Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPOĞRAFYA-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Serdar BİLGİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1. Arazi etüdü, topografik ölçümler ve uygulamalarla ilgili becerileri geliştirmek. 2. Harita kullanımı, haritalar üzerinde kartografik değerlendirme becerilerini geliştirmek. 3. Topoğrafik harita üretme becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Topografya dersine giriş, ölçü birimleri ve ölçek,Ölçü birimleri, hata kavramı, hata türleri,Jeodezik ağ kavramı, ölçme alet ve sistemleri,Basit açı ölçümü ve çaprazlama,Açı ve koordinat hesaplama prensipleri,Açık ve kapalı çaprazlama, koordinat hesaplama, saha çalışması,Yükseklik ölçmeleri, geometrik nivelman,Trigonometrik nivelman,Düşey açılar,Boyuna ve enine kesitler, kesit nivelmanı, Takeometri,Uygulama, alan hesaplama,Kontur karakteristikleri, harita çizimi,Hacim hesaplama - saha çalışması,Saha çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ölçme yöntemlerini uygular. 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Ölçüm hatalarını hesaplar. 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Uzunluk ve açı ölçümü yapar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Jeodezik temel görevleri ve koordinat hesaplamalarını yapar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Nivelman yöntemlerini kullanır.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Yükseklik farklarını, alan ve hacimleri hesaplar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Boyuna ve enine kesit çıkarır.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Topografya dersine giriş, ölçü birimleri ve ölçekKitap ve ders notlarını inceleme
2Ölçü birimleri, hata kavramı, hata türleriKitap ve ders notlarını inceleme
3Jeodezik ağ kavramı, ölçme alet ve sistemleriKitap ve ders notlarını inceleme
4Basit açı ölçümü ve çaprazlamaKitap ve ders notlarını inceleme
5Açı ve koordinat hesaplama prensipleriKitap ve ders notlarını inceleme
6Açık ve kapalı çaprazlama, koordinat hesaplama, saha çalışmasıKitap ve ders notlarını inceleme
7Yükseklik ölçmeleri, geometrik nivelmanKitap ve ders notlarını inceleme
8Trigonometrik nivelmanKitap ve ders notlarını inceleme
9Düşey açılarKitap ve ders notlarını inceleme
10Boyuna ve enine kesitler, kesit nivelmanı, TakeometriKitap ve ders notlarını inceleme
11Uygulama, alan hesaplamaKitap ve ders notlarını inceleme
12Kontur karakteristikleri, harita çizimiKitap ve ders notlarını inceleme
13Hacim hesaplama - saha çalışmasıKitap ve ders notlarını inceleme
14Saha çalışmasıKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
1. Topografya / M. Gündoğdu Özgen. Merkez Küt.Ders Kitapları -- TA590 .Ö94 2. Surveying : principles and applications / Barry F. Kavanagh, S.J. Glenn Bird 3. Engineering surveying technology / edited by T.J.M. Kennie and G. Petrie 4. Surveying / A. Bannister, S. Raymond, R. Baker 5. Surveying : with construction applications / Barry F. Kavanagh

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13636
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPOĞRAFYA-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Serdar BİLGİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1. Arazi etüdü, topografik ölçümler ve uygulamalarla ilgili becerileri geliştirmek. 2. Harita kullanımı, haritalar üzerinde kartografik değerlendirme becerilerini geliştirmek. 3. Topoğrafik harita üretme becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Topografya dersine giriş, ölçü birimleri ve ölçek,Ölçü birimleri, hata kavramı, hata türleri,Jeodezik ağ kavramı, ölçme alet ve sistemleri,Basit açı ölçümü ve çaprazlama,Açı ve koordinat hesaplama prensipleri,Açık ve kapalı çaprazlama, koordinat hesaplama, saha çalışması,Yükseklik ölçmeleri, geometrik nivelman,Trigonometrik nivelman,Düşey açılar,Boyuna ve enine kesitler, kesit nivelmanı, Takeometri,Uygulama, alan hesaplama,Kontur karakteristikleri, harita çizimi,Hacim hesaplama - saha çalışması,Saha çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ölçme yöntemlerini uygular. 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Ölçüm hatalarını hesaplar. 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Uzunluk ve açı ölçümü yapar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Jeodezik temel görevleri ve koordinat hesaplamalarını yapar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Nivelman yöntemlerini kullanır.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Yükseklik farklarını, alan ve hacimleri hesaplar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Boyuna ve enine kesit çıkarır.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Topografya dersine giriş, ölçü birimleri ve ölçekKitap ve ders notlarını inceleme
2Ölçü birimleri, hata kavramı, hata türleriKitap ve ders notlarını inceleme
3Jeodezik ağ kavramı, ölçme alet ve sistemleriKitap ve ders notlarını inceleme
4Basit açı ölçümü ve çaprazlamaKitap ve ders notlarını inceleme
5Açı ve koordinat hesaplama prensipleriKitap ve ders notlarını inceleme
6Açık ve kapalı çaprazlama, koordinat hesaplama, saha çalışmasıKitap ve ders notlarını inceleme
7Yükseklik ölçmeleri, geometrik nivelmanKitap ve ders notlarını inceleme
8Trigonometrik nivelmanKitap ve ders notlarını inceleme
9Düşey açılarKitap ve ders notlarını inceleme
10Boyuna ve enine kesitler, kesit nivelmanı, TakeometriKitap ve ders notlarını inceleme
11Uygulama, alan hesaplamaKitap ve ders notlarını inceleme
12Kontur karakteristikleri, harita çizimiKitap ve ders notlarını inceleme
13Hacim hesaplama - saha çalışmasıKitap ve ders notlarını inceleme
14Saha çalışmasıKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
1. Topografya / M. Gündoğdu Özgen. Merkez Küt.Ders Kitapları -- TA590 .Ö94 2. Surveying : principles and applications / Barry F. Kavanagh, S.J. Glenn Bird 3. Engineering surveying technology / edited by T.J.M. Kennie and G. Petrie 4. Surveying / A. Bannister, S. Raymond, R. Baker 5. Surveying : with construction applications / Barry F. Kavanagh

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03