Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ BİYOLOJİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ŞENSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Doç.Dr. Özge ŞENSOY, Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER, Dr.Öğr.Üye. Sven Pierre L. VILAIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, hücrede gerçekleşen faaliyetlerin moleküler seviyede açıklanmasıdır. Ayrıca, bazı hastalıkların oluşum mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmaktır. biyoloji ve moleküler biyoloji alanlarında kullanılabilecek bazı temel deneyler için uygulama yapmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hücrenin Kimyasal Bileşenleri, proteinler, DNA ve kromozomlar,DNA replikasyonu, onarımı ve rekombinasyonu ,Protein Sentezi ,Protein, DNA ve RNA'nın Manipülasyonu + Hücre Görüntülenmesi ,Membran Yapısı ve Transport ,Hücre içi Kompartmanlar ve Hücre içi Trafiği ,Hücre Haberleşmesi ,Hücre iskeleti ,Hücre Bölünmesinin Mekaniği ,Hücre Bağlanma Noktaları/ Extraselüler Matrix ,Çok hücreli organizmaların Gelişimi ,Histoloji ,Bağışıklık Sistemi -I ,Bağışıklık Sistemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Transkripsiyon ve translasyon gibi temel biyolojik prosesleri tanımlar ve ilgili problemleri çözebilmek için olası çözümler tasarlar.10, 14, 16, 17, 19, 20, 37, 5A, F, G
2) Temel biyoloji deneylerini tasarlar ve yapar. 10, 12, 13, 14, 16, 17, 20, 5G
3) Elde edilen bilgi dağarcığı sayesinde temel biyolojik kavramlarla ile ilgili güncel problemleri analiz eder.10, 12, 13, 19, 20, 21
4) Deney sonuçlarını düzenler, analiz eder ve kendi cümleleri ile ifade eder.10, 14, 17, 19, 20, 9F, G
5) Bazı hastalıkların oluşum temelini anlar ve alternatif çözümler üretir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 3
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hücrenin Kimyasal Bileşenleri, proteinler, DNA ve kromozomlar
2DNA replikasyonu, onarımı ve rekombinasyonu
3Protein Sentezi
4Protein, DNA ve RNA'nın Manipülasyonu + Hücre Görüntülenmesi
5Membran Yapısı ve Transport
6Hücre içi Kompartmanlar ve Hücre içi Trafiği
7Hücre Haberleşmesi
8Hücre iskeleti
9Hücre Bölünmesinin Mekaniği
10Hücre Bağlanma Noktaları/ Extraselüler Matrix
11Çok hücreli organizmaların Gelişimi
12Histoloji
13Bağışıklık Sistemi -I
14Bağışıklık Sistemi
Kaynak
Molecular Biology of the Cell, 5 th Edition, Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Roberts, Walter Sunum, hands-on
1) Molecular Biology of the Cell, 5 th Edition, Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Roberts, Walter 2) Essential Cell Biology, 3 rd Edition, Alberts, Bray, Hopkin, Johnson, Johnson, Lewis, Raff, Roberts

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme236
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6318
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı22040
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ BİYOLOJİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ŞENSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Doç.Dr. Özge ŞENSOY, Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER, Dr.Öğr.Üye. Sven Pierre L. VILAIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, hücrede gerçekleşen faaliyetlerin moleküler seviyede açıklanmasıdır. Ayrıca, bazı hastalıkların oluşum mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmaktır. biyoloji ve moleküler biyoloji alanlarında kullanılabilecek bazı temel deneyler için uygulama yapmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hücrenin Kimyasal Bileşenleri, proteinler, DNA ve kromozomlar,DNA replikasyonu, onarımı ve rekombinasyonu ,Protein Sentezi ,Protein, DNA ve RNA'nın Manipülasyonu + Hücre Görüntülenmesi ,Membran Yapısı ve Transport ,Hücre içi Kompartmanlar ve Hücre içi Trafiği ,Hücre Haberleşmesi ,Hücre iskeleti ,Hücre Bölünmesinin Mekaniği ,Hücre Bağlanma Noktaları/ Extraselüler Matrix ,Çok hücreli organizmaların Gelişimi ,Histoloji ,Bağışıklık Sistemi -I ,Bağışıklık Sistemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Transkripsiyon ve translasyon gibi temel biyolojik prosesleri tanımlar ve ilgili problemleri çözebilmek için olası çözümler tasarlar.10, 14, 16, 17, 19, 20, 37, 5A, F, G
2) Temel biyoloji deneylerini tasarlar ve yapar. 10, 12, 13, 14, 16, 17, 20, 5G
3) Elde edilen bilgi dağarcığı sayesinde temel biyolojik kavramlarla ile ilgili güncel problemleri analiz eder.10, 12, 13, 19, 20, 21
4) Deney sonuçlarını düzenler, analiz eder ve kendi cümleleri ile ifade eder.10, 14, 17, 19, 20, 9F, G
5) Bazı hastalıkların oluşum temelini anlar ve alternatif çözümler üretir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 3
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hücrenin Kimyasal Bileşenleri, proteinler, DNA ve kromozomlar
2DNA replikasyonu, onarımı ve rekombinasyonu
3Protein Sentezi
4Protein, DNA ve RNA'nın Manipülasyonu + Hücre Görüntülenmesi
5Membran Yapısı ve Transport
6Hücre içi Kompartmanlar ve Hücre içi Trafiği
7Hücre Haberleşmesi
8Hücre iskeleti
9Hücre Bölünmesinin Mekaniği
10Hücre Bağlanma Noktaları/ Extraselüler Matrix
11Çok hücreli organizmaların Gelişimi
12Histoloji
13Bağışıklık Sistemi -I
14Bağışıklık Sistemi
Kaynak
Molecular Biology of the Cell, 5 th Edition, Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Roberts, Walter Sunum, hands-on
1) Molecular Biology of the Cell, 5 th Edition, Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Roberts, Walter 2) Essential Cell Biology, 3 rd Edition, Alberts, Bray, Hopkin, Johnson, Johnson, Lewis, Raff, Roberts

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:48Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:12