Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ALGORİTMA ANALİZİ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Reda ALHAJJ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Reda ALHAJJ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hem uygulamalı hem de teorik bilgisayar bilimleri ile ilgili olan hesapsal problemleri çözmek için temel algoritma dizayn tekniklerini ve bu teknikler sonucunda geliştirilen algoritmaların performansını incelemek için kullanılan teknikleri tanıtmak. ALgoritma analizi için matematik bilgisi sıralama, arama, grafik problemleri ve geometrik problemler için kullanılan temel algoritma teknikleri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hafta 1: Algoritma analizine giriş ve ders ile alakalı bilgilerin açıklanması,Hafta 2: Asimtotik gösterim,Hafta 3: Böl ve kazan algorithma metotu,Hafta 4: Yinelemelerin çözümü,Hafta 5: Hızlı Sıralamanın analizi, Rastgele Hızlı Sıralama.,Hafta 6: Yığın sıralama,Hafta 7: Hızlı Sıralama,Hafta 8: Lineer zamanda sıralama ,Ara sınav,Hafta 10: Ortalama ve sıra istatiği.,Hafta 11: Dinamik Programlama,Hafta 12: Açgözlü(Greedy) Algoritmalar,Hafta 13: Amortize Analiz, Dinamik Tablolar,Hafta 14: Çizgeler, Breadth-first Search (BFS).; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Bu dersin sonunda öğrenci algoritma analizinin ve yeni algoritma dizayn etmenin ana ilkelerini açıklayabilecektir. | 1, 14, 15, 2 | A, C |
2) Bu dersin sonunda öğrenci daha karmaşık algoritmalari daha önce öğrendikleri temel veri yapılarını kullanarak yapılandırabilecektir. | 1, 14, 15, 2 | A, C |
3) Bu dersin sonunda öğrenci ağaçları kullanan karmaşık algoritmaları geliştirebilecek ve bu geliştirdiği algoritmaları ve veri yapılarını gerçek dünya problemlerine uygulayabilecektir. | 1, 13, 14, 15, 3 | A, C, D |
4) Bu dersin sonunda öğrenci çizge kullanan karmaşık algoritmaları geliştirebilecek ve bu geliştirdiği algoritmaları ve veri yapılarını gerçek dünya problemlerine uygulayabilecektir. | 1, 13, 14, 15, 3 | A, C, D |
5) Bu dersin sonunda öğrenci kendisine verilen yeni hesapsal probleme sistematik bir şeklide bakabilecek ve çözüm için özgün algoritmalar ve veri yapılarıni dinamik programlama, böl ve kazan gibi metotlar kullanarak formüle edebilecektir. | 1, 10, 14, 15, 2 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hafta 1: Algoritma analizine giriş ve ders ile alakalı bilgilerin açıklanması | Ders sunuları ve ders kitabının 1. ve 2. bölümü |
2 | Hafta 2: Asimtotik gösterim | Ders sunuları ve ders kitabının 3. bölümü |
3 | Hafta 3: Böl ve kazan algorithma metotu | Ders sunuları ve ders kitabının 4. bölümü |
4 | Hafta 4: Yinelemelerin çözümü | Ders sunuları ve ders kitabının 4. bölümü |
5 | Hafta 5: Hızlı Sıralamanın analizi, Rastgele Hızlı Sıralama. | Ders sunuları ve ders kitabının 5. bölümü |
6 | Hafta 6: Yığın sıralama | Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü |
7 | Hafta 7: Hızlı Sıralama | Ders sunuları ve ders kitabının 7. bölümü |
8 | Hafta 8: Lineer zamanda sıralama | Ders sunuları ve ders kitabının 8. bölümü |
9 | Ara sınav | 9. haftaya kadar olan sunular ve ders kitabının 1'den 9. Bölüme kadar olan kısımlar. |
10 | Hafta 10: Ortalama ve sıra istatiği. | Ders sunuları ve ders kitabının 9. bölümü |
11 | Hafta 11: Dinamik Programlama | Ders sunuları ve ders kitabının 15. bölümü |
12 | Hafta 12: Açgözlü(Greedy) Algoritmalar | Ders sunuları ve ders kitabının 16. bölümü |
13 | Hafta 13: Amortize Analiz, Dinamik Tablolar | Ders sunuları ve ders kitabının 17. bölümü |
14 | Hafta 14: Çizgeler, Breadth-first Search (BFS). | Ders sunuları ve ders kitabının 22. bölümü |
Kaynak |
T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest, and C. Stein, Introduction to Algorithms, Mit Press and McGraw-Hill, 2009. |
Derslerde dağıtılacak olan sunum ve notlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
0 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
0 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
0 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
0 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
0 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
0 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
0 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
0 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
0 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
0 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |