Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROGRAMLAMA DİLLERİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Python programlama dili aracılığıyla veri türleri, kontrol yapıları, algoritma geliştirme ve işlevlerle program tasarımı dahil olmak üzere temel programlama temellerini ve veriseti üzerinde işlem yapmayı hedeflemektedir. tanıtmaktadır. Derste programlamanın temel ilkelerinin yanı sıra veriseti manipülasyonu tartışılmaktadır. Öğrenciler sorunları çözecek, gerçek dünyadaki yazılım geliştirme zorluklarını keşfedecek, pratik ve çağdaş uygulamalar yaratacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar ve Programlama Dilleri, Hafıza Kavramı, Operatörler, Problem Çözme ve Program Tasarımı Metodu,Python ile programlamaya giriş ,Python temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler,Python'da Karar Verme ve Kontrol İfadeleri ,Python'da Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri, for, while,Python'da Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue,Python'da Fonksiyonlar,Ara Sınav ,Karakter dizileri,Listeler ve Sözlükler,Dosya kullanımı: Girdi/çıktı operasyonları,numPy data analizi kütüphanesi,pandas kütüphanesi,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Python programlama dilini öğrenirler. | 6 | F |
1.1 . Python programlama dili ile programlar geliştirebilecektir. | 6 | A, F |
2 . Temel problem çözme tekniklerini kullanabilecektir. | 9 | A, F |
2.1. Problemi analiz eder. | 6 | A, F |
3. Operatörleri tanımlar. | 6 | A, F |
3.1. Atama Operatörleri ile Arttırma ve Azaltma Operatörlerini kullanır. | 6 | A, F |
4 . Basit Karar- Verme ifadelerini kullanabilecektir. | 6 | A, F |
4.1 . Python dilinde akış kontrol yapıları (karar ve döngü ifadeleri) kullanabilecektir. | 9 | A |
5. Döngüleri ve Dizi Veri Yapısını kullanabilecektir. | 9 | A |
5.1 . “while, do....while ve for” Tekrar Yapılarını kullanır. | 6 | A, F |
5.2. foreach kullanır. | ||
6. Problemi algoritma, sözde kod, akış şeması şeklinde tasarlar. | 6 | A, F |
6.1. Python dilinde fonksiyonlar tasarlayabilecektir. | 6 | A, F |
6.2. Referans ile Fonksiyon Çağırır. | 6 | A, F |
7. Python dilinde çeşitli veri yapıları (diziler, listeler, sözlükler) kullanabilecektir. | 2 | F |
7.1. Diziler ve listeleri kullanır. | ||
7.2. Tupple ve sözlük veri yapsını kullanır. | ||
8. Python programlama dilini kullanarak dosya girdi/çıktı operasyonları yürütebilecektir. | 2 | F |
8.1. Dosya ve Akışları kullanır. | 2 | F |
8.2. Dosya yazma ve okuma yapar. | ||
9. Veri bilimi hakkında bilgi sahibi olur. | ||
9.1. numpy kütüphanesini kullanarak veriseti üzerinde işlem yapar. | 6 | F |
9.2. pandas kütüphanesi kullanarak veriseti üzerinde işlem yapar. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar ve Programlama Dilleri, Hafıza Kavramı, Operatörler, Problem Çözme ve Program Tasarımı Metodu | Kitap İlgili Bölüm okuncak |
2 | Python ile programlamaya giriş | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
3 | Python temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
4 | Python'da Karar Verme ve Kontrol İfadeleri | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
5 | Python'da Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri, for, while | Örnek uygulama hazırlanacak |
6 | Python'da Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
7 | Python'da Fonksiyonlar | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav |
9 | Karakter dizileri | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
10 | Listeler ve Sözlükler | - |
11 | Dosya kullanımı: Girdi/çıktı operasyonları | |
12 | numPy data analizi kütüphanesi | Kitaptan ilgili bölüm okunacak. |
13 | pandas kütüphanesi | |
14 | Final Sınavı | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
Kaynak |
Python gibi çağdaş programlama dilleri zengin çevrimiçi belgelere sahiptir. Aslında bunlar, programcıların bu tür belgelerle sürekli olarak iletişim halinde oldukları ve bunların küçük bir kısmı dışında hiçbirini ezberlemelerinin beklenmediği önermesi üzerine inşa edilmiştir. Önerilen Kitap: Starting Out with Python plus MyProgrammingLab with Pearson eText --Access Card Package (3rd Edition) Tony Gaddis ISBN-13: 978-0133862256 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | X | |||||
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROGRAMLAMA DİLLERİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kevser ŞAHİNBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Python programlama dili aracılığıyla veri türleri, kontrol yapıları, algoritma geliştirme ve işlevlerle program tasarımı dahil olmak üzere temel programlama temellerini ve veriseti üzerinde işlem yapmayı hedeflemektedir. tanıtmaktadır. Derste programlamanın temel ilkelerinin yanı sıra veriseti manipülasyonu tartışılmaktadır. Öğrenciler sorunları çözecek, gerçek dünyadaki yazılım geliştirme zorluklarını keşfedecek, pratik ve çağdaş uygulamalar yaratacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar ve Programlama Dilleri, Hafıza Kavramı, Operatörler, Problem Çözme ve Program Tasarımı Metodu,Python ile programlamaya giriş ,Python temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler,Python'da Karar Verme ve Kontrol İfadeleri ,Python'da Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri, for, while,Python'da Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue,Python'da Fonksiyonlar,Ara Sınav ,Karakter dizileri,Listeler ve Sözlükler,Dosya kullanımı: Girdi/çıktı operasyonları,numPy data analizi kütüphanesi,pandas kütüphanesi,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Python programlama dilini öğrenirler. | 6 | F |
1.1 . Python programlama dili ile programlar geliştirebilecektir. | 6 | A, F |
2 . Temel problem çözme tekniklerini kullanabilecektir. | 9 | A, F |
2.1. Problemi analiz eder. | 6 | A, F |
3. Operatörleri tanımlar. | 6 | A, F |
3.1. Atama Operatörleri ile Arttırma ve Azaltma Operatörlerini kullanır. | 6 | A, F |
4 . Basit Karar- Verme ifadelerini kullanabilecektir. | 6 | A, F |
4.1 . Python dilinde akış kontrol yapıları (karar ve döngü ifadeleri) kullanabilecektir. | 9 | A |
5. Döngüleri ve Dizi Veri Yapısını kullanabilecektir. | 9 | A |
5.1 . “while, do....while ve for” Tekrar Yapılarını kullanır. | 6 | A, F |
5.2. foreach kullanır. | ||
6. Problemi algoritma, sözde kod, akış şeması şeklinde tasarlar. | 6 | A, F |
6.1. Python dilinde fonksiyonlar tasarlayabilecektir. | 6 | A, F |
6.2. Referans ile Fonksiyon Çağırır. | 6 | A, F |
7. Python dilinde çeşitli veri yapıları (diziler, listeler, sözlükler) kullanabilecektir. | 2 | F |
7.1. Diziler ve listeleri kullanır. | ||
7.2. Tupple ve sözlük veri yapsını kullanır. | ||
8. Python programlama dilini kullanarak dosya girdi/çıktı operasyonları yürütebilecektir. | 2 | F |
8.1. Dosya ve Akışları kullanır. | 2 | F |
8.2. Dosya yazma ve okuma yapar. | ||
9. Veri bilimi hakkında bilgi sahibi olur. | ||
9.1. numpy kütüphanesini kullanarak veriseti üzerinde işlem yapar. | 6 | F |
9.2. pandas kütüphanesi kullanarak veriseti üzerinde işlem yapar. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar ve Programlama Dilleri, Hafıza Kavramı, Operatörler, Problem Çözme ve Program Tasarımı Metodu | Kitap İlgili Bölüm okuncak |
2 | Python ile programlamaya giriş | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
3 | Python temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
4 | Python'da Karar Verme ve Kontrol İfadeleri | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
5 | Python'da Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri, for, while | Örnek uygulama hazırlanacak |
6 | Python'da Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
7 | Python'da Fonksiyonlar | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav |
9 | Karakter dizileri | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
10 | Listeler ve Sözlükler | - |
11 | Dosya kullanımı: Girdi/çıktı operasyonları | |
12 | numPy data analizi kütüphanesi | Kitaptan ilgili bölüm okunacak. |
13 | pandas kütüphanesi | |
14 | Final Sınavı | Kitaptan ilgili bölüm okunacak |
Kaynak |
Python gibi çağdaş programlama dilleri zengin çevrimiçi belgelere sahiptir. Aslında bunlar, programcıların bu tür belgelerle sürekli olarak iletişim halinde oldukları ve bunların küçük bir kısmı dışında hiçbirini ezberlemelerinin beklenmediği önermesi üzerine inşa edilmiştir. Önerilen Kitap: Starting Out with Python plus MyProgrammingLab with Pearson eText --Access Card Package (3rd Edition) Tony Gaddis ISBN-13: 978-0133862256 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirilir. | X | |||||
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |