Dersin amacı temel pazarlama ilkeleri, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama çevresi ve pazarlama
araçları ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tüketiciler, Firmalar ve Toplam için Pazarlama Kavramı ve rolü nedir?,Pazarlama Strateji Planlaması ve Hedef Pazarlar,Pazarlama çevreleri ve fırsatları değerlendirme,Nihai Tüketicilerin Pazarları ve Karar verme / Satın alma davranışları,Ticari ve Kurumsal Müşterilerin Satın Alma davranışları ve Uluslararası Pazarlar, Mal ve Hizmetler için Ürün Planlama ve Markalaşma Süreci,Ürün Yönetimi ve Geliştirme,Dağıtım ve Kanal sistemi, Müşteri Hizmeti ve Lojistik Faaliyetleri,Perakendeciler, Toptancılar ve Strateji Planlaması,Tutundurma Yöntemleri ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi,Kişisel Satış ve Müşteri Hizmetleri,Reklam, Halkla İlişkiler ve Promosyon,Fiyatlandırma Hedefleri ve Politikaları,Tüketici Yönlü Etik Pazarlama: Değerlendirme ve Tehditler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.2. Pazar türlerini sınıflar.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.
10, 12, 13, 16, 9
A
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilecektir.
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tüketiciler, Firmalar ve Toplam için Pazarlama Kavramı ve rolü nedir?
1. bölümü okuma
2
Pazarlama Strateji Planlaması ve Hedef Pazarlar
2. bölümü okumak
3
Pazarlama çevreleri ve fırsatları değerlendirme
3. Bölümü okumak
4
Nihai Tüketicilerin Pazarları ve Karar verme / Satın alma davranışları
5. bölümü okumak
5
Ticari ve Kurumsal Müşterilerin Satın Alma davranışları ve Uluslararası Pazarlar
6. Bölümü okumak
6
Mal ve Hizmetler için Ürün Planlama ve Markalaşma Süreci
8. Bölümü okumak
7
Ürün Yönetimi ve Geliştirme
9. Bölümü okumak
8
Dağıtım ve Kanal sistemi, Müşteri Hizmeti ve Lojistik Faaliyetleri
11. Bölümü okumak
9
Perakendeciler, Toptancılar ve Strateji Planlaması
12. Bölümü okumak
10
Tutundurma Yöntemleri ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi
13. Bölümü okumak
11
Kişisel Satış ve Müşteri Hizmetleri
14. Bölümü okumak
12
Reklam, Halkla İlişkiler ve Promosyon
15. Bölümü okumak
13
Fiyatlandırma Hedefleri ve Politikaları
16. Bölümü okumak
14
Tüketici Yönlü Etik Pazarlama: Değerlendirme ve Tehditler
18. Bölümü okumak
Kaynak
1. Pazarlama İlkeleri, Philip Kotler, Gary Armstrong, Beta Basım Yayım, Çevimen: Dr. Ercan Gegez, 2018
2. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong.
3. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
6
84
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
7
7
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
10
10
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
5
5
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PAZARLAMANIN İLKELERİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Abdullah TÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin amacı temel pazarlama ilkeleri, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama çevresi ve pazarlama
araçları ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tüketiciler, Firmalar ve Toplam için Pazarlama Kavramı ve rolü nedir?,Pazarlama Strateji Planlaması ve Hedef Pazarlar,Pazarlama çevreleri ve fırsatları değerlendirme,Nihai Tüketicilerin Pazarları ve Karar verme / Satın alma davranışları,Ticari ve Kurumsal Müşterilerin Satın Alma davranışları ve Uluslararası Pazarlar, Mal ve Hizmetler için Ürün Planlama ve Markalaşma Süreci,Ürün Yönetimi ve Geliştirme,Dağıtım ve Kanal sistemi, Müşteri Hizmeti ve Lojistik Faaliyetleri,Perakendeciler, Toptancılar ve Strateji Planlaması,Tutundurma Yöntemleri ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi,Kişisel Satış ve Müşteri Hizmetleri,Reklam, Halkla İlişkiler ve Promosyon,Fiyatlandırma Hedefleri ve Politikaları,Tüketici Yönlü Etik Pazarlama: Değerlendirme ve Tehditler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.2. Pazar türlerini sınıflar.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.
10, 12, 13, 16, 9
A
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilecektir.
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tüketiciler, Firmalar ve Toplam için Pazarlama Kavramı ve rolü nedir?
1. bölümü okuma
2
Pazarlama Strateji Planlaması ve Hedef Pazarlar
2. bölümü okumak
3
Pazarlama çevreleri ve fırsatları değerlendirme
3. Bölümü okumak
4
Nihai Tüketicilerin Pazarları ve Karar verme / Satın alma davranışları
5. bölümü okumak
5
Ticari ve Kurumsal Müşterilerin Satın Alma davranışları ve Uluslararası Pazarlar
6. Bölümü okumak
6
Mal ve Hizmetler için Ürün Planlama ve Markalaşma Süreci
8. Bölümü okumak
7
Ürün Yönetimi ve Geliştirme
9. Bölümü okumak
8
Dağıtım ve Kanal sistemi, Müşteri Hizmeti ve Lojistik Faaliyetleri
11. Bölümü okumak
9
Perakendeciler, Toptancılar ve Strateji Planlaması
12. Bölümü okumak
10
Tutundurma Yöntemleri ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi
13. Bölümü okumak
11
Kişisel Satış ve Müşteri Hizmetleri
14. Bölümü okumak
12
Reklam, Halkla İlişkiler ve Promosyon
15. Bölümü okumak
13
Fiyatlandırma Hedefleri ve Politikaları
16. Bölümü okumak
14
Tüketici Yönlü Etik Pazarlama: Değerlendirme ve Tehditler
18. Bölümü okumak
Kaynak
1. Pazarlama İlkeleri, Philip Kotler, Gary Armstrong, Beta Basım Yayım, Çevimen: Dr. Ercan Gegez, 2018
2. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong.
3. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.