Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİKROİŞLEMCİLER | 3+2 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mikroişlemci mimarilerini ve mikroişlemci temelli sistem tasarım temellerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş- Sayı Sistemleri,Bilgisayar Yapısı - Bellek,Bellek Tasarımı,Merkezi İşlem Birimi Yapısı - Buyruk Düzeni,Adresleme Yöntemleri,Buyruklar I,Buyruklar II,Paralel İletişim Arabirimi,Seri İletişim Arabirimi,Altprogram,Kesme,Yığın,Yazılım uygulamaları,Mikroişlemcili sistem geliştirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mikroişlemcilerin çalışma prensiplerini tartışabilecektir. | 1, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 2, 3, 4, 6, 8, 9 | A |
1.1. Merkezi işlem birimini, adresleme yöntemlerini ve komut kümesini açıklar. | 1, 12, 13, 4 | A |
1.2. Giriş-çıkış arayüzünü betimler. | 1, 12, 13, 15, 2, 3, 4, 8, 9 | A |
1.3. Yığın işlemlerini, altprogram ve kesme kavramlarını anlatır. | 1, 12, 13, 14, 2, 3, 4, 6, 9 | A |
2. Mikroişlemci kullanarak sayısal sistemler tasarlayabilecektir. | 1, 10, 13, 14, 4, 8, 9 | A |
2.1. Çevirici dil ve C programalama dilini kullanarak mikroişlemci programlayabilir. | 1, 10, 12, 14, 16, 3, 6, 8, 9 | A |
2.2. Çevirici dil ve C programlama dili ile yazılmış programlarda hata ayıklayabilir. | 1, 12, 13, 14, 2, 4, 6 | A |
2.3. Mikroişlemci giriş-çıkış arayüzü ile çevresel elemanları kontrol eder. | 1, 13, 14, 9 | A |
3. Gerçek-zamanlı sistem tasarlayabilecektir. | 1, 10, 13, 14, 15, 2, 3, 4, 6 | A |
3.1. Gerçek-zamanlı sistemi ve tasarım gereklerini tanımlar. | 1, 13, 14, 2, 9 | A |
3.2. Yığın kavramını açıklar. | 1, 10, 12, 14, 15, 4, 6, 8 | A |
3.3. Kesme kavramını tanımlar ve kesmeleri kullanarak gerçek-zamanlı kontrol gerçekleştirir. | 1, 14, 15, 3, 4, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma, 8: Grup Çalışması, 9: Benzetim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş- Sayı Sistemleri | |
2 | Bilgisayar Yapısı - Bellek | |
3 | Bellek Tasarımı | |
4 | Merkezi İşlem Birimi Yapısı - Buyruk Düzeni | |
5 | Adresleme Yöntemleri | |
6 | Buyruklar I | |
7 | Buyruklar II | |
8 | Paralel İletişim Arabirimi | |
9 | Seri İletişim Arabirimi | |
10 | Altprogram | |
11 | Kesme | |
12 | Yığın | |
13 | Yazılım uygulamaları | |
14 | Mikroişlemcili sistem geliştirme |
Kaynak |
1. PIC16F87XA Data Sheet 2. MPLAB X IDE User's Guide 3. MPLAB XC8 C Compiler User's Guide 4. Timothy D. Green, Embedded Systems Programming with the PIC16f877. 5. Nursel Ak, Herkes için PIC Programlama, Alfa, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
0 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
0 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
0 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
0 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
0 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
0 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
0 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
0 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
0 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
0 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |