Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖMÜLÜ SİSTEMLER | 3+2 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mustafa AKTAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mustafa AKTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dijital sistemlerin tasarımı (spesifikasyon, simülasyon ve sentez) için donanım tanımlama diline (Verilog HDL) hakim olmak ve bunları FPGA'lara uygulamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sayısal Sistemler İncelemesi,FPGA Sistemleri,Verilog Kullanarak Dijital Sistem Modelleme,Verilog Modelleme Stilleri: Yapısal,Verilog Modelleme Stilleri: Veri Akışı,Verilog Modelleme Stilleri: Davranışsal,Tasarım Doğrulaması,Verilog kullanarak kombinasyonel devre tasarımı,Verilog kullanarak sıralı devre tasarımı,Verilog kullanarak Sonlu Durum Makine Tasarımı,CPU Tasarımı,Sentezleme,Verilog tasarımının FPGA üzerinde uygulanması,Tasarım Optimizasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Verilog HDL kullanarak dijital blokların yapısal, veri akışı ve davranışsal modellenmesi | 1, 10, 13, 14, 15, 16, 2, 3, 4, 8, 9 | A, C, D |
Verilog'da kombinasyonel devreleri modelleme, simülasyon ve test etme | 1, 10, 13, 14, 15, 16, 2, 3, 4, 8, 9 | A, C, D |
Verilog'da sıralı devreleri modelleme, simülasyon ve test etme | 1, 10, 13, 14, 15, 16, 2, 3, 4, 8, 9 | A, C, D |
FPGA için Dijital Sistem Sentezi | 1, 10, 13, 14, 15, 16, 2, 3, 4, 8, 9 | A, C, D |
FPGA için Dijital Sistem Optimizasyonu | 1, 10, 13, 14, 15, 16, 2, 3, 4, 8, 9 | A, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 9: Benzetim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sayısal Sistemler İncelemesi | Kitab okuma |
2 | FPGA Sistemleri | Kitap okuma |
3 | Verilog Kullanarak Dijital Sistem Modelleme | Kitap okuma |
4 | Verilog Modelleme Stilleri: Yapısal | Kitap okuma |
5 | Verilog Modelleme Stilleri: Veri Akışı | Kitap okuma |
6 | Verilog Modelleme Stilleri: Davranışsal | Kıtap okuma |
7 | Tasarım Doğrulaması | Kıtap okuma |
8 | Verilog kullanarak kombinasyonel devre tasarımı | Kıtap okuma |
9 | Verilog kullanarak sıralı devre tasarımı | Kıtap okuma |
10 | Verilog kullanarak Sonlu Durum Makine Tasarımı | Kitap okuma |
11 | CPU Tasarımı | Kitap okuma |
12 | Sentezleme | Kitap okuma |
13 | Verilog tasarımının FPGA üzerinde uygulanması | Kitap okuma |
14 | Tasarım Optimizasyonu | Kitap okuma |
Kaynak |
Mano, Ciletti: Digital Design with an Introduction to the Verilog HDL, VHDL, and System Verilog, 6E Thomas, Moorby: The Verilog Hardware Description Language |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
0 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
0 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
0 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
0 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
0 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
0 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
0 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
0 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
0 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
0 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |