Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİMARİ TERMİNOLOJİ-Güz Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıYrd. Doç Dr. Mustafa Erdem(ders koordinatörü) Öğr Gör. Işıl Serim Baysan (dersin öğretim elemanı)
Dersin AmacıMimari temsilin değişen statüsüne, yani yeni temsil biçimlerine bağlı olarak değişen mimari terminolojiyi ve bu kavramlara ait tanımları öğretmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtılması,Mimarlığın kapsamı ve diline giriş,Mimari terminolojiyi kullanma,Mekanla ilgili kavramlar,Strüktürle ilgili kavramlar,Strüktürle ilgili kavramlar,Malzeme ilgili kavramlar,Ara sınav,Teknoloji ile ilgili kavramlar,Kavram okumaları için mimari proje seçimi,Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 1),Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 2),Kavramların bir proje üzerinden okunması dönem çalışması (dönem çalışması 3),Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mimari terimler ve / veya kavramlar geniş bir sosyo-kültürel bağlamda genelleştirilebilir. Mimari tasarım, yapı teknolojisi, mimari teori, mimari ve sanat tarihi, yapı hukuku ve planlama teorisi gibi yardımcı mimari disiplinler için çok kesin, kodlanmış terminolojik tanımlar bulunmaktadır. Dolayısıyla mimari terminoloji, mimari temsilin değişen statüsüne, yani yeni temsil biçimlerine bağlı olarak değişir; Yeni iletişim biçimleri yani mimarın ve araştırmacının yeni rolü.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtılması
2Mimarlığın kapsamı ve diline giriş
3Mimari terminolojiyi kullanma
4Mekanla ilgili kavramlar
5Strüktürle ilgili kavramlar
6Strüktürle ilgili kavramlar
7Malzeme ilgili kavramlar
8Ara sınav
9Teknoloji ile ilgili kavramlar
10Kavram okumaları için mimari proje seçimi
11Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 1)
12Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 2)
13Kavramların bir proje üzerinden okunması dönem çalışması (dönem çalışması 3)
14Genel tekrar
Kaynak
Arnheim, R., 1974. Visual Thinking. Berkeley, CA: University of California Press. Alberti, Leon-Battista (c 1450, 1485) De Re Aedificatoria , trans. J. Rykwert, N. Leach and R.Taverner (1988) On the Art of Building , The MIT Press, Cambridge, MA Alberti, Leon Battista., 1988. On the Art of Building in Ten Books, trans. J. Rykwert, N. Leach and R.Taverner, The MIT Press, Cambridge, MA Baytop, F., Türkçede Batı Kökenli Yapı Terimleri Sözlüg?ü, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, I?stanbul Ching, F. D.K., 2011. A Visual Dictionary of Architecture, Wiley,Curl, J. S., 2003.
# A Clockwork Orange, directed by Stanley Kubrick, 1971 Cathedrals of Culture, directed by Wim Wenders,2014# Dogville, directed by Lars Von Trier, 2003# The Belly of Architect, directed by Peter Greenaway, 1987# The Draughtsman’s Contract, directed by Peter Greenaway, 1982

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİMARİ TERMİNOLOJİ-Güz Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıYrd. Doç Dr. Mustafa Erdem(ders koordinatörü) Öğr Gör. Işıl Serim Baysan (dersin öğretim elemanı)
Dersin AmacıMimari temsilin değişen statüsüne, yani yeni temsil biçimlerine bağlı olarak değişen mimari terminolojiyi ve bu kavramlara ait tanımları öğretmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtılması,Mimarlığın kapsamı ve diline giriş,Mimari terminolojiyi kullanma,Mekanla ilgili kavramlar,Strüktürle ilgili kavramlar,Strüktürle ilgili kavramlar,Malzeme ilgili kavramlar,Ara sınav,Teknoloji ile ilgili kavramlar,Kavram okumaları için mimari proje seçimi,Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 1),Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 2),Kavramların bir proje üzerinden okunması dönem çalışması (dönem çalışması 3),Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mimari terimler ve / veya kavramlar geniş bir sosyo-kültürel bağlamda genelleştirilebilir. Mimari tasarım, yapı teknolojisi, mimari teori, mimari ve sanat tarihi, yapı hukuku ve planlama teorisi gibi yardımcı mimari disiplinler için çok kesin, kodlanmış terminolojik tanımlar bulunmaktadır. Dolayısıyla mimari terminoloji, mimari temsilin değişen statüsüne, yani yeni temsil biçimlerine bağlı olarak değişir; Yeni iletişim biçimleri yani mimarın ve araştırmacının yeni rolü.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtılması
2Mimarlığın kapsamı ve diline giriş
3Mimari terminolojiyi kullanma
4Mekanla ilgili kavramlar
5Strüktürle ilgili kavramlar
6Strüktürle ilgili kavramlar
7Malzeme ilgili kavramlar
8Ara sınav
9Teknoloji ile ilgili kavramlar
10Kavram okumaları için mimari proje seçimi
11Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 1)
12Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 2)
13Kavramların bir proje üzerinden okunması dönem çalışması (dönem çalışması 3)
14Genel tekrar
Kaynak
Arnheim, R., 1974. Visual Thinking. Berkeley, CA: University of California Press. Alberti, Leon-Battista (c 1450, 1485) De Re Aedificatoria , trans. J. Rykwert, N. Leach and R.Taverner (1988) On the Art of Building , The MIT Press, Cambridge, MA Alberti, Leon Battista., 1988. On the Art of Building in Ten Books, trans. J. Rykwert, N. Leach and R.Taverner, The MIT Press, Cambridge, MA Baytop, F., Türkçede Batı Kökenli Yapı Terimleri Sözlüg?ü, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, I?stanbul Ching, F. D.K., 2011. A Visual Dictionary of Architecture, Wiley,Curl, J. S., 2003.
# A Clockwork Orange, directed by Stanley Kubrick, 1971 Cathedrals of Culture, directed by Wim Wenders,2014# Dogville, directed by Lars Von Trier, 2003# The Belly of Architect, directed by Peter Greenaway, 1987# The Draughtsman’s Contract, directed by Peter Greenaway, 1982

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03