Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN, Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI, Prof.Dr. Hakan TOZAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Endüstri ve Sistem Mühendisliğinin temel faaliyetlerini ve yaklaşım felsefelerini kavratmak; ayrıca değişik faaliyet alanlarına nasıl bir katkı yapılabileceğini ve yenilikçi bir yaklaşımla bu alanlarda nasıl bir geliştirme yapılabileceğini asarlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endüstri Mühendisliğinin Genel Tarihçesi,Yöneylem Araştırmasına Giriş,Optimizasyona Giriş,Lokasyon Analizine Giriş,Maliyet Analizi ve Fizibilite Çalışmalarına Giriş,Ulaştırma Modellerine Giriş,Mühendislik Ekonomisine Giriş,Envanter Modellerine Giriş,Stokastik Modellemeye Giriş,Zaman Etüdü ve Süreç Analizine Giriş,Proje Yönetimine Giriş,Kalite Konsepti ve Kalite Kontrole Giriş,İş Etüdüne Giriş,Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Endüstri mühendisliği problemlerini analitik bir bakış açısıyla inceler. | 12, 16, 9 | A |
Sistemin değişik birimlerinin ahenkli çalışmasını sağlayacak teklif ve iyileştirmeleri yapar. | 12, 16, 9 | A |
Karşılaşılan problemlerin hangi Endüstri Mühendisliği tekniği ile çözülebileceğine karar verir. | 12, 14, 16, 19, 9 | A |
Endüstri mühendisliğinin ana konularındaki temel kavram ve teknikleri tanır. | 12, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstri Mühendisliğinin Genel Tarihçesi | Ders Notları |
2 | Yöneylem Araştırmasına Giriş | Ders Notları |
3 | Optimizasyona Giriş | Ders Notları |
4 | Lokasyon Analizine Giriş | Ders Notları |
5 | Maliyet Analizi ve Fizibilite Çalışmalarına Giriş | Ders Notları |
6 | Ulaştırma Modellerine Giriş | Ders Notları |
7 | Mühendislik Ekonomisine Giriş | Ders Notları |
8 | Envanter Modellerine Giriş | Ders Notları |
9 | Stokastik Modellemeye Giriş | Ders Notları |
10 | Zaman Etüdü ve Süreç Analizine Giriş | Ders Notları |
11 | Proje Yönetimine Giriş | Ders Notları |
12 | Kalite Konsepti ve Kalite Kontrole Giriş | Ders Notları |
13 | İş Etüdüne Giriş | Ders Notları |
14 | Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş | Ders Notları |
Kaynak |
"Introduction to Industrial and Systems Engineering", Wayne C. TURNER, Joe H. MIZE, Kenneth E. CASE ve John W. NAZEMETZ, Prentice Hall, >/= 3. Basım |
“Mynard’s Industrial Engineering Handbook”, K. Jell, B., Zandin, Mc Graw-Hill “Endüstri Mühendisliğine Giriş”, Editör: Öztemel, E., Papatya Yayıncılık, 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(71/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN, Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI, Prof.Dr. Hakan TOZAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Endüstri ve Sistem Mühendisliğinin temel faaliyetlerini ve yaklaşım felsefelerini kavratmak; ayrıca değişik faaliyet alanlarına nasıl bir katkı yapılabileceğini ve yenilikçi bir yaklaşımla bu alanlarda nasıl bir geliştirme yapılabileceğini asarlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endüstri Mühendisliğinin Genel Tarihçesi,Yöneylem Araştırmasına Giriş,Optimizasyona Giriş,Lokasyon Analizine Giriş,Maliyet Analizi ve Fizibilite Çalışmalarına Giriş,Ulaştırma Modellerine Giriş,Mühendislik Ekonomisine Giriş,Envanter Modellerine Giriş,Stokastik Modellemeye Giriş,Zaman Etüdü ve Süreç Analizine Giriş,Proje Yönetimine Giriş,Kalite Konsepti ve Kalite Kontrole Giriş,İş Etüdüne Giriş,Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Endüstri mühendisliği problemlerini analitik bir bakış açısıyla inceler. | 12, 16, 9 | A |
Sistemin değişik birimlerinin ahenkli çalışmasını sağlayacak teklif ve iyileştirmeleri yapar. | 12, 16, 9 | A |
Karşılaşılan problemlerin hangi Endüstri Mühendisliği tekniği ile çözülebileceğine karar verir. | 12, 14, 16, 19, 9 | A |
Endüstri mühendisliğinin ana konularındaki temel kavram ve teknikleri tanır. | 12, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstri Mühendisliğinin Genel Tarihçesi | Ders Notları |
2 | Yöneylem Araştırmasına Giriş | Ders Notları |
3 | Optimizasyona Giriş | Ders Notları |
4 | Lokasyon Analizine Giriş | Ders Notları |
5 | Maliyet Analizi ve Fizibilite Çalışmalarına Giriş | Ders Notları |
6 | Ulaştırma Modellerine Giriş | Ders Notları |
7 | Mühendislik Ekonomisine Giriş | Ders Notları |
8 | Envanter Modellerine Giriş | Ders Notları |
9 | Stokastik Modellemeye Giriş | Ders Notları |
10 | Zaman Etüdü ve Süreç Analizine Giriş | Ders Notları |
11 | Proje Yönetimine Giriş | Ders Notları |
12 | Kalite Konsepti ve Kalite Kontrole Giriş | Ders Notları |
13 | İş Etüdüne Giriş | Ders Notları |
14 | Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş | Ders Notları |
Kaynak |
"Introduction to Industrial and Systems Engineering", Wayne C. TURNER, Joe H. MIZE, Kenneth E. CASE ve John W. NAZEMETZ, Prentice Hall, >/= 3. Basım |
“Mynard’s Industrial Engineering Handbook”, K. Jell, B., Zandin, Mc Graw-Hill “Endüstri Mühendisliğine Giriş”, Editör: Öztemel, E., Papatya Yayıncılık, 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |