Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NANOBİYOTEKNOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mehmet Hikmet ÜÇIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Biyoteknoloji ve 21. yüzyıl uygulamaları bağlamında eleştirel düşünme, mantık ve planlama becerilerini geliştirmek üzere tasarlanmıştır. Kapsam dahilinde, özellikle genetik mühendisliği, tıp, tarım, endüstri, biyoenerji ve biyomedikal mühendisliği alanlarında biyoteknolojinin ve uygulamalarının yeri incelenecektir. Ders içeriğinin amacı, biyomedikal mühendisliği alanındaki biyoteknoloji araştırmalarını yürütmede öğrencilere daha geniş değerlendirme, analiz etme ve uygulama becerisi aşılamak; lisansüstü öğrencilerin mevcut veya gelecekteki çalışmalarında biyoteknolojide uygulanan yöntemleri kullanma becerisi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyoteknoloji: Tanımı, Konsepti, Günümüz ve Gelecekteki Yeri,Genler ve Gen Manipulasyonu: rekombinant DNA Technolojisi ,Hücre Kültürü: 2D ve 3D Yöntemler,Mikroakışkanların 3-Boyutlu Hücre Kültürü Uygulamalarında Kullanımı: Lab-On-A-Chip ve Body-On-A-Chip Teknolojileri,Doku Mühendisliği Uygulamaları,Nanobiyoteknoloji: Giriş,Nanoteknolojinin Tedavi Alanında Kullanımı: İlaç İletim Sistemleri / Nanoilaç,Karakterizasyon ve Görüntüleme Teknikleri: TEM, SEM, AFM ,Molekül-Molekül Etkileşimleri: SPR ve QCM Teknikleri,Hücre Membranı Proteinleri: Faj Gösterimi Tekniği,Gen Terapisi ve Gen Susturma: Alternatif Teknikler ,Endüstriyel Biyoteknolojiye Genel Bakış: Fermentasyon / Bioproses Teknikleri,Öğrenci Sunumları ve Literatürdeki Araştırma Örneklerinin İncelenmesi,Öğrenci Sunumları ve Literatürdeki Araştırma Örneklerinin İncelenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyonanoteknoloji ve nanobiyoteknoloji terimlerini tanır | 10, 14, 16, 9 | A |
Recombinant DNA teknolojilerini tanır | 14, 16, 9 | A |
2D ve 3D Hücre Kültürü yöntemelerini tanır | 10, 14, 16, 9 | A |
Nanoilaç kullanımını örneklendirir | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Teşhis ve tedavide nanomalzeme kullanımını değerlendirir | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Doku mühendisliği uygulamalarını tanır | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoteknoloji: Tanımı, Konsepti, Günümüz ve Gelecekteki Yeri | Ders notlarını gözden geçirmek |
2 | Genler ve Gen Manipulasyonu: rekombinant DNA Technolojisi | Ders notlarını gözden geçirmek |
3 | Hücre Kültürü: 2D ve 3D Yöntemler | Ders notlarını gözden geçirmek |
4 | Mikroakışkanların 3-Boyutlu Hücre Kültürü Uygulamalarında Kullanımı: Lab-On-A-Chip ve Body-On-A-Chip Teknolojileri | Ders notlarını gözden geçirmek |
5 | Doku Mühendisliği Uygulamaları | Ders notlarını gözden geçirmek |
6 | Nanobiyoteknoloji: Giriş | Ders notlarını gözden geçirmek |
7 | Nanoteknolojinin Tedavi Alanında Kullanımı: İlaç İletim Sistemleri / Nanoilaç | Ders notlarını gözden geçirmek |
8 | Karakterizasyon ve Görüntüleme Teknikleri: TEM, SEM, AFM | Ders notlarını gözden geçirmek |
9 | Molekül-Molekül Etkileşimleri: SPR ve QCM Teknikleri | Ders notlarını gözden geçirmek |
10 | Hücre Membranı Proteinleri: Faj Gösterimi Tekniği | Ders notlarını gözden geçirmek |
11 | Gen Terapisi ve Gen Susturma: Alternatif Teknikler | Ders notlarını gözden geçirmek |
12 | Endüstriyel Biyoteknolojiye Genel Bakış: Fermentasyon / Bioproses Teknikleri | Ders notlarını gözden geçirmek |
13 | Öğrenci Sunumları ve Literatürdeki Araştırma Örneklerinin İncelenmesi | Ders notlarını gözden geçirmek |
14 | Öğrenci Sunumları ve Literatürdeki Araştırma Örneklerinin İncelenmesi | Ders notlarını gözden geçirmek |
Kaynak |
Godbey W.T., An Introduction to Biotechnlogy: The Science, Technology and Medical Applciations, Woodhead Publishing Series in Biomedicine, Academic Press, Elsevier 2014 Gary Walsh, Pharmaceutical Biotechnology: Concepts and Applications, John Willey and Sons, 2007 Oliver Kayser, Heribert Warzecha. Pharmaceutical Biotechnology: Drug Discovery and Clinical Applications, Wiley-VCH, 2012 Ghasem Najafpour. Biochemical Engineering and Biotechnology, Elsevier, 2015 Lee Yuan Kun, Microbial Biotechnology: Principles and Applications, World Scientific, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NANOBİYOTEKNOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mehmet Hikmet ÜÇIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Biyoteknoloji ve 21. yüzyıl uygulamaları bağlamında eleştirel düşünme, mantık ve planlama becerilerini geliştirmek üzere tasarlanmıştır. Kapsam dahilinde, özellikle genetik mühendisliği, tıp, tarım, endüstri, biyoenerji ve biyomedikal mühendisliği alanlarında biyoteknolojinin ve uygulamalarının yeri incelenecektir. Ders içeriğinin amacı, biyomedikal mühendisliği alanındaki biyoteknoloji araştırmalarını yürütmede öğrencilere daha geniş değerlendirme, analiz etme ve uygulama becerisi aşılamak; lisansüstü öğrencilerin mevcut veya gelecekteki çalışmalarında biyoteknolojide uygulanan yöntemleri kullanma becerisi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Biyoteknoloji: Tanımı, Konsepti, Günümüz ve Gelecekteki Yeri,Genler ve Gen Manipulasyonu: rekombinant DNA Technolojisi ,Hücre Kültürü: 2D ve 3D Yöntemler,Mikroakışkanların 3-Boyutlu Hücre Kültürü Uygulamalarında Kullanımı: Lab-On-A-Chip ve Body-On-A-Chip Teknolojileri,Doku Mühendisliği Uygulamaları,Nanobiyoteknoloji: Giriş,Nanoteknolojinin Tedavi Alanında Kullanımı: İlaç İletim Sistemleri / Nanoilaç,Karakterizasyon ve Görüntüleme Teknikleri: TEM, SEM, AFM ,Molekül-Molekül Etkileşimleri: SPR ve QCM Teknikleri,Hücre Membranı Proteinleri: Faj Gösterimi Tekniği,Gen Terapisi ve Gen Susturma: Alternatif Teknikler ,Endüstriyel Biyoteknolojiye Genel Bakış: Fermentasyon / Bioproses Teknikleri,Öğrenci Sunumları ve Literatürdeki Araştırma Örneklerinin İncelenmesi,Öğrenci Sunumları ve Literatürdeki Araştırma Örneklerinin İncelenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyonanoteknoloji ve nanobiyoteknoloji terimlerini tanır | 10, 14, 16, 9 | A |
Recombinant DNA teknolojilerini tanır | 14, 16, 9 | A |
2D ve 3D Hücre Kültürü yöntemelerini tanır | 10, 14, 16, 9 | A |
Nanoilaç kullanımını örneklendirir | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Teşhis ve tedavide nanomalzeme kullanımını değerlendirir | 10, 14, 16, 9 | A, F |
Doku mühendisliği uygulamalarını tanır | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoteknoloji: Tanımı, Konsepti, Günümüz ve Gelecekteki Yeri | Ders notlarını gözden geçirmek |
2 | Genler ve Gen Manipulasyonu: rekombinant DNA Technolojisi | Ders notlarını gözden geçirmek |
3 | Hücre Kültürü: 2D ve 3D Yöntemler | Ders notlarını gözden geçirmek |
4 | Mikroakışkanların 3-Boyutlu Hücre Kültürü Uygulamalarında Kullanımı: Lab-On-A-Chip ve Body-On-A-Chip Teknolojileri | Ders notlarını gözden geçirmek |
5 | Doku Mühendisliği Uygulamaları | Ders notlarını gözden geçirmek |
6 | Nanobiyoteknoloji: Giriş | Ders notlarını gözden geçirmek |
7 | Nanoteknolojinin Tedavi Alanında Kullanımı: İlaç İletim Sistemleri / Nanoilaç | Ders notlarını gözden geçirmek |
8 | Karakterizasyon ve Görüntüleme Teknikleri: TEM, SEM, AFM | Ders notlarını gözden geçirmek |
9 | Molekül-Molekül Etkileşimleri: SPR ve QCM Teknikleri | Ders notlarını gözden geçirmek |
10 | Hücre Membranı Proteinleri: Faj Gösterimi Tekniği | Ders notlarını gözden geçirmek |
11 | Gen Terapisi ve Gen Susturma: Alternatif Teknikler | Ders notlarını gözden geçirmek |
12 | Endüstriyel Biyoteknolojiye Genel Bakış: Fermentasyon / Bioproses Teknikleri | Ders notlarını gözden geçirmek |
13 | Öğrenci Sunumları ve Literatürdeki Araştırma Örneklerinin İncelenmesi | Ders notlarını gözden geçirmek |
14 | Öğrenci Sunumları ve Literatürdeki Araştırma Örneklerinin İncelenmesi | Ders notlarını gözden geçirmek |
Kaynak |
Godbey W.T., An Introduction to Biotechnlogy: The Science, Technology and Medical Applciations, Woodhead Publishing Series in Biomedicine, Academic Press, Elsevier 2014 Gary Walsh, Pharmaceutical Biotechnology: Concepts and Applications, John Willey and Sons, 2007 Oliver Kayser, Heribert Warzecha. Pharmaceutical Biotechnology: Drug Discovery and Clinical Applications, Wiley-VCH, 2012 Ghasem Najafpour. Biochemical Engineering and Biotechnology, Elsevier, 2015 Lee Yuan Kun, Microbial Biotechnology: Principles and Applications, World Scientific, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |