Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL PROGLAMLAMA -Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin MS.NET Framework ortamını tam olarak öğrenmelerini sağlamak, .NET - Entegre Geliştirme Ortamını kullanabilecek düzeye getirmek ve görsel programlama dil özelliklerinin derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Bilgisayar arabirimlerinin geçmişi .NET Framework'e Giriş ,Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma,Visual Studio'daki C # GUI Geliştirme ortamına giriş ,C # ayrıntıları: İletişim kutuları ,TreeView ve ListView Proje 1: Fotoğraf Editörü ,En yaygın diyalog kutuları ,WPF ve XAML olay denetleme ,LINQ ADO.NET ve DataGridView Testing GUI uygulamaları ,Proje çalışması ,Özel kontroller. ,Sınıf içi uygulama,Veri tabanı bağlantıları ,ADO.Net veritabanı bağlantısı,Entity Framework dbfirst veritabanı işlemleri,Entity Framework codefirst veritabanı işlemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilgisayar programları yazmak için görsel programlama dilinin belirli özelliklerinin nasıl kullanılacağını ve ve çalışma zamanı hatalarını nasıl halledebileceğini gösterebilir. 6F
1.1. Toolbox elemanları ile form tasarımı yapar. 6F
1.2. Değişkenleri kullanarak hesaplama işlemlerini yapar. 6A, F
2. Masaüstü uygulamaları tasarlayıp geliştirir. 6F
2.1. WPF ile Form tasarımı yapar. 6F
2.2. WPF ile basit bir otomasyon arayüzü hazırlar. 6F
3. Görsel programlama dilinin belirli özelliklerini kullanır. 6F
3.1. Basit sorgulamalar yapar. 6F
3.2. Form application ve WPF ile görsel tasarım yapar. 6F
4. Kullanıcı ara yüzlerinin tasarımını yapar. 6F
4.1. Form application kullanarak form tasarımı yapar. 6F
4.2. Form applicaiton kullarak basit otomasyon tasarımını yapar. 6F
5. Görsel programlama ile veritabanı işlemleri yapar. 6F
5.1. Yerel veri tabanına bağlanmak ve verileri listeler 6F
5.2. Yerel veritabanında verileri işlemek, Yerel veritabanında istenilen kayda / kayıtlara ulaşır. 6F
6. ADO.Net ile veritabanı işlemleri yapar. 6A, F
6.1. ADO.Net ile Ekleme ve Silme İşlemlerini yapar. 6F
6.2. ADO.Net ile listeleme ve güncelleştirme İşlemlerini yapar. 6F
7. Entity Framework ile DbFirst Yapısını kullanarak veritabanı işlemleri yapar. 6F
7.1. Ekleme, silme ve güncelleştirme yapar. 6F
7.2. Veritabanından silme işlemini yapar. 6F
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Bilgisayar arabirimlerinin geçmişi .NET Framework'e Giriş
1Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma
2Visual Studio'daki C # GUI Geliştirme ortamına giriş
3C # ayrıntıları: İletişim kutuları
4TreeView ve ListView Proje 1: Fotoğraf Editörü
5En yaygın diyalog kutuları
6WPF ve XAML olay denetleme
7LINQ ADO.NET ve DataGridView Testing GUI uygulamaları
8Proje çalışması
9Özel kontroller.
10Sınıf içi uygulama
11Veri tabanı bağlantıları
12ADO.Net veritabanı bağlantısı
13Entity Framework dbfirst veritabanı işlemleri
14Entity Framework codefirst veritabanı işlemleri
Kaynak
Hands-On Visual Studio 2022: A developer's guide to exploring new features and best practices in VS2022 for maximum productivity by Miguel Angel Teheran Garcia (Author), Hector Uriel Perez Rojas (Author),

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir.
X
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL PROGLAMLAMA -Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin MS.NET Framework ortamını tam olarak öğrenmelerini sağlamak, .NET - Entegre Geliştirme Ortamını kullanabilecek düzeye getirmek ve görsel programlama dil özelliklerinin derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Bilgisayar arabirimlerinin geçmişi .NET Framework'e Giriş ,Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma,Visual Studio'daki C # GUI Geliştirme ortamına giriş ,C # ayrıntıları: İletişim kutuları ,TreeView ve ListView Proje 1: Fotoğraf Editörü ,En yaygın diyalog kutuları ,WPF ve XAML olay denetleme ,LINQ ADO.NET ve DataGridView Testing GUI uygulamaları ,Proje çalışması ,Özel kontroller. ,Sınıf içi uygulama,Veri tabanı bağlantıları ,ADO.Net veritabanı bağlantısı,Entity Framework dbfirst veritabanı işlemleri,Entity Framework codefirst veritabanı işlemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilgisayar programları yazmak için görsel programlama dilinin belirli özelliklerinin nasıl kullanılacağını ve ve çalışma zamanı hatalarını nasıl halledebileceğini gösterebilir. 6F
1.1. Toolbox elemanları ile form tasarımı yapar. 6F
1.2. Değişkenleri kullanarak hesaplama işlemlerini yapar. 6A, F
2. Masaüstü uygulamaları tasarlayıp geliştirir. 6F
2.1. WPF ile Form tasarımı yapar. 6F
2.2. WPF ile basit bir otomasyon arayüzü hazırlar. 6F
3. Görsel programlama dilinin belirli özelliklerini kullanır. 6F
3.1. Basit sorgulamalar yapar. 6F
3.2. Form application ve WPF ile görsel tasarım yapar. 6F
4. Kullanıcı ara yüzlerinin tasarımını yapar. 6F
4.1. Form application kullanarak form tasarımı yapar. 6F
4.2. Form applicaiton kullarak basit otomasyon tasarımını yapar. 6F
5. Görsel programlama ile veritabanı işlemleri yapar. 6F
5.1. Yerel veri tabanına bağlanmak ve verileri listeler 6F
5.2. Yerel veritabanında verileri işlemek, Yerel veritabanında istenilen kayda / kayıtlara ulaşır. 6F
6. ADO.Net ile veritabanı işlemleri yapar. 6A, F
6.1. ADO.Net ile Ekleme ve Silme İşlemlerini yapar. 6F
6.2. ADO.Net ile listeleme ve güncelleştirme İşlemlerini yapar. 6F
7. Entity Framework ile DbFirst Yapısını kullanarak veritabanı işlemleri yapar. 6F
7.1. Ekleme, silme ve güncelleştirme yapar. 6F
7.2. Veritabanından silme işlemini yapar. 6F
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Bilgisayar arabirimlerinin geçmişi .NET Framework'e Giriş
1Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma
2Visual Studio'daki C # GUI Geliştirme ortamına giriş
3C # ayrıntıları: İletişim kutuları
4TreeView ve ListView Proje 1: Fotoğraf Editörü
5En yaygın diyalog kutuları
6WPF ve XAML olay denetleme
7LINQ ADO.NET ve DataGridView Testing GUI uygulamaları
8Proje çalışması
9Özel kontroller.
10Sınıf içi uygulama
11Veri tabanı bağlantıları
12ADO.Net veritabanı bağlantısı
13Entity Framework dbfirst veritabanı işlemleri
14Entity Framework codefirst veritabanı işlemleri
Kaynak
Hands-On Visual Studio 2022: A developer's guide to exploring new features and best practices in VS2022 for maximum productivity by Miguel Angel Teheran Garcia (Author), Hector Uriel Perez Rojas (Author),

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir.
X
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:10Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:13