Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI PAZARLAMA-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY
Dersin YardımcılarıDOÇ.DR.AYŞEN AKYÜZ
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin global çevreyi ve global işletmelerin uluslararası stratejilerini derinlemesine anlamasını; pazarlama teori ve uygulamalarına küresel bağlamda hakim olmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Uluslararası Pazarlamaya giriş,Globalleşme ve Global Ekonomi,Uluslararası Pazarlama çevresi,Uluslararası Pazarlar Kültür ve Etik,Uluslararası Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma,Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri I,Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejiler II,Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları,Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Kararları,Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kararları,Uluslararası Pazarlarda Tutundurma I,Uluslararası Pazarlarda Tutundurma II,Uluslararası Pazarlama ve Dijital Evrim,Global Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
1.1. Uluslararası pazarlama kavramını ve kapsamını öğrenir.10, 12, 13, 16, 9A
1.2. Uluslararası pazarlama konusundaki terminolojiyi açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.3. Uluslararası pazarlama konusundaki temel kavramları yorumlar.10, 12, 13, 16, 9A
2. Uluslararası pazarlama çevresi hakkında bilgi verebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
2.1. Uluslararası Pazar mikro çevresini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Uluslararası Pazar makro çevresini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.3. Uluslararası Pazar mikro ve makro çevresini ilişkilendirerek stratejiler oluşturmayı öğrenir.10, 12, 13, 16, 9A
3. Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri hakkında bilgi verebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
3.1 Stratejilerin risklerini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
3.2 Pazara giriş engellerini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
4. Uluslararası Pazarlarda 4P kararlarını yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
4.1. Uluslararası pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir10, 12, 13, 16, 9A
4.2. Adaptasyon ve standardizasyon stratejilerini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
4.3. Uluslararası pazarda dağıtım kararları hakkında bilgi sahibidir.10, 12, 13, 16, 9A
4.4. Uluslararası pazarda fiyatlandırma kararları hakkında bilgi sahibidir.10, 12, 13, 16, 9A
4.5. Uluslararası pazarda tutundurma kararları hakkında bilgi sahibidir.10, 12, 13, 16, 9A
5. Küresel bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması konularını bir arada değerlendirebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
5.1. Küresel bilgi sistemlerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.2. Pazarlama araştırması konusunu uluslararası pazarlama konusu kapsamında değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Uluslararası Pazarlamaya giriş
2Globalleşme ve Global Ekonomi
3Uluslararası Pazarlama çevresi
4Uluslararası Pazarlar Kültür ve Etik
5Uluslararası Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma
6Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri I
7Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejiler II
8Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları
9Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Kararları
10Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kararları
11Uluslararası Pazarlarda Tutundurma I
12Uluslararası Pazarlarda Tutundurma II
13Uluslararası Pazarlama ve Dijital Evrim
14Global Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması
Kaynak
1. Global Marketing. 8th Edition, Pearson, 2019, Mark Green, Warren Keegan 2. Global Marketing, 8th edition, Pearson, 2020, Svend Hollensen
3. International Marketing and Export Management, 8th edition, Pearson, 2016, Gerald Albaum, Alexander Josiassen, Edwin Duerr

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13030
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)163
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(163/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI PAZARLAMA-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY
Dersin YardımcılarıDOÇ.DR.AYŞEN AKYÜZ
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin global çevreyi ve global işletmelerin uluslararası stratejilerini derinlemesine anlamasını; pazarlama teori ve uygulamalarına küresel bağlamda hakim olmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Uluslararası Pazarlamaya giriş,Globalleşme ve Global Ekonomi,Uluslararası Pazarlama çevresi,Uluslararası Pazarlar Kültür ve Etik,Uluslararası Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma,Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri I,Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejiler II,Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları,Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Kararları,Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kararları,Uluslararası Pazarlarda Tutundurma I,Uluslararası Pazarlarda Tutundurma II,Uluslararası Pazarlama ve Dijital Evrim,Global Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
1.1. Uluslararası pazarlama kavramını ve kapsamını öğrenir.10, 12, 13, 16, 9A
1.2. Uluslararası pazarlama konusundaki terminolojiyi açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.3. Uluslararası pazarlama konusundaki temel kavramları yorumlar.10, 12, 13, 16, 9A
2. Uluslararası pazarlama çevresi hakkında bilgi verebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
2.1. Uluslararası Pazar mikro çevresini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Uluslararası Pazar makro çevresini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.3. Uluslararası Pazar mikro ve makro çevresini ilişkilendirerek stratejiler oluşturmayı öğrenir.10, 12, 13, 16, 9A
3. Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri hakkında bilgi verebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
3.1 Stratejilerin risklerini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
3.2 Pazara giriş engellerini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
4. Uluslararası Pazarlarda 4P kararlarını yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
4.1. Uluslararası pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir10, 12, 13, 16, 9A
4.2. Adaptasyon ve standardizasyon stratejilerini bilir.10, 12, 13, 16, 9A
4.3. Uluslararası pazarda dağıtım kararları hakkında bilgi sahibidir.10, 12, 13, 16, 9A
4.4. Uluslararası pazarda fiyatlandırma kararları hakkında bilgi sahibidir.10, 12, 13, 16, 9A
4.5. Uluslararası pazarda tutundurma kararları hakkında bilgi sahibidir.10, 12, 13, 16, 9A
5. Küresel bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması konularını bir arada değerlendirebilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
5.1. Küresel bilgi sistemlerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.2. Pazarlama araştırması konusunu uluslararası pazarlama konusu kapsamında değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Uluslararası Pazarlamaya giriş
2Globalleşme ve Global Ekonomi
3Uluslararası Pazarlama çevresi
4Uluslararası Pazarlar Kültür ve Etik
5Uluslararası Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma
6Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri I
7Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejiler II
8Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları
9Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Kararları
10Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kararları
11Uluslararası Pazarlarda Tutundurma I
12Uluslararası Pazarlarda Tutundurma II
13Uluslararası Pazarlama ve Dijital Evrim
14Global Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması
Kaynak
1. Global Marketing. 8th Edition, Pearson, 2019, Mark Green, Warren Keegan 2. Global Marketing, 8th edition, Pearson, 2020, Svend Hollensen
3. International Marketing and Export Management, 8th edition, Pearson, 2016, Gerald Albaum, Alexander Josiassen, Edwin Duerr

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:05