Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OYUN TEORİSİNE GİRİŞ | IND3115968 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Çarşamba 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Orhan İlker BAŞARAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, mühendislik problemleri için bir karar alma prosedürü olarak Oyun Teorisi kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Strateji Oyunları,Matematik Tekrarı,Oyun Temsilleri,Baskın Stratejiler,Denge,Karışık Stratejiler,Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 1,Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 2,Denge Seçimi,Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 1 ,Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 2 ,Sonlu Tekrarlanan Oyunlar,Sonlu Tekrarlanan Oyunlar,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyun teorisi problemlerini belirler. | 10, 11, 12, 9 | A |
Basit oyun teorisi problemlerini çözer. | 10, 11, 12, 13, 9 | A |
Sıralı oyunları analiz eder. | 10, 11, 12, 13, 9 | A |
Matris olmayan oyunlarda dengeyi bulunur. | 10, 11, 12, 13, 9 | A |
Tekrarlanan oyunları analiz eder. | 10, 11, 12, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Strateji Oyunları | Ders Notları |
2 | Matematik Tekrarı | Ders Notları |
3 | Oyun Temsilleri | Ders Notları |
4 | Baskın Stratejiler | Ders Notları |
5 | Denge | Ders Notları |
6 | Karışık Stratejiler | Ders Notları |
7 | Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 1 | Ders Notları |
8 | Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 2 | Ders Notları |
9 | Denge Seçimi | Ders Notları |
10 | Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 1 | Ders Notları |
11 | Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 2 | Ders Notları |
12 | Sonlu Tekrarlanan Oyunlar | Ders Notları |
13 | Sonlu Tekrarlanan Oyunlar | Ders Notları |
14 | Genel Tekrar | Ders Notları |
Kaynak |
Jeffrey Carpenter and Andrea Robbett, (2022), Game Theory and Behavior, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ve London, England |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 8 | 56 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 9 | 10 | 90 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(188/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OYUN TEORİSİNE GİRİŞ | IND3115968 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Çarşamba 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Orhan İlker BAŞARAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, mühendislik problemleri için bir karar alma prosedürü olarak Oyun Teorisi kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Strateji Oyunları,Matematik Tekrarı,Oyun Temsilleri,Baskın Stratejiler,Denge,Karışık Stratejiler,Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 1,Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 2,Denge Seçimi,Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 1 ,Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 2 ,Sonlu Tekrarlanan Oyunlar,Sonlu Tekrarlanan Oyunlar,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyun teorisi problemlerini belirler. | 10, 11, 12, 9 | A |
Basit oyun teorisi problemlerini çözer. | 10, 11, 12, 13, 9 | A |
Sıralı oyunları analiz eder. | 10, 11, 12, 13, 9 | A |
Matris olmayan oyunlarda dengeyi bulunur. | 10, 11, 12, 13, 9 | A |
Tekrarlanan oyunları analiz eder. | 10, 11, 12, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Strateji Oyunları | Ders Notları |
2 | Matematik Tekrarı | Ders Notları |
3 | Oyun Temsilleri | Ders Notları |
4 | Baskın Stratejiler | Ders Notları |
5 | Denge | Ders Notları |
6 | Karışık Stratejiler | Ders Notları |
7 | Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 1 | Ders Notları |
8 | Matris Olmayan Oyunlarda Denge - Bölüm 2 | Ders Notları |
9 | Denge Seçimi | Ders Notları |
10 | Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 1 | Ders Notları |
11 | Alt Oyun Mükemmelliği - Bölüm 2 | Ders Notları |
12 | Sonlu Tekrarlanan Oyunlar | Ders Notları |
13 | Sonlu Tekrarlanan Oyunlar | Ders Notları |
14 | Genel Tekrar | Ders Notları |
Kaynak |
Jeffrey Carpenter and Andrea Robbett, (2022), Game Theory and Behavior, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ve London, England |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |