Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK PROJESİ I-Yaz Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMühendislik bitirme projesi mühendislik öğrencilerine öğrenimleri boyunca edindikleri teorik bilginin pratikte çalışan bir sisteme uygulamasını amaçlar. Öğrencilere, program dâhilinde kazandıkları bilgi ve becerileri kullanarak gerçek hayattan alınan bir problemi analiz etmeyi, modellemeyi ve çözmeyi öğrenir. Küçük gruplar halinde çalışacak olan mühendislik öğrencileri iddialı bir mühendislik tasarım projesini tasarlar, yapar, ve sunar.
Dersin İçeriğiBu ders; Proje konusunun seçimi,Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması.,Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması - 2.,Proje iş-zaman çizelgesinin oluşturulması.,Projedeki risklerin belirlenmesi.,Değerlendirilen riskler için B planlarının geliştirilmesi.,Projenin başarı ölçütlerinin belirlenmesi.,Dönem raporlanması ve sunumu.,Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek.,Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek - 2.,Öncü sonuçlar elde edilmesi.,Öncü sonuçların değerlendirilmesi ve raporlanması.,Dönem sonu proje sunumu hazırlamak.,Dönem sonu proje sunumuna hazırlanmak.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Verilen bir proje için tüm gereksinimleri listeler.10, 11, 14, 2, 3, 5, 9D, F
Proje tasarımı ve gerçeklenmesi için gereken adımları uygular.10, 11, 14, 2, 3, 5, 9D, F
Bir projeyi gerçekleştirirken etiksel değerlerin göz önünde bulundurur.10, 11, 2, 3, 5, 9D, F
Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirir.10, 11, 14, 2, 3, 5, 9D, F
Hayat boyu öğrenme felsefesini kullanır.10, 11, 2, 3, 5, 9D, F
Zor problemlerin üstesinden gelmek için gerekli olan dirayetin gösterir.10, 11, 14, 2, 3, 5, 9D, F
Modern araçların ve tekniklerin verilen bir proje için kullanılır.10, 11, 14, 2, 3, 5, 9D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Proje konusunun seçimiAkademik hocalara ya da endüstriden ilgili kişilere danışma.
2Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması.Literatür taraması.
3Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması - 2.Literatür taramak.
4Proje iş-zaman çizelgesinin oluşturulması.Projenin farklı parçalarının belirlenmesi ve gerçekleştirmek için gerekli zamanın planlanması.
5Projedeki risklerin belirlenmesi.Detaylı literatür incelemesi.
6Değerlendirilen riskler için B planlarının geliştirilmesi.Detaylı literatür incelemesi.
7Projenin başarı ölçütlerinin belirlenmesi.Detaylı literatür incelemesi.
8Dönem raporlanması ve sunumu.Teknik belge yazma ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi.
9Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek.Deneysel çalışmalar.
10Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek - 2.Deneysel çalışmalar.
11Öncü sonuçlar elde edilmesi.Gerekli becerileri öğrenmek.
12Öncü sonuçların değerlendirilmesi ve raporlanması.Rapor hazırlama için gerekli programları öğrenmek.
13Dönem sonu proje sunumu hazırlamak.Bölüm tarafından sunulan templateleri incelemek ve gereklilikleri gözden geçirmek.
14Dönem sonu proje sunumuna hazırlanmak.Takım olarak sunum pratiği yapmak.
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5630
Okul Dışı Diğer Faaliyetler10550
Proje Sunumu / Seminer3515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)187
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(187/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK PROJESİ I-Yaz Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMühendislik bitirme projesi mühendislik öğrencilerine öğrenimleri boyunca edindikleri teorik bilginin pratikte çalışan bir sisteme uygulamasını amaçlar. Öğrencilere, program dâhilinde kazandıkları bilgi ve becerileri kullanarak gerçek hayattan alınan bir problemi analiz etmeyi, modellemeyi ve çözmeyi öğrenir. Küçük gruplar halinde çalışacak olan mühendislik öğrencileri iddialı bir mühendislik tasarım projesini tasarlar, yapar, ve sunar.
Dersin İçeriğiBu ders; Proje konusunun seçimi,Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması.,Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması - 2.,Proje iş-zaman çizelgesinin oluşturulması.,Projedeki risklerin belirlenmesi.,Değerlendirilen riskler için B planlarının geliştirilmesi.,Projenin başarı ölçütlerinin belirlenmesi.,Dönem raporlanması ve sunumu.,Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek.,Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek - 2.,Öncü sonuçlar elde edilmesi.,Öncü sonuçların değerlendirilmesi ve raporlanması.,Dönem sonu proje sunumu hazırlamak.,Dönem sonu proje sunumuna hazırlanmak.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Verilen bir proje için tüm gereksinimleri listeler.10, 11, 14, 2, 3, 5, 9D, F
Proje tasarımı ve gerçeklenmesi için gereken adımları uygular.10, 11, 14, 2, 3, 5, 9D, F
Bir projeyi gerçekleştirirken etiksel değerlerin göz önünde bulundurur.10, 11, 2, 3, 5, 9D, F
Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirir.10, 11, 14, 2, 3, 5, 9D, F
Hayat boyu öğrenme felsefesini kullanır.10, 11, 2, 3, 5, 9D, F
Zor problemlerin üstesinden gelmek için gerekli olan dirayetin gösterir.10, 11, 14, 2, 3, 5, 9D, F
Modern araçların ve tekniklerin verilen bir proje için kullanılır.10, 11, 14, 2, 3, 5, 9D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Proje konusunun seçimiAkademik hocalara ya da endüstriden ilgili kişilere danışma.
2Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması.Literatür taraması.
3Literatür taraması ve proje tasarımının yapılması - 2.Literatür taramak.
4Proje iş-zaman çizelgesinin oluşturulması.Projenin farklı parçalarının belirlenmesi ve gerçekleştirmek için gerekli zamanın planlanması.
5Projedeki risklerin belirlenmesi.Detaylı literatür incelemesi.
6Değerlendirilen riskler için B planlarının geliştirilmesi.Detaylı literatür incelemesi.
7Projenin başarı ölçütlerinin belirlenmesi.Detaylı literatür incelemesi.
8Dönem raporlanması ve sunumu.Teknik belge yazma ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi.
9Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek.Deneysel çalışmalar.
10Hazırlanan plan doğrultusunda deneysel çalışmalar yürütmek - 2.Deneysel çalışmalar.
11Öncü sonuçlar elde edilmesi.Gerekli becerileri öğrenmek.
12Öncü sonuçların değerlendirilmesi ve raporlanması.Rapor hazırlama için gerekli programları öğrenmek.
13Dönem sonu proje sunumu hazırlamak.Bölüm tarafından sunulan templateleri incelemek ve gereklilikleri gözden geçirmek.
14Dönem sonu proje sunumuna hazırlanmak.Takım olarak sunum pratiği yapmak.
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:51