Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersin Yardımcıları | None |
Dersin Amacı | Her hangi bir sektör, kurum ya da organizasyon için kısmi ya da köklü bilişim sistemi değişiklikleri için öğrencilere sistem geliştirme yaşam döngüsü hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişim Sistemleri Analizi ve Tasarımı - Sistem kavramı - Sistem analistin görevleri ve özellikleri,Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü evreleri - Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü evrelerinin genel özellikleri,Planlama Evresi - Finansal Fizibilite - Kültürel Fizibilite,Yasal fizibilite - Kurumsal fizibilite - Zaman Planlaması,Bilişim projelerinde personel planlaması - Bilişim sistemleri projelerinin başlatılması - Analiz ev0ersinin temel kavramları,Sistem gereksinimleri -Teknik, fiziksel, kullanıcı, sistem arayüzleri, veri ve güvenlik gereksinimleri analizi,Bilgi toplama yöntemleri - Anket - Yüz yüze görüşme,Gözlem yöntemiyle bili toplama - Yazılı basılı belge inceleme,Analiz raporlarının oluşturulması -Tasarım evresinin temel bileşenleri,Ağ tasarımı - Veri tabanı tasarımı,Kullanıcı Arayüzü Tasarımı,Sistem bileşenleri tasarımı - Olay Tabloları - İş akış diyagramları kullanımı - Uygulama Bileşenleri,Kodlamanın bileşenleri - Test yöntemleri,Belgelendirme çalışmalarının yönetilmesi ve uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. SGYD evrelerini sıralayabilecektir. | 16, 9 | A, F |
1.1. Planlamada yapılacak işleri sıralar | ||
1.2. Analizde Yapılacak işleri Sıralar | ||
1.3. Tasarımda Yapılacak işleri Sıralar | ||
1.4. Destek Evresininin parçalarını sıralar. | ||
2. Fizibilite Raporları yapabilecektir. | 16, 9 | A, F |
2.1. ROI kavramını açıklar | ||
2.2 Başabaş noktasını tanımlar. | ||
3. Analiz aşamasının süreçlerini irdeleyebilecektir. | 2, 9 | A, F |
3.1. Müşteri İhtiyaçlarının Önemi anlatır. | ||
3.2. Sistem gereksinimlerini sıralar. | ||
4. Tasarım aşamasının süreçlerini irdeleyebilecektir. | 2 | A, F |
4.1. Basit arayüz tasarlar. | ||
4.2. Veri Tabanı Şeması oluşturur | ||
4.3. Kullanıcı arayüzü çeşitlerini sıralar. | ||
5. Uygulama sürecinin aşamalarını irdeleyebilecek ve uygulamayı şekillendirebilecektir. | 14 | A, F |
5.1. Kodlamanının aşamalarını sıralar. | ||
5.2. Canlıya geçiş türlerini sıralar. |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim Sistemleri Analizi ve Tasarımı - Sistem kavramı - Sistem analistin görevleri ve özellikleri | |
2 | Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü evreleri - Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü evrelerinin genel özellikleri | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
3 | Planlama Evresi - Finansal Fizibilite - Kültürel Fizibilite | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
4 | Yasal fizibilite - Kurumsal fizibilite - Zaman Planlaması | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
5 | Bilişim projelerinde personel planlaması - Bilişim sistemleri projelerinin başlatılması - Analiz ev0ersinin temel kavramları | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
6 | Sistem gereksinimleri -Teknik, fiziksel, kullanıcı, sistem arayüzleri, veri ve güvenlik gereksinimleri analizi | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
7 | Bilgi toplama yöntemleri - Anket - Yüz yüze görüşme | |
8 | Gözlem yöntemiyle bili toplama - Yazılı basılı belge inceleme | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
9 | Analiz raporlarının oluşturulması -Tasarım evresinin temel bileşenleri | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
10 | Ağ tasarımı - Veri tabanı tasarımı | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
11 | Kullanıcı Arayüzü Tasarımı | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
12 | Sistem bileşenleri tasarımı - Olay Tabloları - İş akış diyagramları kullanımı - Uygulama Bileşenleri | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
13 | Kodlamanın bileşenleri - Test yöntemleri | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
14 | Belgelendirme çalışmalarının yönetilmesi ve uygulanması | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
Kaynak |
1. Systems Analysis and Design --- Kindle Edition by Kenneth E. Kendall (Author), Julie E Kendall (Author) 2. Systems Analysis and Design 9th Edition by Kenneth Kendall (Author), Julie Kendall (Author) |
Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliğinde SİSTEM ANALİZİ ve TASARIMI, GÖKHAN SİLAHTAROĞLU, PAPATYA YAYINCILIK. Systems Analysis & Design by ALAN DENNIS Indiana University BARBARA HALEY WIXOM University of Virginia ROBERTA M. ROTH University of Northern Iowa |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | ||||||
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 4 | 56 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(134/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersin Yardımcıları | None |
Dersin Amacı | Her hangi bir sektör, kurum ya da organizasyon için kısmi ya da köklü bilişim sistemi değişiklikleri için öğrencilere sistem geliştirme yaşam döngüsü hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişim Sistemleri Analizi ve Tasarımı - Sistem kavramı - Sistem analistin görevleri ve özellikleri,Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü evreleri - Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü evrelerinin genel özellikleri,Planlama Evresi - Finansal Fizibilite - Kültürel Fizibilite,Yasal fizibilite - Kurumsal fizibilite - Zaman Planlaması,Bilişim projelerinde personel planlaması - Bilişim sistemleri projelerinin başlatılması - Analiz ev0ersinin temel kavramları,Sistem gereksinimleri -Teknik, fiziksel, kullanıcı, sistem arayüzleri, veri ve güvenlik gereksinimleri analizi,Bilgi toplama yöntemleri - Anket - Yüz yüze görüşme,Gözlem yöntemiyle bili toplama - Yazılı basılı belge inceleme,Analiz raporlarının oluşturulması -Tasarım evresinin temel bileşenleri,Ağ tasarımı - Veri tabanı tasarımı,Kullanıcı Arayüzü Tasarımı,Sistem bileşenleri tasarımı - Olay Tabloları - İş akış diyagramları kullanımı - Uygulama Bileşenleri,Kodlamanın bileşenleri - Test yöntemleri,Belgelendirme çalışmalarının yönetilmesi ve uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. SGYD evrelerini sıralayabilecektir. | 16, 9 | A, F |
1.1. Planlamada yapılacak işleri sıralar | ||
1.2. Analizde Yapılacak işleri Sıralar | ||
1.3. Tasarımda Yapılacak işleri Sıralar | ||
1.4. Destek Evresininin parçalarını sıralar. | ||
2. Fizibilite Raporları yapabilecektir. | 16, 9 | A, F |
2.1. ROI kavramını açıklar | ||
2.2 Başabaş noktasını tanımlar. | ||
3. Analiz aşamasının süreçlerini irdeleyebilecektir. | 2, 9 | A, F |
3.1. Müşteri İhtiyaçlarının Önemi anlatır. | ||
3.2. Sistem gereksinimlerini sıralar. | ||
4. Tasarım aşamasının süreçlerini irdeleyebilecektir. | 2 | A, F |
4.1. Basit arayüz tasarlar. | ||
4.2. Veri Tabanı Şeması oluşturur | ||
4.3. Kullanıcı arayüzü çeşitlerini sıralar. | ||
5. Uygulama sürecinin aşamalarını irdeleyebilecek ve uygulamayı şekillendirebilecektir. | 14 | A, F |
5.1. Kodlamanının aşamalarını sıralar. | ||
5.2. Canlıya geçiş türlerini sıralar. |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim Sistemleri Analizi ve Tasarımı - Sistem kavramı - Sistem analistin görevleri ve özellikleri | |
2 | Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü evreleri - Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü evrelerinin genel özellikleri | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
3 | Planlama Evresi - Finansal Fizibilite - Kültürel Fizibilite | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
4 | Yasal fizibilite - Kurumsal fizibilite - Zaman Planlaması | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
5 | Bilişim projelerinde personel planlaması - Bilişim sistemleri projelerinin başlatılması - Analiz ev0ersinin temel kavramları | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
6 | Sistem gereksinimleri -Teknik, fiziksel, kullanıcı, sistem arayüzleri, veri ve güvenlik gereksinimleri analizi | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
7 | Bilgi toplama yöntemleri - Anket - Yüz yüze görüşme | |
8 | Gözlem yöntemiyle bili toplama - Yazılı basılı belge inceleme | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
9 | Analiz raporlarının oluşturulması -Tasarım evresinin temel bileşenleri | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
10 | Ağ tasarımı - Veri tabanı tasarımı | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
11 | Kullanıcı Arayüzü Tasarımı | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
12 | Sistem bileşenleri tasarımı - Olay Tabloları - İş akış diyagramları kullanımı - Uygulama Bileşenleri | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
13 | Kodlamanın bileşenleri - Test yöntemleri | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
14 | Belgelendirme çalışmalarının yönetilmesi ve uygulanması | Projenin İlgili kısmını hazırlamak ve sunmaya hazır olmak. |
Kaynak |
1. Systems Analysis and Design --- Kindle Edition by Kenneth E. Kendall (Author), Julie E Kendall (Author) 2. Systems Analysis and Design 9th Edition by Kenneth Kendall (Author), Julie Kendall (Author) |
Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliğinde SİSTEM ANALİZİ ve TASARIMI, GÖKHAN SİLAHTAROĞLU, PAPATYA YAYINCILIK. Systems Analysis & Design by ALAN DENNIS Indiana University BARBARA HALEY WIXOM University of Virginia ROBERTA M. ROTH University of Northern Iowa |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | ||||||
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |