Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇELİK YAPILAR I-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Gülen ÖZKULA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇelik yapı sistemlerinin tasarım esasları ile çelik yapı elemanlarının ve birleşimlerinin boyutlandırılmasının öğrenilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Yapısal çelik malzemesi ve davranışı,Tasarım felsefeleri,Bulonlu birleşimler,Kaynaklı birleşimler,Çekme elemanları,Çekme elemanları (devamı),Basınç elemanları,Basınç elemanları (devamı),Kirişler,Kirişler (devamı),Kolonlar,Kolonlar (devamı),Makas elemanlar,Çapraz ve birleşim detayları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çelik yapı elemanları için tasarım yüklerini hesaplayabilirler.10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Çelik yapı elemanlarını tasarlayabilirler,10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Çelik yapılardaki birleşimleri tasarlayabilirler.10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Çelik yapılar için tasarım metotlarını uygulayabilirler.10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yapısal çelik malzemesi ve davranışıDers notlarının gözden geçirilmesi
2Tasarım felsefeleriDers notlarının gözden geçirilmesi
3Bulonlu birleşimlerDers notlarının gözden geçirilmesi
4Kaynaklı birleşimlerDers notlarının gözden geçirilmesi
5Çekme elemanlarıDers notlarının gözden geçirilmesi
6Çekme elemanları (devamı)Ders notlarının gözden geçirilmesi
7Basınç elemanlarıDers notlarının gözden geçirilmesi
8Basınç elemanları (devamı)Ders notlarının gözden geçirilmesi
9KirişlerDers notlarının gözden geçirilmesi
10Kirişler (devamı)Ders notlarının gözden geçirilmesi
11KolonlarDers notlarının gözden geçirilmesi
12Kolonlar (devamı)Ders notlarının gözden geçirilmesi
13Makas elemanlarDers notlarının gözden geçirilmesi
14Çapraz ve birleşim detaylarıDers notlarının gözden geçirilmesi
Kaynak
Turkish Code for Design and Construction of Steel Structures (2016) AISC (2016) Specification for structural steel buildings. American Institute of Steel Construction, standard no. AISC/ANSI 360-16, Chicago. William T. Segui, Steel Design, Cengage Larning. Jack C. McCormac, Stephen F. Csernak, Structural Steel Design, Fifth Edition, Prentice Hall, 2012. Salmon C. G., Johnson J. E., Malhas F. A., Steel Structures: Design and Behavior, Fifth Edition, Prentice Hall, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)139
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(139/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇELİK YAPILAR I-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Gülen ÖZKULA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇelik yapı sistemlerinin tasarım esasları ile çelik yapı elemanlarının ve birleşimlerinin boyutlandırılmasının öğrenilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Yapısal çelik malzemesi ve davranışı,Tasarım felsefeleri,Bulonlu birleşimler,Kaynaklı birleşimler,Çekme elemanları,Çekme elemanları (devamı),Basınç elemanları,Basınç elemanları (devamı),Kirişler,Kirişler (devamı),Kolonlar,Kolonlar (devamı),Makas elemanlar,Çapraz ve birleşim detayları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çelik yapı elemanları için tasarım yüklerini hesaplayabilirler.10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Çelik yapı elemanlarını tasarlayabilirler,10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Çelik yapılardaki birleşimleri tasarlayabilirler.10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Çelik yapılar için tasarım metotlarını uygulayabilirler.10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yapısal çelik malzemesi ve davranışıDers notlarının gözden geçirilmesi
2Tasarım felsefeleriDers notlarının gözden geçirilmesi
3Bulonlu birleşimlerDers notlarının gözden geçirilmesi
4Kaynaklı birleşimlerDers notlarının gözden geçirilmesi
5Çekme elemanlarıDers notlarının gözden geçirilmesi
6Çekme elemanları (devamı)Ders notlarının gözden geçirilmesi
7Basınç elemanlarıDers notlarının gözden geçirilmesi
8Basınç elemanları (devamı)Ders notlarının gözden geçirilmesi
9KirişlerDers notlarının gözden geçirilmesi
10Kirişler (devamı)Ders notlarının gözden geçirilmesi
11KolonlarDers notlarının gözden geçirilmesi
12Kolonlar (devamı)Ders notlarının gözden geçirilmesi
13Makas elemanlarDers notlarının gözden geçirilmesi
14Çapraz ve birleşim detaylarıDers notlarının gözden geçirilmesi
Kaynak
Turkish Code for Design and Construction of Steel Structures (2016) AISC (2016) Specification for structural steel buildings. American Institute of Steel Construction, standard no. AISC/ANSI 360-16, Chicago. William T. Segui, Steel Design, Cengage Larning. Jack C. McCormac, Stephen F. Csernak, Structural Steel Design, Fifth Edition, Prentice Hall, 2012. Salmon C. G., Johnson J. E., Malhas F. A., Steel Structures: Design and Behavior, Fifth Edition, Prentice Hall, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03