Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Selim AKYOKUŞ, Prof.Dr. Reda ALHAJJ, Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Hüseyin Şerif SAVCI, Öğr.Gör. Mustafa AKTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilgisayar mühendisliğini açıklamak ve temel çalışma alanlarını tasvir etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Profesyonel mühendislik mesleğine ve kariyerine giriş. ,Mühendislik tasarımına giriş. ,Devreler,Devreler,Sinyaller ve Sistemler,Sinyaller ve Sistemler,Mühendislikte Olasılık ve İstatistik,Sınav Haftası,Mühendislikte Olasılık ve İstatistik,Bilgisayar Bilimlerine Bir Giriş,Veri Bilimi,Algoritmalara Giriş,Makine öğrenmesi ve Yapay Zekası,Yazılım Mühendisliği, UML, ve Sonlu Otomat; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilgisayar mühendisliğini tanımlar. | 1, 10, 14, 2 | A, C |
2. Bilgisayar mühendisliği alanlarını açıklar. | 1, 10, 14 | A, C |
3. Toplumsal, profesyonel ve etik konularını örnekler. | 1, 14, 2, 3 | A, C |
4. Yenilikçilik ve girişimcilik konularını aktarır. | 1, 10, 14, 3 | A, C |
5. Kompleks bir sistemin tasarımı için gerekli adımları öğrenir. | 1, 13, 9 | A, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 9: Benzetim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Profesyonel mühendislik mesleğine ve kariyerine giriş. | Ders sunum notları, 1. Hafta |
2 | Mühendislik tasarımına giriş. | Ders sunum notları, 2. Hafta |
3 | Devreler | Ders sunum notları, 3. Hafta |
4 | Devreler | Ders sunum notları, 3. Hafta |
5 | Sinyaller ve Sistemler | Ders sunum notları, 5. Hafta |
6 | Sinyaller ve Sistemler | Ders sunum notları, 5. Hafta |
7 | Mühendislikte Olasılık ve İstatistik | Ders sunum notları, 7. Hafta |
8 | Sınav Haftası | 7. Haftaya kadarki tüm ders sunum notları |
9 | Mühendislikte Olasılık ve İstatistik | Ders sunum notları, 9. Hafta |
10 | Bilgisayar Bilimlerine Bir Giriş | Ders sunum notları, 10. Hafta |
11 | Veri Bilimi | Ders sunum notları 11. Hafta |
12 | Algoritmalara Giriş | Ders sunum notları 12. Hafta |
13 | Makine öğrenmesi ve Yapay Zekası | Ders sunum notları 13. Hafta |
14 | Yazılım Mühendisliği, UML, ve Sonlu Otomat | Ders sunum notları 14. Hafta |
Kaynak |
Powerpoint sunumları |
1. Saeed Moaveni, “Engineering Fundamentals: An Introduction to Engineering” Cengage Learning, 5th edition. 2. http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-01sc-introduction-to-electrical-engineering-and-computer-science-i-spring-2011/Syllabus/MIT6_01SCS11_notes.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
0 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
0 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
0 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
0 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
0 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
0 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
0 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
0 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
0 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
0 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |