Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İLETİŞİM I-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ebru ESKİÇIRAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ebru ESKİÇIRAK
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. HAKAN YILDIZ
Dersin AmacıCEFR B2 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin kullanılması ile mesleki alanda sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, dersin amacının, ölçme yönteminin açıklanması,Mesleki Ortamda Kendini Tanıtma,Mesleki Telefon Görüşmeleri / Formal ve İnformal E-posta Yazımı / Dijital İletişim,Sosyal Medyanın Mesleki Amaçlı Kullanımı / Dijital Pazarlama / Profesyonel İletişim,Etkin Sunum Yapma Becerileri ,Sunum Taslağı Oluşturma / Sunum Kısımlarının Düzenlenmesi / Beden Dilinin İletişimdeki Önemi,Beden Dilindeki Cinsiyet ve Kültürler Arası Farklılıklar / Beden Dili Gözlemleme,Mesleki Toplantılar ,Zaman Yönetimi / Stres Yönetimi / Çatışma Yönetimi / İş Ortamında Karşılaşılan Problemler ve Başa Çıkma Yöntemleri,Sunum Becerileri / Topluluk Karşısında Konuşma Stratejileri ,Sunum Becerileri,Sunum Becerileri,İletişim Tarihçesi,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mesleki alanda sorumluluklarını sözlü ve yazılı ifade edebilecektir.10, 16, 6, 9A
1.1. Mesleki alanda yeterliliklerini açıklar.10, 16, 6, 9A
1.2. Yazılı ve sözlü talepleri kendi cümleleri ile ifade eder. 10, 16, 6, 9A
2. Çalışma ortamında farklı uluslardan bireylerin çalışma kültüründeki farklılıklarını tanımlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
2.1 Kendi ülkesine ait çalışma kültürünü özetler.10, 16, 6, 9A
2.2 Ortak çalışma alanını geliştirmek için alternatifleri tartışır.10, 16, 6, 9A
3. Kurumsal organizasyonların işleyiş biçimlerini açıklayabilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1. Kurumsal organizasyonlardaki görev tanımları ve dağılımları karşılaştırır..10, 16, 6, 9A
3.2. Kurumsal organizasyonlarda ihtiyaç duyulan iletişim yöntemlerini geliştirir.10, 16, 6, 9A
4. Farklı durumlarda kullanabileceği iletişim kültürünü sözlü ve yazılı ifade edebilecektir.10, 16, 6, 9A
4.1 Bulunduğu ortama ve yere göre kullanılması gereken doğru iletişim yöntemlerini ayırt eder.10, 16, 6, 9A
4.2 Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları rapor eder.10, 16, 6, 9A
5. Kurumlara yönelik analizler ile kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı tasarlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
5.1 Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodları tartışır.10, 16, 6A
5.2. Kurumun gelecek planlamasına yönelik planlar tasarlar.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, dersin amacının, ölçme yönteminin açıklanması
2Mesleki Ortamda Kendini TanıtmaKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
3Mesleki Telefon Görüşmeleri / Formal ve İnformal E-posta Yazımı / Dijital İletişimKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
4Sosyal Medyanın Mesleki Amaçlı Kullanımı / Dijital Pazarlama / Profesyonel İletişimKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
5Etkin Sunum Yapma Becerileri Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması
6Sunum Taslağı Oluşturma / Sunum Kısımlarının Düzenlenmesi / Beden Dilinin İletişimdeki ÖnemiKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
7Beden Dilindeki Cinsiyet ve Kültürler Arası Farklılıklar / Beden Dili GözlemlemeKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
8Mesleki Toplantılar Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması
9Zaman Yönetimi / Stres Yönetimi / Çatışma Yönetimi / İş Ortamında Karşılaşılan Problemler ve Başa Çıkma YöntemleriKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
10Sunum Becerileri / Topluluk Karşısında Konuşma Stratejileri Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması
11Sunum BecerileriKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
12Sunum BecerileriKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
13İletişim TarihçesiKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
14Genel TekrarKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
Kaynak
English For Business Communication by Simon Sweeney, Cambridge Professional English Series, Second Edition, ISBN-13. 978-0521754491 - 2019
İlgili TedX videoları, alanla ilgili gazete ve dergiler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler100
Proje Sunumu / Seminer100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı155
