Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI PAZARLAMA-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY
Dersin YardımcılarıDR. ÖĞR. ÜYESİ BURCU İNCİ
Dersin AmacıBu ders, öğrencileri hızla değişen uluslararası ticaret çevresine hazırlamak için tasarlanmıştır. Ders, günümüzde neredeyse tüm işletmelerin ve tüketicilerin içinde yer aldığı uluslararası rekabetçi çevreye ilişkin tüm konuları içermektedir. Tüketiciler genellikle uluslararası alternatifleri değerlendirerek tüketim tercihleri yapmaktadır, firmalar ise ya uluslararası alanda rekabet halindedir ya da yerel pazarlarındaki uluslararası rakiplerle yarışmaktadır. Bu ders, işletmenin uluslararası/global çevresinin tüm boyutlarını irdeleyerek çevresel ve stratejik bir yaklaşım ile uluslararası/global pazarlamayı ele almaktadır. Aynı zamanda, global pazarlama veya ilişkili alanlardaki kariyerlerinde öğrencilerin 4P'yi başarıyla uygulamalarına yardımcı olacak bir dizi kavramsal ve analitik araç sağlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersle ilgili genel bilgiler ve tanışma,Global Pazarlamaya Giriş,Global Ekonomik Çevre,Global Ticari Çevre,Sosyal ve Kültürel Çevre ,The Politik, Yasal ve Dzüenleyici Çevre,İthalar, İhracat ve Kaynak Kullanımı,Global Pazara Giriş Stratejileri: Lisanslama, Yatırım ve Stratejik İttifaklar ,Global Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları,Fiyat Kararları,Global Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım ,Global Pazarlamada İletişim Kararları ,Global Pazarlamada İletişim Kararları ,Global Pazarlama ve Dijital Devrim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
1.1. Uluslararası pazarlama kavramını ve kapsamını öğrenir.10, 12, 13, 16, 9A
1.2. Uluslararası pazarlama konusundaki terminolojiyi bilir.10, 12, 13, 16, 9A
1.3. Uluslararası pazarlama temel kavramları yorumlar.luslararası pazarlama konusundaki terminolojiyi bilir.10, 12, 13, 16, 9A
2. Uluslararası pazarlama çevresi hakkında bilgi verebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
2.1. Uluslararası Pazar mikro çevresini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Uluslararası Pazar makro çevresini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
2.3. Uluslararası Pazar mikro ve makro çevresini ilişkilendirerek stratejiler oluşturmayı öğrenir.10, 12, 13, 16, 9A
3. Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri hakkında bilgi verebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
3.1. Stratejilerin risklerini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
3.2. Pazara giriş engellerini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
4. Uluslararası Pazarlarda 4P kararlarını yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
4.1. Uluslararası pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir10, 12, 13, 16, 9A
4.2. Adaptasyon ve standardizasyon stratejilerini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
4.3. Uluslararası pazarda dağıtım kararları hakkında bilgi sahibidir.10, 12, 13, 16, 9A
4.4. Uluslararası pazarda fiyatlandırma kararları hakkında bilgi sahibidir.10, 12, 13, 16, 9A
4.5. Uluslararası pazarda tutundurma kararları hakkında bilgi sahibidir.10, 12, 13, 16, 9A
5. Küresel bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması konularını bir arada değerlendirebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
5.1. Küresel bilgi sistemlerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.2. Pazarlama araştırması konusunu uluslararası pazarlama konusu kapsamında değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersle ilgili genel bilgiler ve tanışma
2Global Pazarlamaya GirişBölüm 1
3Global Ekonomik ÇevreBölüm 2
4Global Ticari ÇevreBölüm 3
5Sosyal ve Kültürel Çevre Bölüm 4
6The Politik, Yasal ve Dzüenleyici ÇevreBölüm 5
7İthalar, İhracat ve Kaynak KullanımıBölüm 8
8Global Pazara Giriş Stratejileri: Lisanslama, Yatırım ve Stratejik İttifaklar Bölüm 9
9Global Pazarlamada Marka ve Ürün KararlarıBölüm 10
10Fiyat KararlarıBölüm 11
11Global Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Bölüm 12
12Global Pazarlamada İletişim Kararları Bölüm 13
13Global Pazarlamada İletişim Kararları Bölüm 14
14Global Pazarlama ve Dijital DevrimBölüm 15
Kaynak
Mark C. Green and Warren J. Keegan, Global Marketing, Tenth Edition, Global Edition, 2020, Pearson
International Marketing and Export Management, 8th edition, Pearson, 2016, Gerald Albaum, Alexander Josiassen, Edwin Duerr

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme339
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi339
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11212
Ara Sınav ve Hazırlığı12626
Genel Sınav ve Hazırlığı13838
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI PAZARLAMA-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY
Dersin YardımcılarıDR. ÖĞR. ÜYESİ BURCU İNCİ
Dersin AmacıBu ders, öğrencileri hızla değişen uluslararası ticaret çevresine hazırlamak için tasarlanmıştır. Ders, günümüzde neredeyse tüm işletmelerin ve tüketicilerin içinde yer aldığı uluslararası rekabetçi çevreye ilişkin tüm konuları içermektedir. Tüketiciler genellikle uluslararası alternatifleri değerlendirerek tüketim tercihleri yapmaktadır, firmalar ise ya uluslararası alanda rekabet halindedir ya da yerel pazarlarındaki uluslararası rakiplerle yarışmaktadır. Bu ders, işletmenin uluslararası/global çevresinin tüm boyutlarını irdeleyerek çevresel ve stratejik bir yaklaşım ile uluslararası/global pazarlamayı ele almaktadır. Aynı zamanda, global pazarlama veya ilişkili alanlardaki kariyerlerinde öğrencilerin 4P'yi başarıyla uygulamalarına yardımcı olacak bir dizi kavramsal ve analitik araç sağlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersle ilgili genel bilgiler ve tanışma,Global Pazarlamaya Giriş,Global Ekonomik Çevre,Global Ticari Çevre,Sosyal ve Kültürel Çevre ,The Politik, Yasal ve Dzüenleyici Çevre,İthalar, İhracat ve Kaynak Kullanımı,Global Pazara Giriş Stratejileri: Lisanslama, Yatırım ve Stratejik İttifaklar ,Global Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları,Fiyat Kararları,Global Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım ,Global Pazarlamada İletişim Kararları ,Global Pazarlamada İletişim Kararları ,Global Pazarlama ve Dijital Devrim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
1.1. Uluslararası pazarlama kavramını ve kapsamını öğrenir.10, 12, 13, 16, 9A
1.2. Uluslararası pazarlama konusundaki terminolojiyi bilir.10, 12, 13, 16, 9A
1.3. Uluslararası pazarlama temel kavramları yorumlar.luslararası pazarlama konusundaki terminolojiyi bilir.10, 12, 13, 16, 9A
2. Uluslararası pazarlama çevresi hakkında bilgi verebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
2.1. Uluslararası Pazar mikro çevresini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Uluslararası Pazar makro çevresini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
2.3. Uluslararası Pazar mikro ve makro çevresini ilişkilendirerek stratejiler oluşturmayı öğrenir.10, 12, 13, 16, 9A
3. Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri hakkında bilgi verebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
3.1. Stratejilerin risklerini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
3.2. Pazara giriş engellerini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
4. Uluslararası Pazarlarda 4P kararlarını yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
4.1. Uluslararası pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir10, 12, 13, 16, 9A
4.2. Adaptasyon ve standardizasyon stratejilerini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
4.3. Uluslararası pazarda dağıtım kararları hakkında bilgi sahibidir.10, 12, 13, 16, 9A
4.4. Uluslararası pazarda fiyatlandırma kararları hakkında bilgi sahibidir.10, 12, 13, 16, 9A
4.5. Uluslararası pazarda tutundurma kararları hakkında bilgi sahibidir.10, 12, 13, 16, 9A
5. Küresel bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması konularını bir arada değerlendirebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
5.1. Küresel bilgi sistemlerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.2. Pazarlama araştırması konusunu uluslararası pazarlama konusu kapsamında değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersle ilgili genel bilgiler ve tanışma
2Global Pazarlamaya GirişBölüm 1
3Global Ekonomik ÇevreBölüm 2
4Global Ticari ÇevreBölüm 3
5Sosyal ve Kültürel Çevre Bölüm 4
6The Politik, Yasal ve Dzüenleyici ÇevreBölüm 5
7İthalar, İhracat ve Kaynak KullanımıBölüm 8
8Global Pazara Giriş Stratejileri: Lisanslama, Yatırım ve Stratejik İttifaklar Bölüm 9
9Global Pazarlamada Marka ve Ürün KararlarıBölüm 10
10Fiyat KararlarıBölüm 11
11Global Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Bölüm 12
12Global Pazarlamada İletişim Kararları Bölüm 13
13Global Pazarlamada İletişim Kararları Bölüm 14
14Global Pazarlama ve Dijital DevrimBölüm 15
Kaynak
Mark C. Green and Warren J. Keegan, Global Marketing, Tenth Edition, Global Edition, 2020, Pearson
International Marketing and Export Management, 8th edition, Pearson, 2016, Gerald Albaum, Alexander Josiassen, Edwin Duerr

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:07