Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK PROJESİ II-Güz Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Billur Deniz KARAHAN
Dersin YardımcılarıBu ders, ele alınan mühendislik problemi için danışman ile haftalık görüşmeler yaparak; literatür taramasını, kullanılacak olan kaynakların/standardların tespitini, hesaba katılacak parametrelerin belirlenmesini, öğrencilerin fikir alışverişinde bulunmalarını, problemin modellenmesini, analiz edilmesini, mühendislik problemine çözüm sunulmasını, rapor yazılmasını ve sunulmasını içermektedir.
Dersin AmacıMühendislik Projesi, mühendislik öğrencilerinin öğrenim süreçleri dahilinde kazandıkları teorik bilgileri kullanarak güncel bir mühendislik problemi üzerine pratik uygulama yapmalarını amaçlamaktadır. Öğrenciler çalışacakları mühendislik problemi ile ilgili literatür taramayı, kaynak bulmayı, modellemeyi, analiz etmeyi ve çözüm sunmayı öğrenir. Ders kapsamında öğrencilerin yapacakları sunumların amacı, öğrencilerin edindikleri bilgileri, sundukları çözümleri aktarma becerilerinin geliştirilmesi ve ortak bir mühendislik dili kazanmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması.,Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması.,Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi.,Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi.,Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi.,Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması.,Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarlanan bir prototipin geçirilmesi gereken testleri planlar.10, 14, 17, 5, 6D, F
Farklı mühendislik konularını kullanarak bir prototip geliştirir.10, 14, 17, 5, 6D, F
Tasarımların hem yazılı, hem görsel, hem de sözel sunumunu yapar.10, 14, 17, 5, 6D, F
Teorik bilgileri pratik mühendislik tasarımlarında kullanır.10, 14, 17, 5, 6D, F
Kısıtlı bir zamanda yoğun bir proje sürecini başarıyla yürütür.10, 14, 17, 5, 6D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması.
2Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması.
3Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi.
4Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi.
5Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi.
6Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi.
7Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi.
8Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi.
9Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi.
10Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi.
11Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi.
12Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi.
13Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması.
14Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması.
Kaynak
https://kutuphane.medipol.edu.tr/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)172
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK PROJESİ II-Güz Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Billur Deniz KARAHAN
Dersin YardımcılarıBu ders, ele alınan mühendislik problemi için danışman ile haftalık görüşmeler yaparak; literatür taramasını, kullanılacak olan kaynakların/standardların tespitini, hesaba katılacak parametrelerin belirlenmesini, öğrencilerin fikir alışverişinde bulunmalarını, problemin modellenmesini, analiz edilmesini, mühendislik problemine çözüm sunulmasını, rapor yazılmasını ve sunulmasını içermektedir.
Dersin AmacıMühendislik Projesi, mühendislik öğrencilerinin öğrenim süreçleri dahilinde kazandıkları teorik bilgileri kullanarak güncel bir mühendislik problemi üzerine pratik uygulama yapmalarını amaçlamaktadır. Öğrenciler çalışacakları mühendislik problemi ile ilgili literatür taramayı, kaynak bulmayı, modellemeyi, analiz etmeyi ve çözüm sunmayı öğrenir. Ders kapsamında öğrencilerin yapacakları sunumların amacı, öğrencilerin edindikleri bilgileri, sundukları çözümleri aktarma becerilerinin geliştirilmesi ve ortak bir mühendislik dili kazanmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması.,Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması.,Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi.,Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi.,Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi.,Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi.,Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması.,Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarlanan bir prototipin geçirilmesi gereken testleri planlar.10, 14, 17, 5, 6D, F
Farklı mühendislik konularını kullanarak bir prototip geliştirir.10, 14, 17, 5, 6D, F
Tasarımların hem yazılı, hem görsel, hem de sözel sunumunu yapar.10, 14, 17, 5, 6D, F
Teorik bilgileri pratik mühendislik tasarımlarında kullanır.10, 14, 17, 5, 6D, F
Kısıtlı bir zamanda yoğun bir proje sürecini başarıyla yürütür.10, 14, 17, 5, 6D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması.
2Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin tanımlanması.
3Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi.
4Danışman ile görüşme, mühendislik projesinin modellenmesi.
5Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi.
6Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin analiz edilmesi.
7Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi.
8Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin incelenmesi.
9Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi.
10Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilmesi.
11Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi.
12Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi.
13Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması.
14Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması.
Kaynak
https://kutuphane.medipol.edu.tr/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03