite yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Bilgilendirme-Dersin amacı, içerik ve yöntem | |
2 | Genel kavramlar, yapım yönetiminde süre yönetimi, süre planlama ve kontrol teknikleri | |
3 | Kritik Yörünge Yöntemi ile planlama | |
4 | Kritik Yol Yöntemi: uygulama | |
5 | Proje süresini kısaltma :uygulama | |
6 | Yapım projelerinde maliyet yönetimine genel bakış,maliyet planlama ve denetim teknikleri | |
7 | Değerlendirme | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kazanılmış değer analizi | |
10 | Yapım projelerinde kalite yönetimine genel bakış, kalite planlama ve kontrol teknikleri | |
11 | Pareto analizi, Problem çözme teknikleri | |
12 | Yapım projelerinde insan kaynakları yönetimine genel bakış (Motivasyon ve liderlik) | |
13 | Motivasyon ve liderlik | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Harris, Jean, Proje Yönetimi,Hayat yayınları Thomsett, Michael, Proje Yönetimi, Epsilon 1996. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |