Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUN TEORİSİNE GİRİŞIND3115968Güz Dönemi3+036
Ders Programı

Salı 12:00-12:45

Salı 12:45-13:30

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Çarşamba 12:45-13:30

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Orhan İlker BAŞARAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, mühendislik problemleri için bir karar alma prosedürü olarak Oyun Teorisi kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Strateji Oyunları,Matematik Tekrarı,Oyun Temsilleri,Baskın Stratejiler,Denge,Karışık Stratejiler,Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 1,Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 2,Denge Seçimi,Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 1 ,Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 2 ,Sonlu Tekrarlanan Oyunlar,Sonlu Tekrarlanan Oyunlar,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyun teorisi problemlerini belirler.10, 11, 12, 9A
Basit oyun teorisi problemlerini çözer.10, 11, 12, 13, 9A
Sıralı oyunları analiz eder.10, 11, 12, 13, 9A
Matris olmayan oyunlarda dengeyi bulunur.10, 11, 12, 13, 9A
Tekrarlanan oyunları analiz eder. 10, 11, 12, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Strateji OyunlarıDers Notları
2Matematik TekrarıDers Notları
3Oyun TemsilleriDers Notları
4Baskın StratejilerDers Notları
5DengeDers Notları
6Karışık StratejilerDers Notları
7Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 1Ders Notları
8Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 2Ders Notları
9Denge SeçimiDers Notları
10Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 1 Ders Notları
11Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 2 Ders Notları
12Sonlu Tekrarlanan OyunlarDers Notları
13Sonlu Tekrarlanan OyunlarDers Notları
14Genel TekrarDers Notları
Kaynak
Jeffrey Carpenter and Andrea Robbett, (2022), Game Theory and Behavior, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ve London, England

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7856
Genel Sınav ve Hazırlığı91090
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)188
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(188/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUN TEORİSİNE GİRİŞIND3115968Güz Dönemi3+036
Ders Programı

Salı 12:00-12:45

Salı 12:45-13:30

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Çarşamba 12:45-13:30

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Orhan İlker BAŞARAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, mühendislik problemleri için bir karar alma prosedürü olarak Oyun Teorisi kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Strateji Oyunları,Matematik Tekrarı,Oyun Temsilleri,Baskın Stratejiler,Denge,Karışık Stratejiler,Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 1,Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 2,Denge Seçimi,Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 1 ,Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 2 ,Sonlu Tekrarlanan Oyunlar,Sonlu Tekrarlanan Oyunlar,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyun teorisi problemlerini belirler.10, 11, 12, 9A
Basit oyun teorisi problemlerini çözer.10, 11, 12, 13, 9A
Sıralı oyunları analiz eder.10, 11, 12, 13, 9A
Matris olmayan oyunlarda dengeyi bulunur.10, 11, 12, 13, 9A
Tekrarlanan oyunları analiz eder. 10, 11, 12, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Strateji OyunlarıDers Notları
2Matematik TekrarıDers Notları
3Oyun TemsilleriDers Notları
4Baskın StratejilerDers Notları
5DengeDers Notları
6Karışık StratejilerDers Notları
7Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 1Ders Notları
8Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 2Ders Notları
9Denge SeçimiDers Notları
10Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 1 Ders Notları
11Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 2 Ders Notları
12Sonlu Tekrarlanan OyunlarDers Notları
13Sonlu Tekrarlanan OyunlarDers Notları
14Genel TekrarDers Notları
Kaynak
Jeffrey Carpenter and Andrea Robbett, (2022), Game Theory and Behavior, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ve London, England

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:51