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)130
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İLETİŞİM I-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ebru ESKİÇIRAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ebru ESKİÇIRAK
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. HAKAN YILDIZ
Dersin AmacıCEFR B2 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin kullanılması ile mesleki alanda sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, dersin amacının, ölçme yönteminin açıklanması,Mesleki Ortamda Kendini Tanıtma,Mesleki Telefon Görüşmeleri / Formal ve İnformal E-posta Yazımı / Dijital İletişim,Sosyal Medyanın Mesleki Amaçlı Kullanımı / Dijital Pazarlama / Profesyonel İletişim,Etkin Sunum Yapma Becerileri ,Sunum Taslağı Oluşturma / Sunum Kısımlarının Düzenlenmesi / Beden Dilinin İletişimdeki Önemi,Beden Dilindeki Cinsiyet ve Kültürler Arası Farklılıklar / Beden Dili Gözlemleme,Mesleki Toplantılar ,Zaman Yönetimi / Stres Yönetimi / Çatışma Yönetimi / İş Ortamında Karşılaşılan Problemler ve Başa Çıkma Yöntemleri,Sunum Becerileri / Topluluk Karşısında Konuşma Stratejileri ,Sunum Becerileri,Sunum Becerileri,İletişim Tarihçesi,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mesleki alanda sorumluluklarını sözlü ve yazılı ifade edebilecektir.10, 16, 6, 9A
1.1. Mesleki alanda yeterliliklerini açıklar.10, 16, 6, 9A
1.2. Yazılı ve sözlü talepleri kendi cümleleri ile ifade eder. 10, 16, 6, 9A
2. Çalışma ortamında farklı uluslardan bireylerin çalışma kültüründeki farklılıklarını tanımlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
2.1 Kendi ülkesine ait çalışma kültürünü özetler.10, 16, 6, 9A
2.2 Ortak çalışma alanını geliştirmek için alternatifleri tartışır.10, 16, 6, 9A
3. Kurumsal organizasyonların işleyiş biçimlerini açıklayabilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1. Kurumsal organizasyonlardaki görev tanımları ve dağılımları karşılaştırır..10, 16, 6, 9A
3.2. Kurumsal organizasyonlarda ihtiyaç duyulan iletişim yöntemlerini geliştirir.10, 16, 6, 9A
4. Farklı durumlarda kullanabileceği iletişim kültürünü sözlü ve yazılı ifade edebilecektir.10, 16, 6, 9A
4.1 Bulunduğu ortama ve yere göre kullanılması gereken doğru iletişim yöntemlerini ayırt eder.10, 16, 6, 9A
4.2 Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları rapor eder.10, 16, 6, 9A
5. Kurumlara yönelik analizler ile kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı tasarlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
5.1 Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodları tartışır.10, 16, 6A
5.2. Kurumun gelecek planlamasına yönelik planlar tasarlar.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, dersin amacının, ölçme yönteminin açıklanması
2Mesleki Ortamda Kendini TanıtmaKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
3Mesleki Telefon Görüşmeleri / Formal ve İnformal E-posta Yazımı / Dijital İletişimKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
4Sosyal Medyanın Mesleki Amaçlı Kullanımı / Dijital Pazarlama / Profesyonel İletişimKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
5Etkin Sunum Yapma Becerileri Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması
6Sunum Taslağı Oluşturma / Sunum Kısımlarının Düzenlenmesi / Beden Dilinin İletişimdeki ÖnemiKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
7Beden Dilindeki Cinsiyet ve Kültürler Arası Farklılıklar / Beden Dili GözlemlemeKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
8Mesleki Toplantılar Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması
9Zaman Yönetimi / Stres Yönetimi / Çatışma Yönetimi / İş Ortamında Karşılaşılan Problemler ve Başa Çıkma YöntemleriKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
10Sunum Becerileri / Topluluk Karşısında Konuşma Stratejileri Kitaptaki İlgili kısmın çalışılması
11Sunum BecerileriKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
12Sunum BecerileriKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
13İletişim TarihçesiKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
14Genel TekrarKitaptaki İlgili kısmın çalışılması
Kaynak
English For Business Communication by Simon Sweeney, Cambridge Professional English Series, Second Edition, ISBN-13. 978-0521754491 - 2019
İlgili TedX videoları, alanla ilgili gazete ve dergiler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:00Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:02