Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL KİMYA | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Güz döneminde açılan bu derste öğrencilerin temel kimya bilgilerinin detaylandırılarak güçlendirilmesi hedeflenmektedir. Madde, atom, kimyasal bileşik ve reaksiyonların ifade edilmesi gibi temel konularla başlayan dönem, ideal gaz kanunu, atomik spektrum ve kuantum teorisinin irdelenmesi ile devam edecektir. Sonrasında, periyodik tablo ve özellikler, kimyasal bağ teorileri, moleküller arası etkileşimler, çözeltilerin fiziksel özellikleri, kimyasal denge ve asitler ve bazlar gibi konular etraflıca tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Madde, Atom ve Atom Teorileri,Kimyasal Bileşikler,Kimyasal Reaksiyonlar,Sulu Çözelti Reaksiyonlarina Giriş,Gazlar,Termokimya,Atomun Elektron Yapısı,Periyodik Tablo ve Atomik Özellikler,Kimyasal Bağlar I-Temel Kavramlar,Kimyasal Bağlar II-Bağ Kuramları,Moleküller Arası Kuvvetler,Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri,Kimyasal Denge,Asit ve Bazlar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Kimyanın temel kavramlarını güncel halleri ile tekrar eder | 1, 13, 14, 15 | A, C, E |
2) Kimyasal bileşikleri tanır ve reaksiyonlarını ve bileşiğin reaksiyondaki rolünü tahmin eder | 1, 13, 14, 15 | A, C |
3) Gaz kanunlarını değerlendirir | 1, 13, 14, 15 | A, C |
4) Atom ve moleküller arası etkileşimleri tanır. | 1, 13, 14, 15 | A, C |
5) Çözelti özelliklerini ve bileşenlerini değerlendirir | 1, 13, 14, 15 | A, C |
6) Kimyasal reaksiyonların sıcaklık, ısı ve iş iliskisini tahmin eder | 1, 13, 14, 15 | A, C |
7) Bağ kuramlarını değerlendirir | 1, 14, 15 | A, C |
8)Asit-baz reaksiyonlarını tanır | 1, 13 | A, C |
9) Kimyasal denge koşullarını değerlendirir | 1, 13, 14 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Madde, Atom ve Atom Teorileri | |
2 | Kimyasal Bileşikler | |
3 | Kimyasal Reaksiyonlar | |
4 | Sulu Çözelti Reaksiyonlarina Giriş | |
5 | Gazlar | |
6 | Termokimya | |
7 | Atomun Elektron Yapısı | |
8 | Periyodik Tablo ve Atomik Özellikler | |
9 | Kimyasal Bağlar I-Temel Kavramlar | |
10 | Kimyasal Bağlar II-Bağ Kuramları | |
11 | Moleküller Arası Kuvvetler | |
12 | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri | |
13 | Kimyasal Denge | |
14 | Asit ve Bazlar |
Kaynak |
General Chemistry Principles and Modern Applications (Ralph H. Petrucci, 11th edition) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
0 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
0 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
0 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
0 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
0 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
0 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
0 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
0 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
0 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
0 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |