Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASINDA ÖZEL KONULAR-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yasin GÖÇGÜN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amaci dogrencilerin dinamik programlamayi ogrenmeleri ve ilgili problemleri dinamik programlama ile formule edip cozebilmeleridir.
Dersin İçeriğiBu ders; Optimizasyona Giriş,Dinamik Programlama için Motive Edici Örnekler,Dinamik Programlama için Prototip Örnek(ler),Dinamik Programlama Problemlerinin Yapısı,Ekipman değişimi, iş gücü dağılımı ve üretim planlama problemlerı,Knapsack, çok boyutlu durum ve gezgin satıcı problemleri,Olasılık Temelleri,Olasılıksal Dinamik Programlama-1,Olasılıksal Dinamik Programlama-2 ,Dinamik Programlama Uygulamaları-1,Dinamik Programlama Uygulamaları-2,Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-1,Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-2,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ogrenci dinamik programlama problemlerini modeller.10, 16, 6, 9A, E
Ogrenci deterministik dinamik programlama problemlerini cozer.10, 16, 6, 9A, E
Ogrenci stokastik dinamik programlama problemlerini cozer.10, 16, 6, 9A, E
Ogrenci dinamik programlama uygulamalarini yorumlar.10, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Optimizasyona Giriş
2Dinamik Programlama için Motive Edici Örnekler
3Dinamik Programlama için Prototip Örnek(ler)
4Dinamik Programlama Problemlerinin Yapısı
5Ekipman değişimi, iş gücü dağılımı ve üretim planlama problemlerı
6Knapsack, çok boyutlu durum ve gezgin satıcı problemleri
7Olasılık Temelleri
8Olasılıksal Dinamik Programlama-1
9Olasılıksal Dinamik Programlama-2
10Dinamik Programlama Uygulamaları-1
11Dinamik Programlama Uygulamaları-2
12Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-1
13Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-2
14Tekrar
Kaynak
Frederik S. Hillier, Gerald J. Lieberman, Introduction to Operations Research, McGraw Hill

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi41560
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)182
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASINDA ÖZEL KONULAR-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yasin GÖÇGÜN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amaci dogrencilerin dinamik programlamayi ogrenmeleri ve ilgili problemleri dinamik programlama ile formule edip cozebilmeleridir.
Dersin İçeriğiBu ders; Optimizasyona Giriş,Dinamik Programlama için Motive Edici Örnekler,Dinamik Programlama için Prototip Örnek(ler),Dinamik Programlama Problemlerinin Yapısı,Ekipman değişimi, iş gücü dağılımı ve üretim planlama problemlerı,Knapsack, çok boyutlu durum ve gezgin satıcı problemleri,Olasılık Temelleri,Olasılıksal Dinamik Programlama-1,Olasılıksal Dinamik Programlama-2 ,Dinamik Programlama Uygulamaları-1,Dinamik Programlama Uygulamaları-2,Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-1,Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-2,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ogrenci dinamik programlama problemlerini modeller.10, 16, 6, 9A, E
Ogrenci deterministik dinamik programlama problemlerini cozer.10, 16, 6, 9A, E
Ogrenci stokastik dinamik programlama problemlerini cozer.10, 16, 6, 9A, E
Ogrenci dinamik programlama uygulamalarini yorumlar.10, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Optimizasyona Giriş
2Dinamik Programlama için Motive Edici Örnekler
3Dinamik Programlama için Prototip Örnek(ler)
4Dinamik Programlama Problemlerinin Yapısı
5Ekipman değişimi, iş gücü dağılımı ve üretim planlama problemlerı
6Knapsack, çok boyutlu durum ve gezgin satıcı problemleri
7Olasılık Temelleri
8Olasılıksal Dinamik Programlama-1
9Olasılıksal Dinamik Programlama-2
10Dinamik Programlama Uygulamaları-1
11Dinamik Programlama Uygulamaları-2
12Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-1
13Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-2
14Tekrar
Kaynak
Frederik S. Hillier, Gerald J. Lieberman, Introduction to Operations Research, McGraw Hill

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:51