Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin gerek kendi gerek diğer insanların davranışlarının sebep ve sonuçlarını tartışabilecek kavramlara hâkim olmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Davranış Bilimlerine Giriş,Davranış Bilimlerinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi,İhtiyaçlar ve Motivasyon,İnanç ve Değerler,Algı, Tutum ve Davranış,Duygular,Öğrenme,Kişilik ve Benlik,Atıf ,Kültür ve Davranış,Sosyal Statü, Sosyal Roller ve Kurumlar,İletişim,Çatışma,Stres; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları yorumlayabilecektir.9A
1.1 İnsan davranışı ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1.2 İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslar.
2. Algılama ve öğrenme süreçlerini ifade edebilecektir. 9A
2.1 Algılama ve algı yanılmalarını açıklar.
2.2 Atfetmeyi etkileyen faktörleri listeler.
2.3 Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini özetler.
3. İnsan davranışlarının nedenlerini değerlendirebilecektir. 9A, E
3.1 Kişilik teorilerini ve kişilik özelliklerini yorumlar.
3.2 Motivasyon kaynaklarını tanımlar.
4. Kişinin çevresi ile etkileşimini değerlendirebilecektir. 9A
4.1 Kişilerin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yerini yorumlar.
4.2 Kültürel farklılıkları açıklar.
4.3 Değer ve inançlar sisteminin bireyler üzerindeki etkisini değerlendirir.
5. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda teorik ve pratik bilgileri analiz edebilecektir.9A
5.1 Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder.
5.2 Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri açıklar.
5.3 Stresle başetme yöntemlerini özetler.
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Davranış Bilimlerine Giriş
2Davranış Bilimlerinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi
3İhtiyaçlar ve Motivasyon
4İnanç ve Değerler
5Algı, Tutum ve Davranış
6Duygular
7Öğrenme
8Kişilik ve Benlik
9Atıf
10Kültür ve Davranış
11Sosyal Statü, Sosyal Roller ve Kurumlar
12İletişim
13Çatışma
14Stres
Kaynak
Schinka, J. A., Velicer, W. F., & Weiner, I. B. (Eds.). (2013). Handbook of psychology: Research methods in psychology (2nd ed.). John Wiley & Sons, Inc.
Güney, S. (2017). Davranış Bilimleri. (10. basım). Nobel Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme12224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11313
Genel Sınav ve Hazırlığı11818
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Öznur GÜLEN ERTOSUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin gerek kendi gerek diğer insanların davranışlarının sebep ve sonuçlarını tartışabilecek kavramlara hâkim olmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Davranış Bilimlerine Giriş,Davranış Bilimlerinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi,İhtiyaçlar ve Motivasyon,İnanç ve Değerler,Algı, Tutum ve Davranış,Duygular,Öğrenme,Kişilik ve Benlik,Atıf ,Kültür ve Davranış,Sosyal Statü, Sosyal Roller ve Kurumlar,İletişim,Çatışma,Stres; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları yorumlayabilecektir.9A
1.1 İnsan davranışı ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1.2 İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslar.
2. Algılama ve öğrenme süreçlerini ifade edebilecektir. 9A
2.1 Algılama ve algı yanılmalarını açıklar.
2.2 Atfetmeyi etkileyen faktörleri listeler.
2.3 Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini özetler.
3. İnsan davranışlarının nedenlerini değerlendirebilecektir. 9A, E
3.1 Kişilik teorilerini ve kişilik özelliklerini yorumlar.
3.2 Motivasyon kaynaklarını tanımlar.
4. Kişinin çevresi ile etkileşimini değerlendirebilecektir. 9A
4.1 Kişilerin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yerini yorumlar.
4.2 Kültürel farklılıkları açıklar.
4.3 Değer ve inançlar sisteminin bireyler üzerindeki etkisini değerlendirir.
5. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda teorik ve pratik bilgileri analiz edebilecektir.9A
5.1 Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder.
5.2 Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri açıklar.
5.3 Stresle başetme yöntemlerini özetler.
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Davranış Bilimlerine Giriş
2Davranış Bilimlerinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi
3İhtiyaçlar ve Motivasyon
4İnanç ve Değerler
5Algı, Tutum ve Davranış
6Duygular
7Öğrenme
8Kişilik ve Benlik
9Atıf
10Kültür ve Davranış
11Sosyal Statü, Sosyal Roller ve Kurumlar
12İletişim
13Çatışma
14Stres
Kaynak
Schinka, J. A., Velicer, W. F., & Weiner, I. B. (Eds.). (2013). Handbook of psychology: Research methods in psychology (2nd ed.). John Wiley & Sons, Inc.
Güney, S. (2017). Davranış Bilimleri. (10. basım). Nobel Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:07Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:09