Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK PROJESİ II-Bahar Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMühendislik bitirme projesi mühendislik öğrencilerine öğrenimleri boyunca edindikleri teorik bilginin pratikte çalışan bir sisteme uygulamasını amaçlar. Öğrencilere, program dâhilinde kazandıkları bilgi ve becerileri kullanarak gerçek hayattan alınan bir problemi analiz etmeyi, modellemeyi ve çözmeyi öğrenir. Küçük gruplar halinde çalışacak olan mühendislik öğrencileri iddialı bir mühendislik tasarım projesini tasarlar, yapar, ve sunar.
Dersin İçeriğiBu ders; Mühendislik Proje I aşamasında planlanan ve öncü sonuçları elde edilmiş projeyi planlandığı şekilde sürdürmek.,Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek.,Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek - 2.,Proje bileşenlerinin elde edilmesi.,Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi.,Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi - 2.,Ara sunum için verilerin düzenlenmesi ve incelenmesi.,Ara sınav sunumuna hazırlanmak.,İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek.,İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek - 2.,Başarı ölçütlerine erişimi kontrol etmek ve eksiklikleri gidermek.,İlk prototipin oluşturulması.,Dönem raporlanması ve sunum hazırlığı.,Hazırlanan prototipi test etmek ve yıl sonu sunumuna hazırlanmak.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarlanan bir modelin farklı testlerden geçirilmesi gerektiğini kavramak ve test planları oluşturabilmek10, 14, 2, 5D, F
Farklı mühendislik konularını kullanarak bir model geliştirme.14, 2, 5D, F
Model tasarımlarının hem yazılı hem de sözel sunumu.14, 5D, F
Teorik bilgileri pratik mühendislik tasarımlarında kullanabilme yetisinin geliştirilmesi.10, 2, 5D, F
Proje süresi kavramının anlaşılması ve yoğun zamanlarda projenin başarıya ulaştırılması için ne yapılması gerektiğine vakıf olabilme. 10, 14D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mühendislik Proje I aşamasında planlanan ve öncü sonuçları elde edilmiş projeyi planlandığı şekilde sürdürmek.Deneysel çalışmalar.
2Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek.Deney yapmak.
3Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek - 2.Deney yapmak.
4Proje bileşenlerinin elde edilmesi.Farklı bileşenlerin kıyaslanması.
5Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi.Farklı proje bileşenlerinin birleştirilmesi.
6Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi - 2.Farklı proje bileşenlerinin birleştirilmesi.
7Ara sunum için verilerin düzenlenmesi ve incelenmesi.Dataları incelemek.
8Ara sınav sunumuna hazırlanmak.Dataları düzenlemek.
9İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek.Deney yapmak.
10İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek - 2.Deney yapmak.
11Başarı ölçütlerine erişimi kontrol etmek ve eksiklikleri gidermek.Deney yapmak.
12İlk prototipin oluşturulması.Deney yapmak.
13Dönem raporlanması ve sunum hazırlığı.Teknik belge yazma ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi.
14Hazırlanan prototipi test etmek ve yıl sonu sunumuna hazırlanmak.Sunuma hazırlanmak.
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6530
Okul Dışı Diğer Faaliyetler10550
Proje Sunumu / Seminer3515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)187
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(187/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK PROJESİ II-Bahar Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMühendislik bitirme projesi mühendislik öğrencilerine öğrenimleri boyunca edindikleri teorik bilginin pratikte çalışan bir sisteme uygulamasını amaçlar. Öğrencilere, program dâhilinde kazandıkları bilgi ve becerileri kullanarak gerçek hayattan alınan bir problemi analiz etmeyi, modellemeyi ve çözmeyi öğrenir. Küçük gruplar halinde çalışacak olan mühendislik öğrencileri iddialı bir mühendislik tasarım projesini tasarlar, yapar, ve sunar.
Dersin İçeriğiBu ders; Mühendislik Proje I aşamasında planlanan ve öncü sonuçları elde edilmiş projeyi planlandığı şekilde sürdürmek.,Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek.,Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek - 2.,Proje bileşenlerinin elde edilmesi.,Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi.,Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi - 2.,Ara sunum için verilerin düzenlenmesi ve incelenmesi.,Ara sınav sunumuna hazırlanmak.,İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek.,İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek - 2.,Başarı ölçütlerine erişimi kontrol etmek ve eksiklikleri gidermek.,İlk prototipin oluşturulması.,Dönem raporlanması ve sunum hazırlığı.,Hazırlanan prototipi test etmek ve yıl sonu sunumuna hazırlanmak.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarlanan bir modelin farklı testlerden geçirilmesi gerektiğini kavramak ve test planları oluşturabilmek10, 14, 2, 5D, F
Farklı mühendislik konularını kullanarak bir model geliştirme.14, 2, 5D, F
Model tasarımlarının hem yazılı hem de sözel sunumu.14, 5D, F
Teorik bilgileri pratik mühendislik tasarımlarında kullanabilme yetisinin geliştirilmesi.10, 2, 5D, F
Proje süresi kavramının anlaşılması ve yoğun zamanlarda projenin başarıya ulaştırılması için ne yapılması gerektiğine vakıf olabilme. 10, 14D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mühendislik Proje I aşamasında planlanan ve öncü sonuçları elde edilmiş projeyi planlandığı şekilde sürdürmek.Deneysel çalışmalar.
2Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek.Deney yapmak.
3Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek - 2.Deney yapmak.
4Proje bileşenlerinin elde edilmesi.Farklı bileşenlerin kıyaslanması.
5Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi.Farklı proje bileşenlerinin birleştirilmesi.
6Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi - 2.Farklı proje bileşenlerinin birleştirilmesi.
7Ara sunum için verilerin düzenlenmesi ve incelenmesi.Dataları incelemek.
8Ara sınav sunumuna hazırlanmak.Dataları düzenlemek.
9İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek.Deney yapmak.
10İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek - 2.Deney yapmak.
11Başarı ölçütlerine erişimi kontrol etmek ve eksiklikleri gidermek.Deney yapmak.
12İlk prototipin oluşturulması.Deney yapmak.
13Dönem raporlanması ve sunum hazırlığı.Teknik belge yazma ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi.
14Hazırlanan prototipi test etmek ve yıl sonu sunumuna hazırlanmak.Sunuma hazırlanmak.
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:51