Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTedarik Zincirlerinin genel yapısını tanıtmak ve tedarik zincirlerinde karşılaşılan problemleri incelemek
Dersin İçeriğiBu ders; Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir?, Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel Sorunlar,Tedarik Zinciri Faaliyetleri-I, Tedarik Zinciri Faaliyetleri-II,Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı-I,Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı-II,Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-I,Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-II (Tesis Yeri ve Kapasite Atama Modelleri),Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-III (Yerçekimi Yerleşim Modelleri),Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Ekonomik Sipariş Miktarı Modeli,Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Birlikte Sipariş Verme Modelleri-I,Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Birlikte Sipariş Verme Modelleri-II,Tedarik Zincirlerinde Eşgüdümün Önemi-I,Tedarik Zincirlerinde Eşgüdümün Önemi-II,Tedarik Zincirlerinde Belirsizlik Yönetimi: Güvenlik Stokları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bir tedarik zincirindeki temel bileşenleri açıklar10, 16, 9A, E
Bir tedarik zincirindeki optimal çevrim stok miktarını belirlemek için maliyeti dengeler.10, 16, 8, 9A, E
Tesis yeri belirleme ve kapasite dağıtım kararlarında optimizasyon tekniklerini kullanır10, 16, 8, 9A, E
Bir tedarik zincirindeki çevrim bakış açısını ve itme-çekme bakış açısını açıklar.10, 16, 9A, E
Dağıtım ağını tasarlar10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir?, Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel SorunlarDers Notları
2Tedarik Zinciri Faaliyetleri-IDers Notları
3 Tedarik Zinciri Faaliyetleri-IIDers Notları
4Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı-IDers Notları
5Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı-IIDers Notları
6Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-IDers Notları
7Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-II (Tesis Yeri ve Kapasite Atama Modelleri)Ders Notları
8Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-III (Yerçekimi Yerleşim Modelleri)Ders Notları
9Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Ekonomik Sipariş Miktarı ModeliDers Notları
10Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Birlikte Sipariş Verme Modelleri-IDers Notları
11Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Birlikte Sipariş Verme Modelleri-IIDers Notları
12Tedarik Zincirlerinde Eşgüdümün Önemi-IDers Notları
13Tedarik Zincirlerinde Eşgüdümün Önemi-IIDers Notları
14Tedarik Zincirlerinde Belirsizlik Yönetimi: Güvenlik StoklarıDers Notları
Kaynak
Ders notları
Chopra, S., Meindl, P., Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation. ISBN-10: 0133800202, Pearson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati16348
Rehberli Problem Çözme16116
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi8864
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTedarik Zincirlerinin genel yapısını tanıtmak ve tedarik zincirlerinde karşılaşılan problemleri incelemek
Dersin İçeriğiBu ders; Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir?, Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel Sorunlar,Tedarik Zinciri Faaliyetleri-I, Tedarik Zinciri Faaliyetleri-II,Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı-I,Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı-II,Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-I,Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-II (Tesis Yeri ve Kapasite Atama Modelleri),Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-III (Yerçekimi Yerleşim Modelleri),Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Ekonomik Sipariş Miktarı Modeli,Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Birlikte Sipariş Verme Modelleri-I,Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Birlikte Sipariş Verme Modelleri-II,Tedarik Zincirlerinde Eşgüdümün Önemi-I,Tedarik Zincirlerinde Eşgüdümün Önemi-II,Tedarik Zincirlerinde Belirsizlik Yönetimi: Güvenlik Stokları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bir tedarik zincirindeki temel bileşenleri açıklar10, 16, 9A, E
Bir tedarik zincirindeki optimal çevrim stok miktarını belirlemek için maliyeti dengeler.10, 16, 8, 9A, E
Tesis yeri belirleme ve kapasite dağıtım kararlarında optimizasyon tekniklerini kullanır10, 16, 8, 9A, E
Bir tedarik zincirindeki çevrim bakış açısını ve itme-çekme bakış açısını açıklar.10, 16, 9A, E
Dağıtım ağını tasarlar10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir?, Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel SorunlarDers Notları
2Tedarik Zinciri Faaliyetleri-IDers Notları
3 Tedarik Zinciri Faaliyetleri-IIDers Notları
4Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı-IDers Notları
5Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı-IIDers Notları
6Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-IDers Notları
7Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-II (Tesis Yeri ve Kapasite Atama Modelleri)Ders Notları
8Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri-III (Yerçekimi Yerleşim Modelleri)Ders Notları
9Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Ekonomik Sipariş Miktarı ModeliDers Notları
10Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Birlikte Sipariş Verme Modelleri-IDers Notları
11Tedarik Zincirlerinde Stok Planlama ve Yönetimi: Birlikte Sipariş Verme Modelleri-IIDers Notları
12Tedarik Zincirlerinde Eşgüdümün Önemi-IDers Notları
13Tedarik Zincirlerinde Eşgüdümün Önemi-IIDers Notları
14Tedarik Zincirlerinde Belirsizlik Yönetimi: Güvenlik StoklarıDers Notları
Kaynak
Ders notları
Chopra, S., Meindl, P., Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation. ISBN-10: 0133800202, Pearson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:51