Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ VE MESLEK AHLAKI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste profesyonellerin örgütsel yaşamdaki etik davranışları ve örgütlerin etik davranışları ayrıntılı olarak incelenmektedir. Bu ders etik teori ve uygulamaları işletme yönetimine uygular. Bu derste farklı etik sistemler, kültürel farklılıklar ve kuruluşların etik programları geliştirme ve uygulama yolları gözden geçirilmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; İş etiğinin önemi,Paydaş yönetimi, Sosyal sorumluluk ve Kurumsal yönetişim,Yeni iş etiği konuları,İş etiğinin kurumsallaşması,etik karar verme ve etik liderlik,Bireysel faktörler, ahlaki prensipler ve değerler,Örgütsel faktörler. etik kültürün ve ilişkilerin rolü,Etkili bir etik program geliştirme,Etik programların uygulanması ve denetlenmesi,Etik düşüncenin evrenselleşmesi,Sunumlar ve tartışma,Sunumlar ve tartışma,Sunumlar ve tartışma,sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 İşletmelerde etik konusu açıklayabilir.16, 9A
1.1 İşletmelerdeki etik sorunları tanır ve çözer.
1.2 İş etiğinin sistematik etik mantığını güvenler uygular ve bunları iş ahlakının kavramlarını, mantığını ve retorik kurallarını kullanarak sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar.
1.3 İş etiğinin teorik temellerini tanımlar,açıklar ve örneklerle açıklar.
2 İş ve ekonomi kavramları konusundaki bilgilerini etik bir bakış açısıyla açıklayabilir.16, 9A
2.1 Etik davranışın işletme ve toplum için önemini açıklar ve örneklerle gösterir.
2.2 İş değerlerinde ve etik boyutun iş ve iş yerlerinde karar vermedeki önemini yansıtmak ve eleştirel olarak inceler.
2.3 Etik dışı işyeri davranışlarını ve bunlarla mücadele yöntemini öğrenir
3 Etik davranışın kavramsal kökenini açıklayabilir.16, 9A
3.1 Etik teori modellerini öğrenir
3.2 İş etiği modellerini detaylı bir şekilde öğrenir
4 Öğrenci etik prensipleri iş ile bütünleştirebilir.16, 9A
4.1 Etik iş planı yapmayı öğrenir.
4.2 Etik iş modeli kurma yöntemlerini öğrenir
5. Öğrenci etik dışı iş yeri davranışlarını tespit edebilir.16, 9A
5.1 Etik dışı davranış çeşitlerini öğrenir.
5.2 Etik dışı davranışla mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İş etiğinin önemi
2Paydaş yönetimi, Sosyal sorumluluk ve Kurumsal yönetişim
3Yeni iş etiği konuları
4İş etiğinin kurumsallaşması
5etik karar verme ve etik liderlik
5Bireysel faktörler, ahlaki prensipler ve değerler
7Örgütsel faktörler. etik kültürün ve ilişkilerin rolü
8Etkili bir etik program geliştirme
9Etik programların uygulanması ve denetlenmesi
10Etik düşüncenin evrenselleşmesi
11Sunumlar ve tartışma
12Sunumlar ve tartışma
13Sunumlar ve tartışma
14sınav
Kaynak
Business ethics concept and cases - Pearson 7th edition (2013)
1. Ferrell, O. C., & Fraedrich, J. (2021). Business ethics: Ethical decision making and cases. Cengage learning. 2. Hartman, L. P., DesJardins, J., & MacDonald, C. (2011). Decision making for personal integrity & social responsibility. Business Ethics, McGraw Hill International, New York

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ VE MESLEK AHLAKI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste profesyonellerin örgütsel yaşamdaki etik davranışları ve örgütlerin etik davranışları ayrıntılı olarak incelenmektedir. Bu ders etik teori ve uygulamaları işletme yönetimine uygular. Bu derste farklı etik sistemler, kültürel farklılıklar ve kuruluşların etik programları geliştirme ve uygulama yolları gözden geçirilmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; İş etiğinin önemi,Paydaş yönetimi, Sosyal sorumluluk ve Kurumsal yönetişim,Yeni iş etiği konuları,İş etiğinin kurumsallaşması,etik karar verme ve etik liderlik,Bireysel faktörler, ahlaki prensipler ve değerler,Örgütsel faktörler. etik kültürün ve ilişkilerin rolü,Etkili bir etik program geliştirme,Etik programların uygulanması ve denetlenmesi,Etik düşüncenin evrenselleşmesi,Sunumlar ve tartışma,Sunumlar ve tartışma,Sunumlar ve tartışma,sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 İşletmelerde etik konusu açıklayabilir.16, 9A
1.1 İşletmelerdeki etik sorunları tanır ve çözer.
1.2 İş etiğinin sistematik etik mantığını güvenler uygular ve bunları iş ahlakının kavramlarını, mantığını ve retorik kurallarını kullanarak sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar.
1.3 İş etiğinin teorik temellerini tanımlar,açıklar ve örneklerle açıklar.
2 İş ve ekonomi kavramları konusundaki bilgilerini etik bir bakış açısıyla açıklayabilir.16, 9A
2.1 Etik davranışın işletme ve toplum için önemini açıklar ve örneklerle gösterir.
2.2 İş değerlerinde ve etik boyutun iş ve iş yerlerinde karar vermedeki önemini yansıtmak ve eleştirel olarak inceler.
2.3 Etik dışı işyeri davranışlarını ve bunlarla mücadele yöntemini öğrenir
3 Etik davranışın kavramsal kökenini açıklayabilir.16, 9A
3.1 Etik teori modellerini öğrenir
3.2 İş etiği modellerini detaylı bir şekilde öğrenir
4 Öğrenci etik prensipleri iş ile bütünleştirebilir.16, 9A
4.1 Etik iş planı yapmayı öğrenir.
4.2 Etik iş modeli kurma yöntemlerini öğrenir
5. Öğrenci etik dışı iş yeri davranışlarını tespit edebilir.16, 9A
5.1 Etik dışı davranış çeşitlerini öğrenir.
5.2 Etik dışı davranışla mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İş etiğinin önemi
2Paydaş yönetimi, Sosyal sorumluluk ve Kurumsal yönetişim
3Yeni iş etiği konuları
4İş etiğinin kurumsallaşması
5etik karar verme ve etik liderlik
5Bireysel faktörler, ahlaki prensipler ve değerler
7Örgütsel faktörler. etik kültürün ve ilişkilerin rolü
8Etkili bir etik program geliştirme
9Etik programların uygulanması ve denetlenmesi
10Etik düşüncenin evrenselleşmesi
11Sunumlar ve tartışma
12Sunumlar ve tartışma
13Sunumlar ve tartışma
14sınav
Kaynak
Business ethics concept and cases - Pearson 7th edition (2013)
1. Ferrell, O. C., & Fraedrich, J. (2021). Business ethics: Ethical decision making and cases. Cengage learning. 2. Hartman, L. P., DesJardins, J., & MacDonald, C. (2011). Decision making for personal integrity & social responsibility. Business Ethics, McGraw Hill International, New York

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:00Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:02