Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FOURIER OPTİĞE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Muhammed Fatih TOY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Muhammed Fatih TOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı optik sistemleri Fourier optik yaklaştırımı kullanarak analiz etmek ve bu sistemleri modellemek için numerik simülasyonlar geliştirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; 1. İki boyutta Fourier analizi,2. Skaler kırınım teorisinin temelleri,3. Fresnel ve Fraunhofer kırınımı,4. Geometrik optiğe genel bakış,5. Eş faz,6. Eş fazlı optik sistemlerin dalga optiği analizi,7. Optik görüntüleme sistemlerinin frekans analizi,8. Dalga cephesi modülasyonu,9. Analog optik bilgi işleme,10. Klasik holografinin temelleri,11. Kırınımlı optik elemanlar,12. Ekran teknolojileri ve uzaysal ışık modülatörleri,13. Dijital holografi,14. Bilgisayar üretimi holografi ve holografik ekran teknolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fresnel ve Fraunhofer kırınımının fiziksel temelini açıklayabilecektir.6, 9A, E, F
2. Fourier analinizini doğrusal optik sistemlere uygulayabilecektir.12, 17, 19, 2, 6, 9A, F
3. Görüntüleme sistemlerini numerik araçlar yardımıyla analiz edebilecektir.10, 19, 2, 21, 6, 9A, E
4. Fourier optikten faydalanan teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacaktır.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. İki boyutta Fourier analizi
22. Skaler kırınım teorisinin temelleri
33. Fresnel ve Fraunhofer kırınımı
44. Geometrik optiğe genel bakış
55. Eş faz
66. Eş fazlı optik sistemlerin dalga optiği analizi
77. Optik görüntüleme sistemlerinin frekans analizi
88. Dalga cephesi modülasyonu
99. Analog optik bilgi işleme
1010. Klasik holografinin temelleri
1111. Kırınımlı optik elemanlar
1212. Ekran teknolojileri ve uzaysal ışık modülatörleri
1313. Dijital holografi
1414. Bilgisayar üretimi holografi ve holografik ekran teknolojileri
Kaynak
Introduction to Fourier Optics, 3rd Edition, by Joseph W. Goodman (Roberts and Company, 2005).
Fundamentals of Photonics by Saleh and Teich, (John Wiley & Sons, Inc., 1991).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)173
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(173/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FOURIER OPTİĞE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Muhammed Fatih TOY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Muhammed Fatih TOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı optik sistemleri Fourier optik yaklaştırımı kullanarak analiz etmek ve bu sistemleri modellemek için numerik simülasyonlar geliştirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; 1. İki boyutta Fourier analizi,2. Skaler kırınım teorisinin temelleri,3. Fresnel ve Fraunhofer kırınımı,4. Geometrik optiğe genel bakış,5. Eş faz,6. Eş fazlı optik sistemlerin dalga optiği analizi,7. Optik görüntüleme sistemlerinin frekans analizi,8. Dalga cephesi modülasyonu,9. Analog optik bilgi işleme,10. Klasik holografinin temelleri,11. Kırınımlı optik elemanlar,12. Ekran teknolojileri ve uzaysal ışık modülatörleri,13. Dijital holografi,14. Bilgisayar üretimi holografi ve holografik ekran teknolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fresnel ve Fraunhofer kırınımının fiziksel temelini açıklayabilecektir.6, 9A, E, F
2. Fourier analinizini doğrusal optik sistemlere uygulayabilecektir.12, 17, 19, 2, 6, 9A, F
3. Görüntüleme sistemlerini numerik araçlar yardımıyla analiz edebilecektir.10, 19, 2, 21, 6, 9A, E
4. Fourier optikten faydalanan teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacaktır.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. İki boyutta Fourier analizi
22. Skaler kırınım teorisinin temelleri
33. Fresnel ve Fraunhofer kırınımı
44. Geometrik optiğe genel bakış
55. Eş faz
66. Eş fazlı optik sistemlerin dalga optiği analizi
77. Optik görüntüleme sistemlerinin frekans analizi
88. Dalga cephesi modülasyonu
99. Analog optik bilgi işleme
1010. Klasik holografinin temelleri
1111. Kırınımlı optik elemanlar
1212. Ekran teknolojileri ve uzaysal ışık modülatörleri
1313. Dijital holografi
1414. Bilgisayar üretimi holografi ve holografik ekran teknolojileri
Kaynak
Introduction to Fourier Optics, 3rd Edition, by Joseph W. Goodman (Roberts and Company, 2005).
Fundamentals of Photonics by Saleh and Teich, (John Wiley & Sons, Inc., 1991).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:48Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:12