Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASINDA ÖZEL KONULAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yasin GÖÇGÜN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hakan TOZAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amaci dogrencilerin dinamik programlamayi ogrenmeleri ve ilgili problemleri dinamik programlama ile formule edip cozebilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Optimizasyona Giriş,Dinamik Programlama için Motive Edici Örnekler,Dinamik Programlama için Prototip Örnek(ler),Dinamik Programlama Problemlerinin Yapısı,Ekipman değişimi, iş gücü dağılımı ve üretim planlama problemlerı,Knapsack, çok boyutlu durum ve gezgin satıcı problemleri,Olasılık Temelleri,Olasılıksal Dinamik Programlama-1,Olasılıksal Dinamik Programlama-2 ,Dinamik Programlama Uygulamaları-1,Dinamik Programlama Uygulamaları-2,Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-1,Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-2,Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ogrenci dinamik programlama problemlerini modeller. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Ogrenci deterministik dinamik programlama problemlerini cozer. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Ogrenci stokastik dinamik programlama problemlerini cozer. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Ogrenci dinamik programlama uygulamalarini yorumlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optimizasyona Giriş | |
2 | Dinamik Programlama için Motive Edici Örnekler | |
3 | Dinamik Programlama için Prototip Örnek(ler) | |
4 | Dinamik Programlama Problemlerinin Yapısı | |
5 | Ekipman değişimi, iş gücü dağılımı ve üretim planlama problemlerı | |
6 | Knapsack, çok boyutlu durum ve gezgin satıcı problemleri | |
7 | Olasılık Temelleri | |
8 | Olasılıksal Dinamik Programlama-1 | |
9 | Olasılıksal Dinamik Programlama-2 | |
10 | Dinamik Programlama Uygulamaları-1 | |
11 | Dinamik Programlama Uygulamaları-2 | |
12 | Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-1 | |
13 | Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-2 | |
14 | Tekrar |
Kaynak |
Frederik S. Hillier, Gerald J. Lieberman, Introduction to Operations Research, McGraw Hill |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 15 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASINDA ÖZEL KONULAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yasin GÖÇGÜN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hakan TOZAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amaci dogrencilerin dinamik programlamayi ogrenmeleri ve ilgili problemleri dinamik programlama ile formule edip cozebilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Optimizasyona Giriş,Dinamik Programlama için Motive Edici Örnekler,Dinamik Programlama için Prototip Örnek(ler),Dinamik Programlama Problemlerinin Yapısı,Ekipman değişimi, iş gücü dağılımı ve üretim planlama problemlerı,Knapsack, çok boyutlu durum ve gezgin satıcı problemleri,Olasılık Temelleri,Olasılıksal Dinamik Programlama-1,Olasılıksal Dinamik Programlama-2 ,Dinamik Programlama Uygulamaları-1,Dinamik Programlama Uygulamaları-2,Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-1,Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-2,Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ogrenci dinamik programlama problemlerini modeller. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Ogrenci deterministik dinamik programlama problemlerini cozer. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Ogrenci stokastik dinamik programlama problemlerini cozer. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Ogrenci dinamik programlama uygulamalarini yorumlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optimizasyona Giriş | |
2 | Dinamik Programlama için Motive Edici Örnekler | |
3 | Dinamik Programlama için Prototip Örnek(ler) | |
4 | Dinamik Programlama Problemlerinin Yapısı | |
5 | Ekipman değişimi, iş gücü dağılımı ve üretim planlama problemlerı | |
6 | Knapsack, çok boyutlu durum ve gezgin satıcı problemleri | |
7 | Olasılık Temelleri | |
8 | Olasılıksal Dinamik Programlama-1 | |
9 | Olasılıksal Dinamik Programlama-2 | |
10 | Dinamik Programlama Uygulamaları-1 | |
11 | Dinamik Programlama Uygulamaları-2 | |
12 | Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-1 | |
13 | Microsoft Excel Kullanarak Dinamik Programlama Örneklerini Çözme-2 | |
14 | Tekrar |
Kaynak |
Frederik S. Hillier, Gerald J. Lieberman, Introduction to Operations Research, McGraw Hill |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |