Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROL | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı üretim planlama ve stok kontrol sistemlerinin temel kavramlarını öğretmek, kapasite planlaması,toplu üretim planlaması ve envanter analizini anlamak; üretim sistemlerinde stratejik, taktik ve operasyonel aşamalardaki planlamalar arasındaki bağlantıları matematiksel yapılarını anlayarak kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Üretim Sistemlerine ve Tesis Yerleşim Tiplerine Giriş ,Tahmin Yöntemleri I,Tahmin Yöntemleri II,Tahmin Yöntemleri III,Bütünleşik Üretim Planlama I,Bütünleşik Üretim Planlama II,Belirli Talep Altında Envanter Kontrolü I,Belirli Talep Altında Envanter Kontrolü II,Belirsiz Talep Altında Envanter Kontrolü I,Belirsiz Talep Altında Envanter Kontrolü II,Ana Üretim Çizelgesi,Malzeme İhtiyaç Planlaması I,Malzeme İhtiyaç Planlaması II,Dönem Projesi Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üretim sürecinde farklı tesis yerleşim düzenlerinin ayrımını yapar | 16, 9 | A, F, G |
Üretim, üretim planlama ve envanter kontrol sistemlerinin temel kavramlarını açıklar | 12, 16, 9 | A, F |
Talebi tahmin etmek için tahmin yöntemlerini kullanır | 12, 16, 9 | A, F, G |
Bütünleşik Üretim Planlarını oluşturur | 12, 16, 9 | A, G |
Belirli ve belirsiz talep altında envanter kontrol sistemlerini yönetir | 12, 16, 9 | A, G |
Ana Üretim Çizelgesini oluşturur | 12, 16, 9 | A |
Malzeme ihtiyaç planlamasını oluşturur ve parti büyüklüğü belirleme problemlerini çözer | 12, 16, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim Sistemlerine ve Tesis Yerleşim Tiplerine Giriş | Ders Notları |
2 | Tahmin Yöntemleri I | Ders Notları |
3 | Tahmin Yöntemleri II | Ders Notları |
4 | Tahmin Yöntemleri III | Ders Notları |
5 | Bütünleşik Üretim Planlama I | Ders Notları |
6 | Bütünleşik Üretim Planlama II | Ders Notları |
7 | Belirli Talep Altında Envanter Kontrolü I | Ders Notları |
8 | Belirli Talep Altında Envanter Kontrolü II | Ders Notları |
9 | Belirsiz Talep Altında Envanter Kontrolü I | Ders Notları |
10 | Belirsiz Talep Altında Envanter Kontrolü II | Ders Notları |
11 | Ana Üretim Çizelgesi | Ders Notları |
12 | Malzeme İhtiyaç Planlaması I | Ders Notları |
13 | Malzeme İhtiyaç Planlaması II | Ders Notları |
14 | Dönem Projesi Sunumları | Dönem Projesi Raporu |
Kaynak |
Steven Nahmias, Tava Lennon Olsen, Production and Operations Analysis, 7th Edition, McGraw-Hill. ISBN-10: 1478623063 |
Sipper D., R.L. Bulfin, Production: Planning, Control, and Integration, McGraw-Hill, 1997 Zipkin, Paul H. Foundations of Inventory Management. Boston: McGraw–Hill, 2000, ISBN-10: 0256113793 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 10 | 50 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 44 | 44 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROL | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı üretim planlama ve stok kontrol sistemlerinin temel kavramlarını öğretmek, kapasite planlaması,toplu üretim planlaması ve envanter analizini anlamak; üretim sistemlerinde stratejik, taktik ve operasyonel aşamalardaki planlamalar arasındaki bağlantıları matematiksel yapılarını anlayarak kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Üretim Sistemlerine ve Tesis Yerleşim Tiplerine Giriş ,Tahmin Yöntemleri I,Tahmin Yöntemleri II,Tahmin Yöntemleri III,Bütünleşik Üretim Planlama I,Bütünleşik Üretim Planlama II,Belirli Talep Altında Envanter Kontrolü I,Belirli Talep Altında Envanter Kontrolü II,Belirsiz Talep Altında Envanter Kontrolü I,Belirsiz Talep Altında Envanter Kontrolü II,Ana Üretim Çizelgesi,Malzeme İhtiyaç Planlaması I,Malzeme İhtiyaç Planlaması II,Dönem Projesi Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üretim sürecinde farklı tesis yerleşim düzenlerinin ayrımını yapar | 16, 9 | A, F, G |
Üretim, üretim planlama ve envanter kontrol sistemlerinin temel kavramlarını açıklar | 12, 16, 9 | A, F |
Talebi tahmin etmek için tahmin yöntemlerini kullanır | 12, 16, 9 | A, F, G |
Bütünleşik Üretim Planlarını oluşturur | 12, 16, 9 | A, G |
Belirli ve belirsiz talep altında envanter kontrol sistemlerini yönetir | 12, 16, 9 | A, G |
Ana Üretim Çizelgesini oluşturur | 12, 16, 9 | A |
Malzeme ihtiyaç planlamasını oluşturur ve parti büyüklüğü belirleme problemlerini çözer | 12, 16, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim Sistemlerine ve Tesis Yerleşim Tiplerine Giriş | Ders Notları |
2 | Tahmin Yöntemleri I | Ders Notları |
3 | Tahmin Yöntemleri II | Ders Notları |
4 | Tahmin Yöntemleri III | Ders Notları |
5 | Bütünleşik Üretim Planlama I | Ders Notları |
6 | Bütünleşik Üretim Planlama II | Ders Notları |
7 | Belirli Talep Altında Envanter Kontrolü I | Ders Notları |
8 | Belirli Talep Altında Envanter Kontrolü II | Ders Notları |
9 | Belirsiz Talep Altında Envanter Kontrolü I | Ders Notları |
10 | Belirsiz Talep Altında Envanter Kontrolü II | Ders Notları |
11 | Ana Üretim Çizelgesi | Ders Notları |
12 | Malzeme İhtiyaç Planlaması I | Ders Notları |
13 | Malzeme İhtiyaç Planlaması II | Ders Notları |
14 | Dönem Projesi Sunumları | Dönem Projesi Raporu |
Kaynak |
Steven Nahmias, Tava Lennon Olsen, Production and Operations Analysis, 7th Edition, McGraw-Hill. ISBN-10: 1478623063 |
Sipper D., R.L. Bulfin, Production: Planning, Control, and Integration, McGraw-Hill, 1997 Zipkin, Paul H. Foundations of Inventory Management. Boston: McGraw–Hill, 2000, ISBN-10: 0256113793 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |