Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOBİL CİHAZLAR İÇİN UYGULAMA GELİŞTİRME-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Muhsin Zahid UĞUR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıProgramlamayı sadece kitap okuyarak, eğitimleri takip ederek veya video izleyerek öğrenemezsiniz. Bu faaliyetler önemli olmakla birlikte, aynı zamanda birçok uygulamalı deneyime sahip olmanız da gerekecektir. Bu derste yoğun programlama çalışmaları yer alır ve öğrenciler Dart programlama dili ve Flutter UI araç seti ile platformlar arası uygulamalar oluşturma konusunda uygulamalı deneyim kazanacaklardır. Dersler temelden ileri seviyeye kadar konuları tanıtacaktır. Dönem boyunca öğrenciler ödevlerde birkaç küçük ölçekli mobil uygulama geliştireceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Flutter Kurulumu, Dart Temelleri (Değişkenler, Fonksiyonlar),Flutter Temelleri – Scaffold, AppBar, ElevatedButton, Text, AlertDialog,Durum Bilgili Widget'lar, TextField, DropDownButton,Asenkron Programlama, Gezinme,Web Hizmetlerinden Veri Alma, JSON Verilerini Ayrıştırma, ListViews,Sekme Çubuğu, Liste Görünümü,Firebase (Kısım 1),Ara Sınav,Firebase (Kısım 2),Firebase (Kısım 3),Firebase (Kısım 4),2D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 1),2D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 2),Tüm konuların gözden geçirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Flutter ile güzel, hızlı ve yerel kalitede uygulamaların oluşturulması.2, 9E, F
2. Tek bir kod tabanıyla iOS ve Android uygulamaların oluşturulması. 2, 9E, F
3. Flutter geliştirmenin tüm temel kavramların anlaşılması. 2, 9E, F
4. Çevrimiçi ve yerel veri kaynaklarına erişebilen uygulamaların oluşturulması. 2, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Flutter Kurulumu, Dart Temelleri (Değişkenler, Fonksiyonlar)Eğitim materyalleri
2Flutter Temelleri – Scaffold, AppBar, ElevatedButton, Text, AlertDialogEğitim materyalleri
3Durum Bilgili Widget'lar, TextField, DropDownButtonEğitim materyalleri
4Asenkron Programlama, GezinmeEğitim materyalleri
5Web Hizmetlerinden Veri Alma, JSON Verilerini Ayrıştırma, ListViewsEğitim materyalleri
6Sekme Çubuğu, Liste GörünümüEğitim materyalleri
7Firebase (Kısım 1)Eğitim materyalleri
8Ara Sınav8. haftaya kadar işlenen tüm konular
9Firebase (Kısım 2)Eğitim materyalleri
10Firebase (Kısım 3)Eğitim materyalleri
11Firebase (Kısım 4)Eğitim materyalleri
122D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 1)Eğitim materyalleri
132D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 2)Eğitim materyalleri
14Tüm konuların gözden geçirilmesi Dönem boyu işlenen tüm konular
Kaynak
Ders kitabına gerek yoktur. Fakat şu kaynağa bakılabilir: Flutter Projects by Simone Alessandria, 2020, Packt Publishing
Ders kitabına gerek yok. Ders materyalleri paylaşılacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
X
8
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31442
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer23060
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)176
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOBİL CİHAZLAR İÇİN UYGULAMA GELİŞTİRME-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Muhsin Zahid UĞUR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıProgramlamayı sadece kitap okuyarak, eğitimleri takip ederek veya video izleyerek öğrenemezsiniz. Bu faaliyetler önemli olmakla birlikte, aynı zamanda birçok uygulamalı deneyime sahip olmanız da gerekecektir. Bu derste yoğun programlama çalışmaları yer alır ve öğrenciler Dart programlama dili ve Flutter UI araç seti ile platformlar arası uygulamalar oluşturma konusunda uygulamalı deneyim kazanacaklardır. Dersler temelden ileri seviyeye kadar konuları tanıtacaktır. Dönem boyunca öğrenciler ödevlerde birkaç küçük ölçekli mobil uygulama geliştireceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Flutter Kurulumu, Dart Temelleri (Değişkenler, Fonksiyonlar),Flutter Temelleri – Scaffold, AppBar, ElevatedButton, Text, AlertDialog,Durum Bilgili Widget'lar, TextField, DropDownButton,Asenkron Programlama, Gezinme,Web Hizmetlerinden Veri Alma, JSON Verilerini Ayrıştırma, ListViews,Sekme Çubuğu, Liste Görünümü,Firebase (Kısım 1),Ara Sınav,Firebase (Kısım 2),Firebase (Kısım 3),Firebase (Kısım 4),2D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 1),2D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 2),Tüm konuların gözden geçirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Flutter ile güzel, hızlı ve yerel kalitede uygulamaların oluşturulması.2, 9E, F
2. Tek bir kod tabanıyla iOS ve Android uygulamaların oluşturulması. 2, 9E, F
3. Flutter geliştirmenin tüm temel kavramların anlaşılması. 2, 9E, F
4. Çevrimiçi ve yerel veri kaynaklarına erişebilen uygulamaların oluşturulması. 2, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Flutter Kurulumu, Dart Temelleri (Değişkenler, Fonksiyonlar)Eğitim materyalleri
2Flutter Temelleri – Scaffold, AppBar, ElevatedButton, Text, AlertDialogEğitim materyalleri
3Durum Bilgili Widget'lar, TextField, DropDownButtonEğitim materyalleri
4Asenkron Programlama, GezinmeEğitim materyalleri
5Web Hizmetlerinden Veri Alma, JSON Verilerini Ayrıştırma, ListViewsEğitim materyalleri
6Sekme Çubuğu, Liste GörünümüEğitim materyalleri
7Firebase (Kısım 1)Eğitim materyalleri
8Ara Sınav8. haftaya kadar işlenen tüm konular
9Firebase (Kısım 2)Eğitim materyalleri
10Firebase (Kısım 3)Eğitim materyalleri
11Firebase (Kısım 4)Eğitim materyalleri
122D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 1)Eğitim materyalleri
132D Animasyonlar ve Hareketler (Kısım 2)Eğitim materyalleri
14Tüm konuların gözden geçirilmesi Dönem boyu işlenen tüm konular
Kaynak
Ders kitabına gerek yoktur. Fakat şu kaynağa bakılabilir: Flutter Projects by Simone Alessandria, 2020, Packt Publishing
Ders kitabına gerek yok. Ders materyalleri paylaşılacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
X
5
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
X
8
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:45Son Güncelleme Tarihi: 09/10/2023 - 10:50