Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞE GİRİŞ | BME1110769 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU, Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ, Doç.Dr. Özge ŞENSOY, Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK, Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY, Dr.Öğr.Üye. Kevser Banu KÖSE, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Hikmet ÜÇIŞIK, Dr.Öğr.Üye. Zafer İŞCAN, Arş.Gör. Birgün ÖZÇOLAK ASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Biyomedikal Mühendisliği’nin temel kavramlarını tanımalarını ve uygulama alanlarını teorik ve deneysel uygulamalar üzerinden inceleme ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Biyomedikal enstrümantasyon,Biyomedikal Sinyal İşleme,Biyomalzemeler,Doku Mühendisliği,Medikal Görüntüleme,Radyasyonla Görüntüleme,Biyomekatronik I,Biyomekatronik II,Biyomedikal Optik ve Lazer,Biyokimyasal Reaksiyonlar,Enzim Kinetiği,Biyomedikal Sensörler,Biyomedikal Görüntüleme ve Data Analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyomedikal enstrümantasyon ve biyomedikal işaret işleme tekniklerini tanımlar | 16, 17, 6, 9 | A |
Biyomekatronik cihazların çalışma prensipleri ve medikal robotiğin temel konseptlerin tanır | 10, 16, 9 | A |
Temel biyokimyasal reaksiyonları ve enzim kinetiklerini tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Biyomalzemelerin temel özelliklerini, çeşitlerini ve genel uygulama alanlarını tanır | 10, 16, 9 | A |
Doku mühendisliğinin temel ilkelerini değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
Biyosensörlerin tıptaki temel uygulamalarını tanır | 10, 16, 9 | A |
Biyomedikal mühendisliği çalışma ve uygulamalarında profesyonel ve etik sorumlulukları tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Radyasyon ve medikal görüntüleme ilgili temel kavramları tanır | 10, 16, 9 | A |
Biyomedikal optik ve lazerin çalışma prensibi ve medikal alandaki uygulamaları tanır | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Dersin sunuları |
2 | Biyomedikal enstrümantasyon | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1- Konu 9 |
3 | Biyomedikal Sinyal İşleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1-Konu 11 |
4 | Biyomalzemeler | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1 - Konu 5 |
5 | Doku Mühendisliği | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 6 |
6 | Medikal Görüntüleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 3 |
7 | Radyasyonla Görüntüleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu3 |
8 | Biyomekatronik I | Ders Sunuları, Ders Kitabı 2 |
9 | Biyomekatronik II | Ders Sunuları, Ders Kitabı 2 |
10 | Biyomedikal Optik ve Lazer | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 17 |
11 | Biyokimyasal Reaksiyonlar | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1- Konu8 |
12 | Enzim Kinetiği | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1-Konu8 |
13 | Biyomedikal Sensörler | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 10 |
14 | Biyomedikal Görüntüleme ve Data Analizi | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 10 |
Kaynak |
1-“Introduction to Biomedical Engineering” J. D. Enderle, S. M. Blanchard, J. D. Bronzine, Elsevier Academic Press, 2005. 2-"The Mechatronics Handbook", Robert H Bishop, CRC Press, 2002. 3- Ders sunuları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 3 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞE GİRİŞ | BME1110769 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU, Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ, Doç.Dr. Özge ŞENSOY, Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK, Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY, Dr.Öğr.Üye. Kevser Banu KÖSE, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Hikmet ÜÇIŞIK, Dr.Öğr.Üye. Zafer İŞCAN, Arş.Gör. Birgün ÖZÇOLAK ASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Biyomedikal Mühendisliği’nin temel kavramlarını tanımalarını ve uygulama alanlarını teorik ve deneysel uygulamalar üzerinden inceleme ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Biyomedikal enstrümantasyon,Biyomedikal Sinyal İşleme,Biyomalzemeler,Doku Mühendisliği,Medikal Görüntüleme,Radyasyonla Görüntüleme,Biyomekatronik I,Biyomekatronik II,Biyomedikal Optik ve Lazer,Biyokimyasal Reaksiyonlar,Enzim Kinetiği,Biyomedikal Sensörler,Biyomedikal Görüntüleme ve Data Analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyomedikal enstrümantasyon ve biyomedikal işaret işleme tekniklerini tanımlar | 16, 17, 6, 9 | A |
Biyomekatronik cihazların çalışma prensipleri ve medikal robotiğin temel konseptlerin tanır | 10, 16, 9 | A |
Temel biyokimyasal reaksiyonları ve enzim kinetiklerini tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Biyomalzemelerin temel özelliklerini, çeşitlerini ve genel uygulama alanlarını tanır | 10, 16, 9 | A |
Doku mühendisliğinin temel ilkelerini değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
Biyosensörlerin tıptaki temel uygulamalarını tanır | 10, 16, 9 | A |
Biyomedikal mühendisliği çalışma ve uygulamalarında profesyonel ve etik sorumlulukları tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Radyasyon ve medikal görüntüleme ilgili temel kavramları tanır | 10, 16, 9 | A |
Biyomedikal optik ve lazerin çalışma prensibi ve medikal alandaki uygulamaları tanır | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Dersin sunuları |
2 | Biyomedikal enstrümantasyon | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1- Konu 9 |
3 | Biyomedikal Sinyal İşleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1-Konu 11 |
4 | Biyomalzemeler | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1 - Konu 5 |
5 | Doku Mühendisliği | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 6 |
6 | Medikal Görüntüleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 3 |
7 | Radyasyonla Görüntüleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu3 |
8 | Biyomekatronik I | Ders Sunuları, Ders Kitabı 2 |
9 | Biyomekatronik II | Ders Sunuları, Ders Kitabı 2 |
10 | Biyomedikal Optik ve Lazer | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 17 |
11 | Biyokimyasal Reaksiyonlar | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1- Konu8 |
12 | Enzim Kinetiği | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1-Konu8 |
13 | Biyomedikal Sensörler | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 10 |
14 | Biyomedikal Görüntüleme ve Data Analizi | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 10 |
Kaynak |
1-“Introduction to Biomedical Engineering” J. D. Enderle, S. M. Blanchard, J. D. Bronzine, Elsevier Academic Press, 2005. 2-"The Mechatronics Handbook", Robert H Bishop, CRC Press, 2002. 3- Ders sunuları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |