Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTRONİK I | 3+2 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mustafa AKTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hakan DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yarıiletken teorisini ve elektronik devre elemanlarını tanıtmak ve bu elemanların temel devrelerde uygulamalarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş. Güçlendiricilere giriş. PN jonksiyonların özeti.,Diyotlar Diyotlu devreler: rektifiye devreleri, limitleyiciler, voltaj katlayıcı,BJT ve MOS fiziğinin özeti.,BJT ve MOSFET AC modeli.,Tranzistör DC besleme,Rezistör dejenerasyon, akım kaynakları.,1 tranzistör güçlendiriciler,Akım kaynakları, kaskod güçlendiriciler,Diferansiyel güçlendiriciler.,Aktif yükler, OPAMPlar.,Teleskobik ve katlı Opamplar.,Opamplara devam.,Frekans davranışına giriş.,Frekans davranışı ve final için özet.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Devre elemanlari karakteristiği, fiziği ve modelleri özeti. | 1, 10, 12, 14, 15, 2, 3, 4, 9 | |
Diyotları ve diyotlu devreleri analiz eder. | 1, 10, 13, 14, 15, 17, 2, 3, 4, 8, 9 | A, C |
BJT ve MOS elemanları ile 1 ve 2 transistörlü güçlendiriciler | 1, 10, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 2, 3, 4, 8 | A, C |
Akım kaynakları, aktif yüklerin tasarımı ve analizi. | 1, 10, 12, 13, 14, 15, 19, 3, 4 | A, C |
Sürücü devrelerin analizi. | 1, 10, 14, 15, 17, 19, 2, 3, 4 | A, C |
OPAMP devrelerinin anlaşılması, analizi ve tasarımı. | 1, 10, 14, 15, 2, 3, 4, 8, 9 | A, C |
Entegre devrelerin frekans davranışına giriş. | 1, 10, 14, 15, 17, 18, 19, 2, 3, 4, 8, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 9: Benzetim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş. Güçlendiricilere giriş. PN jonksiyonların özeti. | Kitap bölümünü okuma. |
2 | Diyotlar Diyotlu devreler: rektifiye devreleri, limitleyiciler, voltaj katlayıcı | Kitap bölümünü oku. |
3 | BJT ve MOS fiziğinin özeti. | Kitap bölümünü oku. |
4 | BJT ve MOSFET AC modeli. | Kitap bölümünü oku |
5 | Tranzistör DC besleme | Kitabı oku |
6 | Rezistör dejenerasyon, akım kaynakları. | Kitabı oku. |
7 | 1 tranzistör güçlendiriciler | Kitabı oku |
8 | Akım kaynakları, kaskod güçlendiriciler | Kitabı oku. |
9 | Diferansiyel güçlendiriciler. | Kitabı oku. |
10 | Aktif yükler, OPAMPlar. | Kitabı oku. |
11 | Teleskobik ve katlı Opamplar. | Kitabı oku |
12 | Opamplara devam. | Kitabı oku. |
13 | Frekans davranışına giriş. | Kitabı oku. |
14 | Frekans davranışı ve final için özet. | Kitabı oku. |
Kaynak |
Sedra/Smith: Microelectronic Circuits, 7E |
Gray, Hurst, Lewis, and Meyer: “Analysis and design of Analog Integrated Circuits”, 4th Edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
0 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
0 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
0 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
0 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
0 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
0 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
0 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
0 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
0 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
0 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |