Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMANIN İLKELERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı temel pazarlama ilkeleri, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama çevresi ve pazarlama araçları ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama,Pazarlama Araştırması,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı,Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar,Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma,Mamul ,Fiyat ve Tutundurma,Kişisel Satış ve Satış Geliştirme,Reklam ve Halkla İlişkiler,İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama,Dağıtım,Hizmet Pazarlaması ,Uluslararası Pazarlama ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade edebilir.10, 12, 13, 16, 9A, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.10, 12, 13, 4, 9A, G
1.2. Pazar türlerini sınıflandırır.10, 12, 13, 4, 9A, G
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.10, 12, 13, 4, 9A, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilir.10, 12, 13, 4, 9A, G
2.1. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir.10, 12, 13, 4, 9A, G
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.10, 12, 13, 4, 9A, G
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 12, 13, 4, 9A, G
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklayabilir.10, 12, 13, 4, 9A, G
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 12, 13, 4, 9A, G
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 12, 13, 4, 9A, G
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.10, 12, 13, 4, 9A, G
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilir.10, 12, 13, 16, 9A, G
4.1. Ürün bileşenini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilir.10, 12, 13, 16, 9A, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi
2Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama
3Pazarlama Araştırması
4Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
5Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar
6Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
7Mamul
8Fiyat ve Tutundurma
9Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
10Reklam ve Halkla İlişkiler
11İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
12Dağıtım
13Hizmet Pazarlaması
14Uluslararası Pazarlama
Kaynak
1. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong. 2. Marketing Management, 16th edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller,Alexander Chernev 3. Marketing: An Introduction, 15th edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong & Philip Kotler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir.
X
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7214
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer7214
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı12020
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMANIN İLKELERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı temel pazarlama ilkeleri, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama çevresi ve pazarlama araçları ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama,Pazarlama Araştırması,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı,Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar,Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma,Mamul ,Fiyat ve Tutundurma,Kişisel Satış ve Satış Geliştirme,Reklam ve Halkla İlişkiler,İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama,Dağıtım,Hizmet Pazarlaması ,Uluslararası Pazarlama ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade edebilir.10, 12, 13, 16, 9A, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.10, 12, 13, 4, 9A, G
1.2. Pazar türlerini sınıflandırır.10, 12, 13, 4, 9A, G
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.10, 12, 13, 4, 9A, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilir.10, 12, 13, 4, 9A, G
2.1. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir.10, 12, 13, 4, 9A, G
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.10, 12, 13, 4, 9A, G
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 12, 13, 4, 9A, G
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklayabilir.10, 12, 13, 4, 9A, G
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 12, 13, 4, 9A, G
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 12, 13, 4, 9A, G
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.10, 12, 13, 4, 9A, G
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilir.10, 12, 13, 16, 9A, G
4.1. Ürün bileşenini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilir.10, 12, 13, 16, 9A, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi
2Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama
3Pazarlama Araştırması
4Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
5Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar
6Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
7Mamul
8Fiyat ve Tutundurma
9Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
10Reklam ve Halkla İlişkiler
11İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
12Dağıtım
13Hizmet Pazarlaması
14Uluslararası Pazarlama
Kaynak
1. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong. 2. Marketing Management, 16th edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller,Alexander Chernev 3. Marketing: An Introduction, 15th edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong & Philip Kotler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir.
X
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:13