Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜRDÜRÜLEBİLİR İNŞAAT | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşadığımız bina ortamlarının enerji ve kaynak kullanımıyla direk ilgisi ve ayrıca sağlık, konfor ve üretkenlik için kritik etkileri vardır. Standart bina pratikleri kısa vadeli düşünce yapısının ürünüdür. Ancak sürdürülebilir inşaatın prensipleri sağlık, konfor ve üretkenlik için uzun vadeli planlanan iyi örnekler üzerine oturmuştur. Bu tarz yaklaşımla yapılan binalar, bina yaşam döngüsünün her aşamasında yaşam ve konforun artması, negatif çevresel etkinin azaltılması, ve ekonomik sürdürülebilirliğin artmasına neden olur. Sürdürülebilir bir şekilde tasarlanan ve yapılan binalar binanın tüm yaşam döngüsü süresinde su, hammaddeler, enerji ve arazi kullanımını minimize etmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Yeşil Bina Sertifikaları,Yeşil Bina Süreci-Entegre Tasarım,Sürdürülebilir Araziler,Enerji ve Atmosfer,Yeşil Malzemeler,Sürdürülebilir İnşaat,İç Hava Kalitesi,Bina İşletmeye Alma/Devreye Alma,Yeşil Binaların Ekonomik Analizi,Vaka Analizleri/Şantiye gezileri,Vaka Analizleri,Vaka Analizleri,Vaka Analizleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sürdürülebilir inşaat yapmak için gereken tüm parametrelerin bütüncül bakış açısıyla ele alınması: Sürdürülebilir Araziler,Entegre tasarım, Malzeme ve Kaynaklar, İç Hava Kalitesi, Enerji ve Atmosfer |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Yüksek Performanslı Binalara Giriş Sürdürülebilir İnşaatın Tanımı, Yeşil Bina Süreçleri ve Engeller |
2 | Yeşil Bina Sertifikaları | Dünyada yaygın kullanılan yeşil bina sertifika sistemleri ve standartları |
3 | Yeşil Bina Süreci-Entegre Tasarım | Yeşil binaları standard binalardan ayıran en önemli özellik entegre tasarım yaklaşımı ile tasarlanmalarıdır. |
4 | Sürdürülebilir Araziler | İnşaatın yarattığı kirlilik, arazi geliştirmenin etkileri, ulaştırma alternatifleri, altyapı gibi konular |
5 | Enerji ve Atmosfer | İşletmeye Alma/Devreye Alma, Bina Enerji Simulasyonu |
6 | Yeşil Malzemeler | Geri Dönüşüm Yerleri, binanın yeniden kullanımı, inşaat atıkları yönetimi, yerel mazleme, geri dönüştürülmüş malzeme, yerel üretilmiş malzemeler, inşaat atıkları yönetimi |
7 | Sürdürülebilir İnşaat | İnşaat süresince sürdürülebilirlik |
8 | İç Hava Kalitesi | Sigara kontrolü, dış hava kanalları izleme, havalandırma artışı, inşaat iç hava ortam kalitesi, düşük emisyonlu malzeme kullanımı, termal ve aydınlatma sistemleri |
9 | Bina İşletmeye Alma/Devreye Alma | Bina İşletmeye Alma/Devreye Alma Standartları |
10 | Yeşil Binaların Ekonomik Analizi | Yaşam Boyu Maliyet Analizi |
11 | Vaka Analizleri/Şantiye gezileri | LEED sertifikalı bina gezisi |
12 | Vaka Analizleri | |
13 | Vaka Analizleri | |
14 | Vaka Analizleri |
Kaynak |
Sürdürülebilir İnşaat: John Wiley and Sons (last edition)-Charles J. Kibert |
Makaleler (İlgili konulara bağlantılı olarak) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 6 | 6 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜRDÜRÜLEBİLİR İNŞAAT | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşadığımız bina ortamlarının enerji ve kaynak kullanımıyla direk ilgisi ve ayrıca sağlık, konfor ve üretkenlik için kritik etkileri vardır. Standart bina pratikleri kısa vadeli düşünce yapısının ürünüdür. Ancak sürdürülebilir inşaatın prensipleri sağlık, konfor ve üretkenlik için uzun vadeli planlanan iyi örnekler üzerine oturmuştur. Bu tarz yaklaşımla yapılan binalar, bina yaşam döngüsünün her aşamasında yaşam ve konforun artması, negatif çevresel etkinin azaltılması, ve ekonomik sürdürülebilirliğin artmasına neden olur. Sürdürülebilir bir şekilde tasarlanan ve yapılan binalar binanın tüm yaşam döngüsü süresinde su, hammaddeler, enerji ve arazi kullanımını minimize etmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Yeşil Bina Sertifikaları,Yeşil Bina Süreci-Entegre Tasarım,Sürdürülebilir Araziler,Enerji ve Atmosfer,Yeşil Malzemeler,Sürdürülebilir İnşaat,İç Hava Kalitesi,Bina İşletmeye Alma/Devreye Alma,Yeşil Binaların Ekonomik Analizi,Vaka Analizleri/Şantiye gezileri,Vaka Analizleri,Vaka Analizleri,Vaka Analizleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sürdürülebilir inşaat yapmak için gereken tüm parametrelerin bütüncül bakış açısıyla ele alınması: Sürdürülebilir Araziler,Entegre tasarım, Malzeme ve Kaynaklar, İç Hava Kalitesi, Enerji ve Atmosfer |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Yüksek Performanslı Binalara Giriş Sürdürülebilir İnşaatın Tanımı, Yeşil Bina Süreçleri ve Engeller |
2 | Yeşil Bina Sertifikaları | Dünyada yaygın kullanılan yeşil bina sertifika sistemleri ve standartları |
3 | Yeşil Bina Süreci-Entegre Tasarım | Yeşil binaları standard binalardan ayıran en önemli özellik entegre tasarım yaklaşımı ile tasarlanmalarıdır. |
4 | Sürdürülebilir Araziler | İnşaatın yarattığı kirlilik, arazi geliştirmenin etkileri, ulaştırma alternatifleri, altyapı gibi konular |
5 | Enerji ve Atmosfer | İşletmeye Alma/Devreye Alma, Bina Enerji Simulasyonu |
6 | Yeşil Malzemeler | Geri Dönüşüm Yerleri, binanın yeniden kullanımı, inşaat atıkları yönetimi, yerel mazleme, geri dönüştürülmüş malzeme, yerel üretilmiş malzemeler, inşaat atıkları yönetimi |
7 | Sürdürülebilir İnşaat | İnşaat süresince sürdürülebilirlik |
8 | İç Hava Kalitesi | Sigara kontrolü, dış hava kanalları izleme, havalandırma artışı, inşaat iç hava ortam kalitesi, düşük emisyonlu malzeme kullanımı, termal ve aydınlatma sistemleri |
9 | Bina İşletmeye Alma/Devreye Alma | Bina İşletmeye Alma/Devreye Alma Standartları |
10 | Yeşil Binaların Ekonomik Analizi | Yaşam Boyu Maliyet Analizi |
11 | Vaka Analizleri/Şantiye gezileri | LEED sertifikalı bina gezisi |
12 | Vaka Analizleri | |
13 | Vaka Analizleri | |
14 | Vaka Analizleri |
Kaynak |
Sürdürülebilir İnşaat: John Wiley and Sons (last edition)-Charles J. Kibert |
Makaleler (İlgili konulara bağlantılı olarak) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |