Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPIM TEKNOLOJİSİ II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders Mimarlık ve İç Mimarlık öğreniminin tüm aşamalarında ve ileride mesleğin yürütülmesinde, tasarım ve uygulama çalışmalarında karşılaşılacak kaba yapı sorunlarında yararlanılmak üzere öğrenciye bilgi ve deneyim kazandırılmasına yönelik teori ve uygulama aşamalarından oluşur. Dersin sonunda öğrenci genel yapı ve yapım kavramlarını tanıyacak, iskelet sistemler arasından betonarme karkas yapıların temel sisteminden, duvar ve çatı sistemini de kapsayacak şekilde, bir bütün olarak tasarım ve yapım prensiplerine ilişkin detaylı bilgi edinecek, uygulama prensiplerini öğrenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç ve kapsamının açıklanması Explanation of goal and scope of the course Ders içeriği ve yürütme yönteminin açıklanması Explanation of content and method of the course İskelet yapı sistemi (kısa tekrar) ,Düşey sirkülasyon elemanları Rampa, asansörler, monşarj, yürüyen merdivenler Betonarme merdivenler, geometrik özellikleri, yapıyla ilişkisi (tek kollu, iki kollu, üç kollu, dönel merdivenler… Merdivenlerde boyutsal tasarım ,Merdivenler; taşınma prensipleri, betonarme merdiven çözümleri,Merdivenler; çelik merdiven çözümleri ,Merdivenler; ahşap merdiven çözümleri ,İskelet yapıda döşeme sistemleri Büyük açıklıklı döşemeler, kompozit döşemeler… Güncel Deprem yönetmeliğinin tanıtılması ve konu ile ilgili bölümlerin işlenmesi,ARA SINAV,Çatı sistemlerine giriş,Çatı sistemleri Asma çatı sistemleri, makaslar ,Büyük açıklıklı çatı sistemleri (ahşap lamine kirişli, çelik çatı sistemleri…) ,İskelet yapıda duvarlar İç duvar sistemleri,İskelet yapıda duvarlar Dış duvar sistemleri,İskelet yapıda duvarlar ,Az katlı ve çok katlı prefabrike yapı sistemleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
12, 14, 2, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaç ve kapsamının açıklanması Explanation of goal and scope of the course Ders içeriği ve yürütme yönteminin açıklanması Explanation of content and method of the course İskelet yapı sistemi (kısa tekrar) | |
2 | Düşey sirkülasyon elemanları Rampa, asansörler, monşarj, yürüyen merdivenler Betonarme merdivenler, geometrik özellikleri, yapıyla ilişkisi (tek kollu, iki kollu, üç kollu, dönel merdivenler… Merdivenlerde boyutsal tasarım | |
3 | Merdivenler; taşınma prensipleri, betonarme merdiven çözümleri | |
4 | Merdivenler; çelik merdiven çözümleri | |
5 | Merdivenler; ahşap merdiven çözümleri | |
6 | İskelet yapıda döşeme sistemleri Büyük açıklıklı döşemeler, kompozit döşemeler… Güncel Deprem yönetmeliğinin tanıtılması ve konu ile ilgili bölümlerin işlenmesi | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Çatı sistemlerine giriş | |
9 | Çatı sistemleri Asma çatı sistemleri, makaslar | |
10 | Büyük açıklıklı çatı sistemleri (ahşap lamine kirişli, çelik çatı sistemleri…) | |
11 | İskelet yapıda duvarlar İç duvar sistemleri | |
12 | İskelet yapıda duvarlar Dış duvar sistemleri | |
13 | İskelet yapıda duvarlar | |
14 | Az katlı ve çok katlı prefabrike yapı sistemleri |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods, Edward Allen, 2008. Building Construction Illustrated, Francis Ching, 2008, Architectural Detailing: Function - Constructability - Aesthetics, Edward Allen, 2006 Architect's Handbook of Construction Detailing, David Kent Ballast, 2009 Yapım Malzemeler Yöntemler Çözümler İlkeler, Çetin Türkçü, Ahşap Çatılar, Nihat Bayülgen Yapı elemanı tasarımında malzeme, Nihat Todemir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 1 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 2 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 8 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPIM TEKNOLOJİSİ II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pelin KARAÇAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders Mimarlık ve İç Mimarlık öğreniminin tüm aşamalarında ve ileride mesleğin yürütülmesinde, tasarım ve uygulama çalışmalarında karşılaşılacak kaba yapı sorunlarında yararlanılmak üzere öğrenciye bilgi ve deneyim kazandırılmasına yönelik teori ve uygulama aşamalarından oluşur. Dersin sonunda öğrenci genel yapı ve yapım kavramlarını tanıyacak, iskelet sistemler arasından betonarme karkas yapıların temel sisteminden, duvar ve çatı sistemini de kapsayacak şekilde, bir bütün olarak tasarım ve yapım prensiplerine ilişkin detaylı bilgi edinecek, uygulama prensiplerini öğrenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç ve kapsamının açıklanması Explanation of goal and scope of the course Ders içeriği ve yürütme yönteminin açıklanması Explanation of content and method of the course İskelet yapı sistemi (kısa tekrar) ,Düşey sirkülasyon elemanları Rampa, asansörler, monşarj, yürüyen merdivenler Betonarme merdivenler, geometrik özellikleri, yapıyla ilişkisi (tek kollu, iki kollu, üç kollu, dönel merdivenler… Merdivenlerde boyutsal tasarım ,Merdivenler; taşınma prensipleri, betonarme merdiven çözümleri,Merdivenler; çelik merdiven çözümleri ,Merdivenler; ahşap merdiven çözümleri ,İskelet yapıda döşeme sistemleri Büyük açıklıklı döşemeler, kompozit döşemeler… Güncel Deprem yönetmeliğinin tanıtılması ve konu ile ilgili bölümlerin işlenmesi,ARA SINAV,Çatı sistemlerine giriş,Çatı sistemleri Asma çatı sistemleri, makaslar ,Büyük açıklıklı çatı sistemleri (ahşap lamine kirişli, çelik çatı sistemleri…) ,İskelet yapıda duvarlar İç duvar sistemleri,İskelet yapıda duvarlar Dış duvar sistemleri,İskelet yapıda duvarlar ,Az katlı ve çok katlı prefabrike yapı sistemleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
12, 14, 2, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaç ve kapsamının açıklanması Explanation of goal and scope of the course Ders içeriği ve yürütme yönteminin açıklanması Explanation of content and method of the course İskelet yapı sistemi (kısa tekrar) | |
2 | Düşey sirkülasyon elemanları Rampa, asansörler, monşarj, yürüyen merdivenler Betonarme merdivenler, geometrik özellikleri, yapıyla ilişkisi (tek kollu, iki kollu, üç kollu, dönel merdivenler… Merdivenlerde boyutsal tasarım | |
3 | Merdivenler; taşınma prensipleri, betonarme merdiven çözümleri | |
4 | Merdivenler; çelik merdiven çözümleri | |
5 | Merdivenler; ahşap merdiven çözümleri | |
6 | İskelet yapıda döşeme sistemleri Büyük açıklıklı döşemeler, kompozit döşemeler… Güncel Deprem yönetmeliğinin tanıtılması ve konu ile ilgili bölümlerin işlenmesi | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Çatı sistemlerine giriş | |
9 | Çatı sistemleri Asma çatı sistemleri, makaslar | |
10 | Büyük açıklıklı çatı sistemleri (ahşap lamine kirişli, çelik çatı sistemleri…) | |
11 | İskelet yapıda duvarlar İç duvar sistemleri | |
12 | İskelet yapıda duvarlar Dış duvar sistemleri | |
13 | İskelet yapıda duvarlar | |
14 | Az katlı ve çok katlı prefabrike yapı sistemleri |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır |
Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods, Edward Allen, 2008. Building Construction Illustrated, Francis Ching, 2008, Architectural Detailing: Function - Constructability - Aesthetics, Edward Allen, 2006 Architect's Handbook of Construction Detailing, David Kent Ballast, 2009 Yapım Malzemeler Yöntemler Çözümler İlkeler, Çetin Türkçü, Ahşap Çatılar, Nihat Bayülgen Yapı elemanı tasarımında malzeme, Nihat Todemir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |