Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yasin GÖÇGÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özgür EROL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, genel şirket operasyonları ve hizmetleri ve bunların yaygın endüstri mühendisliği, yöneylem araştırması, karar verme ve yönetim bilimi araç ve teknikleri kullanılarak nasıl yönetildiğini tanımlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Operasyonlara ve mühendislik yönetimine giriş,Strateji, rekabet edebilirlik ve üretkenlik,Tahminleme; Ürün ve Hizmet Tasarımı,Stratejik Kapasite Planlaması,Proses Seçimi ve Tesis Yerleşimi; İş Tasarımı ve Ölçümü,Yerleşim Planlaması ve Analizi,Kalite Kontrol ve Kalite Yönetimi,Toplu planlama ve Ana çizelgeleme,MRP ve ERP,Envanter yönetimi, JIT ve Yalın Operasyonlar,Tedarik zinciri yönetimi; Planlama,Bekleme hatlarının yönetimi ve doğrusal programlama,Final Projesi Sunumları,Final Projesi Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Endüstri mühendisliği ile operasyon yönetimi arasındaki ilişkiyi ve bu alanların organizasyonlarda üretkenliğin, verimliliğin ve etkinliğin artmasına nasıl katkıda bulunduğunu analiz eder. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
2. Talep tahmini, kapasite planlaması, kaynak planlaması ve operasyonlar için karar verme tekniklerinin nasıl kullanıldığını daha iyi anlamak için gerçek hayattan örnekler ve vaka çalışmalarını analiz eder. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
3. Saha planlaması, süreç seçimi, tesis yerleşim tasarımı, iş tasarımı ve ölçüm için yöneylem araştırması tekniklerinin nasıl kullanıldığını daha iyi anlamak için gerçek hayattan örnekler ve vaka çalışmalarını analiz eder. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
4. Güncel gerçek yaşam örneklerini kullanarak kalite kontrol ve kalite yönetimi konularına modern yaklaşımlarını tanımlar. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
5. Vaka incelemelerini kullanarak envanter yönetimine ve kurumsal kaynak planlama çözümlerine yönelik modern yaklaşımları tanımlar. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
6. Kaynakları en aza indirmek ve operasyonel sonuçları en üst düzeye çıkarmak için yönetim bilimi tekniklerinin nasıl kullanıldığını daha iyi anlamak için gerçek hayattan örnekler ve vaka çalışmalarını analiz eder. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Operasyonlara ve mühendislik yönetimine giriş | Ders Notları |
2 | Strateji, rekabet edebilirlik ve üretkenlik | Ders Notları |
3 | Tahminleme; Ürün ve Hizmet Tasarımı | Ders Notları |
4 | Stratejik Kapasite Planlaması | Ders Notları |
5 | Proses Seçimi ve Tesis Yerleşimi; İş Tasarımı ve Ölçümü | Ders Notları |
6 | Yerleşim Planlaması ve Analizi | Ders Notları |
7 | Kalite Kontrol ve Kalite Yönetimi | Ders Notları |
8 | Toplu planlama ve Ana çizelgeleme | Ders Notları |
9 | MRP ve ERP | Ders Notları |
10 | Envanter yönetimi, JIT ve Yalın Operasyonlar | Ders Notları |
11 | Tedarik zinciri yönetimi; Planlama | Ders Notları |
12 | Bekleme hatlarının yönetimi ve doğrusal programlama | Ders Notları |
13 | Final Projesi Sunumları | Proje Sunumlar |
14 | Final Projesi Sunumları | Proje Sunumu |
Kaynak |
Ders Materyalleri: Ders Notları, Slaytlar, Okuma Parçaları (Eğitmen tarafından sağlanacaktır) Ders Kitabı: Operations Management; W.J. Stevenson; 13th edition; McGrawHill |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 1 | 2 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 1 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 4 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 6 | 1 | 6 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 8 | 8 | 64 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 3 | 9 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 181 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(181/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yasin GÖÇGÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özgür EROL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, genel şirket operasyonları ve hizmetleri ve bunların yaygın endüstri mühendisliği, yöneylem araştırması, karar verme ve yönetim bilimi araç ve teknikleri kullanılarak nasıl yönetildiğini tanımlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Operasyonlara ve mühendislik yönetimine giriş,Strateji, rekabet edebilirlik ve üretkenlik,Tahminleme; Ürün ve Hizmet Tasarımı,Stratejik Kapasite Planlaması,Proses Seçimi ve Tesis Yerleşimi; İş Tasarımı ve Ölçümü,Yerleşim Planlaması ve Analizi,Kalite Kontrol ve Kalite Yönetimi,Toplu planlama ve Ana çizelgeleme,MRP ve ERP,Envanter yönetimi, JIT ve Yalın Operasyonlar,Tedarik zinciri yönetimi; Planlama,Bekleme hatlarının yönetimi ve doğrusal programlama,Final Projesi Sunumları,Final Projesi Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Endüstri mühendisliği ile operasyon yönetimi arasındaki ilişkiyi ve bu alanların organizasyonlarda üretkenliğin, verimliliğin ve etkinliğin artmasına nasıl katkıda bulunduğunu analiz eder. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
2. Talep tahmini, kapasite planlaması, kaynak planlaması ve operasyonlar için karar verme tekniklerinin nasıl kullanıldığını daha iyi anlamak için gerçek hayattan örnekler ve vaka çalışmalarını analiz eder. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
3. Saha planlaması, süreç seçimi, tesis yerleşim tasarımı, iş tasarımı ve ölçüm için yöneylem araştırması tekniklerinin nasıl kullanıldığını daha iyi anlamak için gerçek hayattan örnekler ve vaka çalışmalarını analiz eder. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
4. Güncel gerçek yaşam örneklerini kullanarak kalite kontrol ve kalite yönetimi konularına modern yaklaşımlarını tanımlar. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
5. Vaka incelemelerini kullanarak envanter yönetimine ve kurumsal kaynak planlama çözümlerine yönelik modern yaklaşımları tanımlar. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
6. Kaynakları en aza indirmek ve operasyonel sonuçları en üst düzeye çıkarmak için yönetim bilimi tekniklerinin nasıl kullanıldığını daha iyi anlamak için gerçek hayattan örnekler ve vaka çalışmalarını analiz eder. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Operasyonlara ve mühendislik yönetimine giriş | Ders Notları |
2 | Strateji, rekabet edebilirlik ve üretkenlik | Ders Notları |
3 | Tahminleme; Ürün ve Hizmet Tasarımı | Ders Notları |
4 | Stratejik Kapasite Planlaması | Ders Notları |
5 | Proses Seçimi ve Tesis Yerleşimi; İş Tasarımı ve Ölçümü | Ders Notları |
6 | Yerleşim Planlaması ve Analizi | Ders Notları |
7 | Kalite Kontrol ve Kalite Yönetimi | Ders Notları |
8 | Toplu planlama ve Ana çizelgeleme | Ders Notları |
9 | MRP ve ERP | Ders Notları |
10 | Envanter yönetimi, JIT ve Yalın Operasyonlar | Ders Notları |
11 | Tedarik zinciri yönetimi; Planlama | Ders Notları |
12 | Bekleme hatlarının yönetimi ve doğrusal programlama | Ders Notları |
13 | Final Projesi Sunumları | Proje Sunumlar |
14 | Final Projesi Sunumları | Proje Sunumu |
Kaynak |
Ders Materyalleri: Ders Notları, Slaytlar, Okuma Parçaları (Eğitmen tarafından sağlanacaktır) Ders Kitabı: Operations Management; W.J. Stevenson; 13th edition; McGrawHill |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |