Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LİSANS BİTİRME PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 20 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra BAYTÖREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitirme tezinin amacı, öğrencinin geçmiş dönemlerde edindiği bilgi ve becerileri kullanarak bir araştırma projesini gerçekleştirmesini ve sunmasını sağlanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması,Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması,Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması,Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması,Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği, literature yazımı ve kaynakçanın kontrolü,İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği, literature yazımı ve kaynakçanın kontrolü,İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği, literature yazımı ve kaynakçanın kontrolü,Birlikte okuma ve kontrollerin yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma ve literatür planlamasının genel ilkelerini açıklayabilecektir. | 10, 9 | D, E |
1.1 Bireysel çalışma özellikleri kazanır | ||
1.2 Literatür taraması yapar | ||
2. Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlayabilecektir. | 10, 14, 9 | D, E |
2.1 Veri tabanlarında araştırma yapar | ||
2.2 Çalışmanın başlıklarını ve başlık derecelerini belirler | ||
3. Literature taraması, veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilecektir. | 10, 14, 9 | D, E |
3.1 Seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olur | ||
3.2 Proje ödevi/bitirme ödevi için kurallara uygun özet çıkarır | ||
4. Kavramları alan çalışmasına uygulama (teori ve pratik arasında ilişki kurabilme) becerisi kazanabilecektir. | 10, 14, 9 | D, E |
4.1 Lisans öğrenimi boyunca kazandığı kavramsal araçları ve becerileri bir planlama sürecinde kullanması konusunda bireysel deneyim kazanır | ||
4.2 Teorik ve pratik kavramlar arasında ilişki kurar | ||
5. Çalışmasını raporlayabilecektir. | 10, 14, 9 | D, E |
5.1 Teorilerden faydalanarak ele aldığı konuyu kavramsallaştırır | ||
5.2 Neden-sonuç ilişkilerini kurar | ||
5.3 Neden-sonuç ilişkilerini açıklama becerisi kazanır |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
3 | Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
4 | Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması | Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması |
5 | Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | Literatür araştırması yapılması |
6 | Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | Literatür araştırması yapılması |
7 | Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | Literatür araştırması yapılması |
8 | Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | Literatür araştırması yapılması |
9 | İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | Literatür araştırması yapılması |
10 | İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | Literatür araştırması yapılması |
11 | İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği, literature yazımı ve kaynakçanın kontrolü | Literatür araştırması yapılması |
12 | İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği, literature yazımı ve kaynakçanın kontrolü | Literatür araştırması yapılması |
13 | İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği, literature yazımı ve kaynakçanın kontrolü | Literatür araştırması yapılması |
14 | Birlikte okuma ve kontrollerin yapılması | Literatür araştırması yapılması |
Kaynak |
T.C. İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TEZ YAZIM KILAVUZU: https://www.medipol.edu.tr//medium/document-file-330.vsf |
[1] Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri [2] Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 500 | 500 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 100 | 100 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(600/30) | 20 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LİSANS BİTİRME PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 20 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra BAYTÖREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitirme tezinin amacı, öğrencinin geçmiş dönemlerde edindiği bilgi ve becerileri kullanarak bir araştırma projesini gerçekleştirmesini ve sunmasını sağlanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması,Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması,Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması,Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması,Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği, literature yazımı ve kaynakçanın kontrolü,İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği, literature yazımı ve kaynakçanın kontrolü,İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği, literature yazımı ve kaynakçanın kontrolü,Birlikte okuma ve kontrollerin yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma ve literatür planlamasının genel ilkelerini açıklayabilecektir. | 10, 9 | D, E |
1.1 Bireysel çalışma özellikleri kazanır | ||
1.2 Literatür taraması yapar | ||
2. Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlayabilecektir. | 10, 14, 9 | D, E |
2.1 Veri tabanlarında araştırma yapar | ||
2.2 Çalışmanın başlıklarını ve başlık derecelerini belirler | ||
3. Literature taraması, veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilecektir. | 10, 14, 9 | D, E |
3.1 Seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olur | ||
3.2 Proje ödevi/bitirme ödevi için kurallara uygun özet çıkarır | ||
4. Kavramları alan çalışmasına uygulama (teori ve pratik arasında ilişki kurabilme) becerisi kazanabilecektir. | 10, 14, 9 | D, E |
4.1 Lisans öğrenimi boyunca kazandığı kavramsal araçları ve becerileri bir planlama sürecinde kullanması konusunda bireysel deneyim kazanır | ||
4.2 Teorik ve pratik kavramlar arasında ilişki kurar | ||
5. Çalışmasını raporlayabilecektir. | 10, 14, 9 | D, E |
5.1 Teorilerden faydalanarak ele aldığı konuyu kavramsallaştırır | ||
5.2 Neden-sonuç ilişkilerini kurar | ||
5.3 Neden-sonuç ilişkilerini açıklama becerisi kazanır |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
3 | Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
4 | Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması | Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması |
5 | Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | Literatür araştırması yapılması |
6 | Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | Literatür araştırması yapılması |
7 | Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | Literatür araştırması yapılması |
8 | Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | Literatür araştırması yapılması |
9 | İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | Literatür araştırması yapılması |
10 | İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | Literatür araştırması yapılması |
11 | İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği, literature yazımı ve kaynakçanın kontrolü | Literatür araştırması yapılması |
12 | İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği, literature yazımı ve kaynakçanın kontrolü | Literatür araştırması yapılması |
13 | İş zaman çizelgesi, yöntem, tez içeriği, literature yazımı ve kaynakçanın kontrolü | Literatür araştırması yapılması |
14 | Birlikte okuma ve kontrollerin yapılması | Literatür araştırması yapılması |
Kaynak |
T.C. İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TEZ YAZIM KILAVUZU: https://www.medipol.edu.tr//medium/document-file-330.vsf |
[1] Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri [2] Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |