Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Tunçer BAYKAŞ, Prof.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK, Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR, Doç.Dr. Hakan DOĞAN
Dersin Yardımcılarıhttp://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-01sc-introduction-to-electrical-engineering-and-computer-science-i-spring-2011/
Dersin AmacıBu dersin amacı elektrik-elektronik mühendisliğini açıklamak ve temel çalışma alanlarını tasvir etmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Profesyonel mühendislik mesleğine ve kariyerine giriş.,2. Mühendislik Tasarımına Giriş,Devreler,Devreler,Sinyaller ve Sistemler,Sinyaller ve Sistemler,Mühendislikte Olasılık ve İstatistik,Ara sınav,Mühendislikte Olasılık ve İstatistik,Bilgisayar Bilimlerine Bir Giriş,Veri Bilimi,Algoritmalara Giriş,Makine öğrenmesi ve Yapay Zekası,Yazılım Mühendisliği, UML ve Sonlu Otomat.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Elektrik-elektronik mühendisliğini tanımlar.9A, E
2. Elektrik-elektronik mühendisliği alanlarını açıklar.9A, E
3. Toplumsal, profesyonel ve etik konularını örnekler.9A, E
4. Yenilikçilik ve girişimcilik konularını aktarır.17, 5, 9E
5. Kompleks bir sistemin tasarımı için gerekli adımları öğrenir.17, 2, 21A, E, F
Öğretim Yöntemleri:17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Profesyonel mühendislik mesleğine ve kariyerine giriş.Ders sunuları 1
22. Mühendislik Tasarımına GirişDers sunuları 2
3DevrelerDers sunuları 3
4DevrelerDers sunuları 3
5Sinyaller ve SistemlerDers sunuları 5
6Sinyaller ve SistemlerDers sunuları 5
7Mühendislikte Olasılık ve İstatistikDers sunuları 7
8Ara sınavDers sunular 1 ile 7 arası
9Mühendislikte Olasılık ve İstatistikDers sunuları 9
10Bilgisayar Bilimlerine Bir GirişDers sunuları 10
11Veri BilimiDers sunuları 11
12Algoritmalara GirişDers sunuları 12
13Makine öğrenmesi ve Yapay ZekasıDers sunuları 13
14Yazılım Mühendisliği, UML ve Sonlu Otomat.Ders sunuları 14
Kaynak
Powerpoint sunumları
1. http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-01sc-introduction-to-electrical-engineering-and-computer-science-i-spring-2011/Syllabus/MIT6_01SCS11_notes.pdf ---------------------------------- 2. Saeed Moaveni, “Engineering Fundamentals: An Introduction to Engineering” Cengage Learning, 5th edition.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati13226
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10440
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12424
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Tunçer BAYKAŞ, Prof.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK, Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR, Doç.Dr. Hakan DOĞAN
Dersin Yardımcılarıhttp://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-01sc-introduction-to-electrical-engineering-and-computer-science-i-spring-2011/
Dersin AmacıBu dersin amacı elektrik-elektronik mühendisliğini açıklamak ve temel çalışma alanlarını tasvir etmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Profesyonel mühendislik mesleğine ve kariyerine giriş.,2. Mühendislik Tasarımına Giriş,Devreler,Devreler,Sinyaller ve Sistemler,Sinyaller ve Sistemler,Mühendislikte Olasılık ve İstatistik,Ara sınav,Mühendislikte Olasılık ve İstatistik,Bilgisayar Bilimlerine Bir Giriş,Veri Bilimi,Algoritmalara Giriş,Makine öğrenmesi ve Yapay Zekası,Yazılım Mühendisliği, UML ve Sonlu Otomat.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Elektrik-elektronik mühendisliğini tanımlar.9A, E
2. Elektrik-elektronik mühendisliği alanlarını açıklar.9A, E
3. Toplumsal, profesyonel ve etik konularını örnekler.9A, E
4. Yenilikçilik ve girişimcilik konularını aktarır.17, 5, 9E
5. Kompleks bir sistemin tasarımı için gerekli adımları öğrenir.17, 2, 21A, E, F
Öğretim Yöntemleri:17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Profesyonel mühendislik mesleğine ve kariyerine giriş.Ders sunuları 1
22. Mühendislik Tasarımına GirişDers sunuları 2
3DevrelerDers sunuları 3
4DevrelerDers sunuları 3
5Sinyaller ve SistemlerDers sunuları 5
6Sinyaller ve SistemlerDers sunuları 5
7Mühendislikte Olasılık ve İstatistikDers sunuları 7
8Ara sınavDers sunular 1 ile 7 arası
9Mühendislikte Olasılık ve İstatistikDers sunuları 9
10Bilgisayar Bilimlerine Bir GirişDers sunuları 10
11Veri BilimiDers sunuları 11
12Algoritmalara GirişDers sunuları 12
13Makine öğrenmesi ve Yapay ZekasıDers sunuları 13
14Yazılım Mühendisliği, UML ve Sonlu Otomat.Ders sunuları 14
Kaynak
Powerpoint sunumları
1. http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-01sc-introduction-to-electrical-engineering-and-computer-science-i-spring-2011/Syllabus/MIT6_01SCS11_notes.pdf ---------------------------------- 2. Saeed Moaveni, “Engineering Fundamentals: An Introduction to Engineering” Cengage Learning, 5th edition.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:48Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:12