Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLER İÇİN FİNANSAL YÖNTEMLER | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özgür EROL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders mühendislik öğrencilerine finansal yöntemleri öğretmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler en iyi teknik ve mühendislik çözümlerinin finansal yeteneklerle uyumlu olması gerektiğini öğreneceklerdir. Bu ders finansal tablolar, yatırımlar ve nakit akışları, bugünkü değer ve iç getiri oranı; portföy optimizasyonu, sermaye bütçelemesi ve varlık yönetimi konuları hakkında bilgi sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Finansal yönetime giriş,Finansal piyasalar ve şirketler,Mali tablolarla çalışma,Uzun Vadeli Finansal Planlama ve Büyüme,Gelecekteki Nakit Akışlarının Değerlemesi, Paranın Zaman Değeri,Sermaye bütçelemesi,Net Bugünkü Değer ve Diğer Yatırım Kriterleri,Sermaye Yatırımı Kararlarının Verilmesi,Proje Analizi ve Değerlendirmesi,Risk ve Getiri,Fayda-Maliyet Analizi, Risk ve Belirsizlik,Sermaye Maliyeti ve Uzun Vadeli Finansal Planlama,Kısa Vadeli Finansal Planlama ve Yönetim,Portföy Optimizasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Mühendislik projelerinde nakit akışının oluşumunu analiz eder. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
1. Mühendislik çözümlerinin finansal yeteneklerle nasıl uyumlu hale getirilmesi gerektiğini değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
2. Mali tabloları analiz eder ve mali bilgileri değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
4. Sermaye bütçelemesi ve proje değerlendirme tekniklerini tanımlar. | 13, 16, 9 | A, E, F |
5. Mühendislik projeleri için nakit akışı dizayn eder. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Finansal yönetime giriş | Ders Notları |
2 | Finansal piyasalar ve şirketler | Ders Notları |
3 | Mali tablolarla çalışma | Ders Notları |
4 | Uzun Vadeli Finansal Planlama ve Büyüme | Ders Notları |
5 | Gelecekteki Nakit Akışlarının Değerlemesi, Paranın Zaman Değeri | Ders Notları |
6 | Sermaye bütçelemesi | Ders Notları |
7 | Net Bugünkü Değer ve Diğer Yatırım Kriterleri | Ders Notları |
8 | Sermaye Yatırımı Kararlarının Verilmesi | Ders Notları |
9 | Proje Analizi ve Değerlendirmesi | Ders Notları |
10 | Risk ve Getiri | Ders Notları |
11 | Fayda-Maliyet Analizi, Risk ve Belirsizlik | Ders Notları |
12 | Sermaye Maliyeti ve Uzun Vadeli Finansal Planlama | Ders Notları |
13 | Kısa Vadeli Finansal Planlama ve Yönetim | Ders Notları |
14 | Portföy Optimizasyonu | Ders Notları |
Kaynak |
Kurumsal Finans, Stephen A. Ross, Randolph Westerfield, Jeffrey F. Jaffe, McGraw-Hill/Irwin Ders materyali: Ders notları, slaytlar, okumalar (öğretim elemanı tarafından sağlanır) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 1 | 1 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 5 | 25 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 5 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 4 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 3 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 8 | 5 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 2 | 4 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLER İÇİN FİNANSAL YÖNTEMLER | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özgür EROL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders mühendislik öğrencilerine finansal yöntemleri öğretmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler en iyi teknik ve mühendislik çözümlerinin finansal yeteneklerle uyumlu olması gerektiğini öğreneceklerdir. Bu ders finansal tablolar, yatırımlar ve nakit akışları, bugünkü değer ve iç getiri oranı; portföy optimizasyonu, sermaye bütçelemesi ve varlık yönetimi konuları hakkında bilgi sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Finansal yönetime giriş,Finansal piyasalar ve şirketler,Mali tablolarla çalışma,Uzun Vadeli Finansal Planlama ve Büyüme,Gelecekteki Nakit Akışlarının Değerlemesi, Paranın Zaman Değeri,Sermaye bütçelemesi,Net Bugünkü Değer ve Diğer Yatırım Kriterleri,Sermaye Yatırımı Kararlarının Verilmesi,Proje Analizi ve Değerlendirmesi,Risk ve Getiri,Fayda-Maliyet Analizi, Risk ve Belirsizlik,Sermaye Maliyeti ve Uzun Vadeli Finansal Planlama,Kısa Vadeli Finansal Planlama ve Yönetim,Portföy Optimizasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Mühendislik projelerinde nakit akışının oluşumunu analiz eder. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
1. Mühendislik çözümlerinin finansal yeteneklerle nasıl uyumlu hale getirilmesi gerektiğini değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
2. Mali tabloları analiz eder ve mali bilgileri değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A, E, F |
4. Sermaye bütçelemesi ve proje değerlendirme tekniklerini tanımlar. | 13, 16, 9 | A, E, F |
5. Mühendislik projeleri için nakit akışı dizayn eder. | 13, 16, 4, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Finansal yönetime giriş | Ders Notları |
2 | Finansal piyasalar ve şirketler | Ders Notları |
3 | Mali tablolarla çalışma | Ders Notları |
4 | Uzun Vadeli Finansal Planlama ve Büyüme | Ders Notları |
5 | Gelecekteki Nakit Akışlarının Değerlemesi, Paranın Zaman Değeri | Ders Notları |
6 | Sermaye bütçelemesi | Ders Notları |
7 | Net Bugünkü Değer ve Diğer Yatırım Kriterleri | Ders Notları |
8 | Sermaye Yatırımı Kararlarının Verilmesi | Ders Notları |
9 | Proje Analizi ve Değerlendirmesi | Ders Notları |
10 | Risk ve Getiri | Ders Notları |
11 | Fayda-Maliyet Analizi, Risk ve Belirsizlik | Ders Notları |
12 | Sermaye Maliyeti ve Uzun Vadeli Finansal Planlama | Ders Notları |
13 | Kısa Vadeli Finansal Planlama ve Yönetim | Ders Notları |
14 | Portföy Optimizasyonu | Ders Notları |
Kaynak |
Kurumsal Finans, Stephen A. Ross, Randolph Westerfield, Jeffrey F. Jaffe, McGraw-Hill/Irwin Ders materyali: Ders notları, slaytlar, okumalar (öğretim elemanı tarafından sağlanır) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |