Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AĞ AKIŞLARI VE TAMSAYILI PROGRAMLAMA-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yasin GÖÇGÜN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler şebeke problemlerini belirleyip formüle edebilir, tam sayılı programlama problemlerini belirleyip formüle edebilir , tamsayılı ve lineer olamayan programlama modellerini kurabilir ve uygun çözüm yöntemlerini belirleyip uygulayabilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Linear Programlama tekrarı ve ağ modellerine giriş
,Ulaştırma ve geçici Konaklama Modelleri,Atama Modelleri,Kapsayan ağaç problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritması,En kısa yol Problemleri,Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson Algoritası,,Multicommondity Flow, and network synthesis problems,Tamsayı programlamaya giriş,Tamsayı programlama problemlerini formüle etme.,Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etme.,Tamsayı programlama problemlerini çözme- branch and bound method and cutting plane algorithm,Dinamik Programlama-1,Dinamik programlama-2,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci ulastirma modellerini kurar.12, 13, 14, 6, 8, 9A, E, G
Öğrenci geçici konaklama modellerini kurar.12, 13, 14, 6, 8, 9A, G
Öğrenci atama modellerini kurar12, 13, 14, 6, 8, 9A, E
Öğrenci Ağ modellerini uygun algoritmalar ile çözer.12, 13, 14, 6, 8, 9E, G
Öğrenci tam sayılı programlama modellerini uygun algoritmalar ile çözer12, 13, 14, 19, 6, 8, 9A, E, G
Öğrenci matematiksel programlama yazılımı kullanarak matematiksel modelleri çözer, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Linear Programlama tekrarı ve ağ modellerine giriş
2Ulaştırma ve geçici Konaklama Modelleri
3Atama Modelleri
4Kapsayan ağaç problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritması
5En kısa yol Problemleri
6Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson Algoritası,
7Multicommondity Flow, and network synthesis problems
8Tamsayı programlamaya giriş
9Tamsayı programlama problemlerini formüle etme.
10Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etme.
11Tamsayı programlama problemlerini çözme- branch and bound method and cutting plane algorithm
12Dinamik Programlama-1
13Dinamik programlama-2
14Tekrar
Kaynak
Taha, Hamdy A., Operations Research, 8th edition, 2007. ISBN: 0131360140; Bazaraa M.S., Jarvis J.J., Sherali H.D., Linear Programming and Network Flows, 3 th Edition, ISBN 978-0-470-46272-0
Ahuja R.K., Magnanti T.L., Orlin B.J.; Network Flows Theory, Algorithms, and Applications, Prentice Hall. ISBN-13: 978-0136175490 Winston, Wayne L., Operations Research: Applications and Algorithms, 4th edition, 2003. ISBN-13: 978-0534380588

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı51050
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14444
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AĞ AKIŞLARI VE TAMSAYILI PROGRAMLAMA-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yasin GÖÇGÜN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler şebeke problemlerini belirleyip formüle edebilir, tam sayılı programlama problemlerini belirleyip formüle edebilir , tamsayılı ve lineer olamayan programlama modellerini kurabilir ve uygun çözüm yöntemlerini belirleyip uygulayabilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Linear Programlama tekrarı ve ağ modellerine giriş
,Ulaştırma ve geçici Konaklama Modelleri,Atama Modelleri,Kapsayan ağaç problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritması,En kısa yol Problemleri,Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson Algoritası,,Multicommondity Flow, and network synthesis problems,Tamsayı programlamaya giriş,Tamsayı programlama problemlerini formüle etme.,Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etme.,Tamsayı programlama problemlerini çözme- branch and bound method and cutting plane algorithm,Dinamik Programlama-1,Dinamik programlama-2,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci ulastirma modellerini kurar.12, 13, 14, 6, 8, 9A, E, G
Öğrenci geçici konaklama modellerini kurar.12, 13, 14, 6, 8, 9A, G
Öğrenci atama modellerini kurar12, 13, 14, 6, 8, 9A, E
Öğrenci Ağ modellerini uygun algoritmalar ile çözer.12, 13, 14, 6, 8, 9E, G
Öğrenci tam sayılı programlama modellerini uygun algoritmalar ile çözer12, 13, 14, 19, 6, 8, 9A, E, G
Öğrenci matematiksel programlama yazılımı kullanarak matematiksel modelleri çözer, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Linear Programlama tekrarı ve ağ modellerine giriş
2Ulaştırma ve geçici Konaklama Modelleri
3Atama Modelleri
4Kapsayan ağaç problemleri - Prim algoritması, Kruskal algoritması
5En kısa yol Problemleri
6Maksimum akış problemleri Ford-Fulkerson Algoritası,
7Multicommondity Flow, and network synthesis problems
8Tamsayı programlamaya giriş
9Tamsayı programlama problemlerini formüle etme.
10Karışık tamsayı programlama problemlerini formüle etme.
11Tamsayı programlama problemlerini çözme- branch and bound method and cutting plane algorithm
12Dinamik Programlama-1
13Dinamik programlama-2
14Tekrar
Kaynak
Taha, Hamdy A., Operations Research, 8th edition, 2007. ISBN: 0131360140; Bazaraa M.S., Jarvis J.J., Sherali H.D., Linear Programming and Network Flows, 3 th Edition, ISBN 978-0-470-46272-0
Ahuja R.K., Magnanti T.L., Orlin B.J.; Network Flows Theory, Algorithms, and Applications, Prentice Hall. ISBN-13: 978-0136175490 Winston, Wayne L., Operations Research: Applications and Algorithms, 4th edition, 2003. ISBN-13: 978-0534380588

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:51