Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROTEİN: YAPI VE FONKSİYON | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ŞENSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge ŞENSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, proteinin 3-boyutlu yapısı ve bu yapının proteinin fonksiyonu üzerine etkisi hakkında bilgi sahibi olmaktır. Ayrıca, yeni fonksiyona sahip proteinler tasarlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Yapısal Prensipler,Protein Katlanma ve Esnekliği,DNA Yapısı,Yapı, Fonksiyon ve Mühendislik,Prokaryot ve ökaryot hücrelerde DNA tanınmasının mekanizması,Enzim Katalizi,Membrane Proteinleri,Signal Transdüksiyonu,Fibroz Proteinler,Yabancı moleküllerin immün sistemi tarafından tanınmasının mekanizması,Sferik viruslerin yapısı,Protein Yapılarının tahmin, dizayn edilme prensipleri,Protein yapılarının belirlenmesi,Seçilmiş Konular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Protein yapı ve fonksiyon arasında neden-sonuç ilişkisi kurar. | 10, 12, 14, 16, 19, 9 | A, E, F |
Belli amaçlar için protein dizayn eder. | 10, 12, 14, 16, 19, 5, 9 | A, E, F |
Farklı çevresel faktörler altında enzimin kinetiğinin nasıl değişebileceği hakkında yorum yapar. | 10, 16, 19, 20 | A, E, F |
Moleküler dinamik simülasyonundan elde edilen bilgilerin protein yapı-fonksiyon ilişkisi çerçevesinde analizini yapar. | 16, 19, 20 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Yapısal Prensipler | |
2 | Protein Katlanma ve Esnekliği | |
3 | DNA Yapısı | |
4 | Yapı, Fonksiyon ve Mühendislik | |
5 | Prokaryot ve ökaryot hücrelerde DNA tanınmasının mekanizması | |
6 | Enzim Katalizi | |
7 | Membrane Proteinleri | |
8 | Signal Transdüksiyonu | |
9 | Fibroz Proteinler | |
10 | Yabancı moleküllerin immün sistemi tarafından tanınmasının mekanizması | |
11 | Sferik viruslerin yapısı | |
12 | Protein Yapılarının tahmin, dizayn edilme prensipleri | |
13 | Protein yapılarının belirlenmesi | |
14 | Seçilmiş Konular |
Kaynak |
Introduction to Protein Structure, 2 nd Edition, Carl Brendon and John Tooze |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 40 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROTEİN: YAPI VE FONKSİYON | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ŞENSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge ŞENSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, proteinin 3-boyutlu yapısı ve bu yapının proteinin fonksiyonu üzerine etkisi hakkında bilgi sahibi olmaktır. Ayrıca, yeni fonksiyona sahip proteinler tasarlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Yapısal Prensipler,Protein Katlanma ve Esnekliği,DNA Yapısı,Yapı, Fonksiyon ve Mühendislik,Prokaryot ve ökaryot hücrelerde DNA tanınmasının mekanizması,Enzim Katalizi,Membrane Proteinleri,Signal Transdüksiyonu,Fibroz Proteinler,Yabancı moleküllerin immün sistemi tarafından tanınmasının mekanizması,Sferik viruslerin yapısı,Protein Yapılarının tahmin, dizayn edilme prensipleri,Protein yapılarının belirlenmesi,Seçilmiş Konular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Protein yapı ve fonksiyon arasında neden-sonuç ilişkisi kurar. | 10, 12, 14, 16, 19, 9 | A, E, F |
Belli amaçlar için protein dizayn eder. | 10, 12, 14, 16, 19, 5, 9 | A, E, F |
Farklı çevresel faktörler altında enzimin kinetiğinin nasıl değişebileceği hakkında yorum yapar. | 10, 16, 19, 20 | A, E, F |
Moleküler dinamik simülasyonundan elde edilen bilgilerin protein yapı-fonksiyon ilişkisi çerçevesinde analizini yapar. | 16, 19, 20 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Yapısal Prensipler | |
2 | Protein Katlanma ve Esnekliği | |
3 | DNA Yapısı | |
4 | Yapı, Fonksiyon ve Mühendislik | |
5 | Prokaryot ve ökaryot hücrelerde DNA tanınmasının mekanizması | |
6 | Enzim Katalizi | |
7 | Membrane Proteinleri | |
8 | Signal Transdüksiyonu | |
9 | Fibroz Proteinler | |
10 | Yabancı moleküllerin immün sistemi tarafından tanınmasının mekanizması | |
11 | Sferik viruslerin yapısı | |
12 | Protein Yapılarının tahmin, dizayn edilme prensipleri | |
13 | Protein yapılarının belirlenmesi | |
14 | Seçilmiş Konular |
Kaynak |
Introduction to Protein Structure, 2 nd Edition, Carl Brendon and John Tooze |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |