Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEDİKAL ENSTRÜMANTASYON | - | Bahar Dönemi | 3+2 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı biyomedikal enstrümantasyon temellerini tanıtmak ve biyomedikal cihazlarda enstrümantasyon gereksinimlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyomedikal enstrümantasyon gerekliliklerine genel bakış,Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme I,Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme II,Biyopotansiyellerin kaynağı,Biyopotansiyel elektrotlar I ,Biyopotansiyel elektrotlar II,Biyopotansiyel amplifikatörler,Temel algılayıcılar I,Temel algılayıcılar II,Kan basıncı ve ses,Tedavi cihazları ve protetik cihazlar I,Tedavi cihazları ve protetik cihazlar II,Elektrik güvenliği I,Elektrik güvenliği II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyopotansiyellerin kaynağını tartışır. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9 | A, E, H |
Biyopotansiyel elektrotlar ile dokular arasındaki etkileşimi değerlendirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9 | A, E, H |
Biyopotansiyel amplifikatörleri değerlendirir ve tasarlar. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9 | A, E, H |
Biyomedikal cihazların elektriksel güvenliğini değerlendirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9 | A, E, H |
Biyopotansiyel işaretler için analog filtreler tasarlar. | 10, 14, 16, 17, 19, 21, 3, 5, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomedikal enstrümantasyon gerekliliklerine genel bakış | |
2 | Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme I | |
3 | Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme II | |
4 | Biyopotansiyellerin kaynağı | |
5 | Biyopotansiyel elektrotlar I | |
6 | Biyopotansiyel elektrotlar II | |
7 | Biyopotansiyel amplifikatörler | |
8 | Temel algılayıcılar I | |
9 | Temel algılayıcılar II | |
10 | Kan basıncı ve ses | |
11 | Tedavi cihazları ve protetik cihazlar I | |
12 | Tedavi cihazları ve protetik cihazlar II | |
13 | Elektrik güvenliği I | |
14 | Elektrik güvenliği II |
Kaynak |
Medical Instrumentation: Application and Design, John G Webster, 4th ed., John Wiley & Sons, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 12 | 84 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 234 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEDİKAL ENSTRÜMANTASYON | - | Bahar Dönemi | 3+2 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı biyomedikal enstrümantasyon temellerini tanıtmak ve biyomedikal cihazlarda enstrümantasyon gereksinimlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyomedikal enstrümantasyon gerekliliklerine genel bakış,Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme I,Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme II,Biyopotansiyellerin kaynağı,Biyopotansiyel elektrotlar I ,Biyopotansiyel elektrotlar II,Biyopotansiyel amplifikatörler,Temel algılayıcılar I,Temel algılayıcılar II,Kan basıncı ve ses,Tedavi cihazları ve protetik cihazlar I,Tedavi cihazları ve protetik cihazlar II,Elektrik güvenliği I,Elektrik güvenliği II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyopotansiyellerin kaynağını tartışır. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9 | A, E, H |
Biyopotansiyel elektrotlar ile dokular arasındaki etkileşimi değerlendirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9 | A, E, H |
Biyopotansiyel amplifikatörleri değerlendirir ve tasarlar. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9 | A, E, H |
Biyomedikal cihazların elektriksel güvenliğini değerlendirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 6, 9 | A, E, H |
Biyopotansiyel işaretler için analog filtreler tasarlar. | 10, 14, 16, 17, 19, 21, 3, 5, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomedikal enstrümantasyon gerekliliklerine genel bakış | |
2 | Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme I | |
3 | Kuvvetlendiriciler ve işaret işleme II | |
4 | Biyopotansiyellerin kaynağı | |
5 | Biyopotansiyel elektrotlar I | |
6 | Biyopotansiyel elektrotlar II | |
7 | Biyopotansiyel amplifikatörler | |
8 | Temel algılayıcılar I | |
9 | Temel algılayıcılar II | |
10 | Kan basıncı ve ses | |
11 | Tedavi cihazları ve protetik cihazlar I | |
12 | Tedavi cihazları ve protetik cihazlar II | |
13 | Elektrik güvenliği I | |
14 | Elektrik güvenliği II |
Kaynak |
Medical Instrumentation: Application and Design, John G Webster, 4th ed., John Wiley & Sons, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |