Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışma ortamında oluşabilecek tehlike ve riskler hakkında bilgi sahibi olmaları, çalışmaları sırasında iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunmak için güvenli davranış kabiliyetini kazanmaları |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş güvenliğinin tarihsel gelişimi,İş sağlığı ve güvenliği Kanunu, İş sağlığı ve güvenliği Kanunu,İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU,İŞ SAĞLIĞI VE GÜVELİĞİ KANUNU, İş sözleşmesi tanımı çeşitleri, fesih, İş yasasına göre işveren ve işçinin yükümlülükleri,Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar,Çalışma süreleri, Sosyal Güvenlik Mevzuatı,Yangın nedir? Yangının tanımı ve yangını oluşturan etmenler,Yangından Korunma Yöntemleri, Yangın söndürme Sistemleri,Yangın söndürme sistemleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş güvenliği ile ilgili kavram ve yönetmelikleri tanımlayabilecek. | 1, 10, 12, 15, 3 | A, B, C |
Çalışanların yasal haklarını kendi cümleleri ile ifade edebilecektir. | 1, 10, 12, 15, 2, 3 | A, B, C |
Yangın söndürme sistemlerini bilir. | 1, 10, 12, 15, 2, 3 | A, B, C |
1. İş Sağlığı ve Güvenliğinin önemini tanımlayabilcektir. | 1, 10, 12, 2, 3 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İş güvenliğinin tarihsel gelişimi | |
2 | İş sağlığı ve güvenliği Kanunu | 6331 sayılı İş sağlığı ve güvenliği Kanunu |
3 | İş sağlığı ve güvenliği Kanunu | 6331 sayılı İş sağlığı ve güvenliği Kanunu |
4 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU | 6331 SAYILI KANUNU |
5 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVELİĞİ KANUNU | 6331sayılı kanunu |
6 | İş sözleşmesi tanımı çeşitleri, fesih | 4857 sayılı iş kanunu |
7 | İş yasasına göre işveren ve işçinin yükümlülükleri | 4857 SAYILI KANUN |
8 | Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar | |
9 | Çalışma süreleri | |
10 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | 5510 sayılı kanun |
11 | Yangın nedir? Yangının tanımı ve yangını oluşturan etmenler | |
12 | Yangından Korunma Yöntemleri | |
13 | Yangın söndürme Sistemleri | |
14 | Yangın söndürme sistemleri |
Kaynak |
Eğitim sunuları |
ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||
0 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
0 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
0 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
0 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
0 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
0 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
0 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
0 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
0 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
0 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |