Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNOLOJİ, TOPLUM VE ETİK | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Talip ALP |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Talip ALP |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerimize tarih boyunca bilim ve teknolojinin gelişme sürecini aktarmak, Siyasi irade, toplum felsefesi, maddi destek, teşvik ve istikrarın bilim ve teknolojinin inkişafına etkisini ders içerisinde müşahhas misallerle anlatmak, Çağdaş bilim ve üstün teknoloji sayesinde ancak toplumun refah ve bağımsızlığının sürdürülebilir olabileceğini göstermek ve öğrencilerimizin çağdaş bilim ve teknoloji, üstün mesleki donanım ve küresel rekabette başarılı ekonomi arasındaki bağlantıları kurabilmesini sağlamayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Science Before Science: Mesopotamia and Egypt ,The Land of the Greeks ,The Roads to Baghdad ,‘Abbasid Baghdad: The House of Wisdom ,‘Spiritual Physick’ ,From Baghdad to Central Asia ,The Cure of Ignorance ,Fatimid Cairo: The Science of Light ,Ayyubid and Mamluk Cairo: Healing Body and Soul ,Ingenious Mechanical Devices ,Islamic Technology ,Al-Andalus ,On Ethics,On Ethics; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci tarih boyunca bilim ve teknolojinin gelişme sürecini öğrenecektir. | 1, 14 | A, C |
2. Siyasi irade, toplum felsefesi, maddi destek, teşvik ve istikrarın bilim ve teknolojinin inkişafına etkisini müşahhas misallerle kavrayacaktır. | 1, 14 | A, C |
3. Çağdaş bilim ve üstün teknoloji sayesinde ancak toplumun refah ve bağımsızlığının sürdürülebilir olabileceğini görecektir. | 1, 14 | A, C |
4. Çağdaş bilim ve teknoloji, üstün mesleki donanım ve küresel rekabette başarılı ekonomi arasındaki bağlantıları kurabilecektir. | 1, 14 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Science Before Science: Mesopotamia and Egypt | |
2 | The Land of the Greeks | |
3 | The Roads to Baghdad | |
4 | ‘Abbasid Baghdad: The House of Wisdom | |
5 | ‘Spiritual Physick’ | |
6 | From Baghdad to Central Asia | |
7 | The Cure of Ignorance | |
8 | Fatimid Cairo: The Science of Light | |
9 | Ayyubid and Mamluk Cairo: Healing Body and Soul | |
10 | Ingenious Mechanical Devices | |
11 | Islamic Technology | |
12 | Al-Andalus | |
13 | On Ethics | |
14 | On Ethics |
Kaynak |
John Freely , “Light from the East : How the Science of Medieval Islam Helped to Shape the Western World” |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
0 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
0 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
0 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
0 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
0 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
0 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
0 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
0 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
0 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
0 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |