Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEKTÖREL UYGULAMA-Güz Dönemi0+4215
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıTüm bölüm başkanları, 4. sınıf danışmanları, bölüm başkanı tarafından görevlendirilecek diğer öğretim elemanları.
Dersin AmacıSektörel uygulamanın amacı, öğrencilerin öğrenim gördükleri programlar ile ilgili iş alanlarını tanımalarını ve iş yerlerindeki uygulamaları öğrenmelerini, eğitim ve öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulayarak proje bazında deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oryantasyon ,Oryantasyon ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İş yerinde kendine verilen görevleri yapabilecektir. 13, 2, 6F, H
2. Yazışmaları yürütmek için yeteneklerini geliştirebilecektir. 14F
3. Grup çalışamalarında kendi potansiyelini geliştirebilecektir. 19, 20, 4
4. İşyerindeki gruplarla yakınlaşıp, etik kurallarını öğrenebilecektir. 20H
5. Sektörde işlerin nasıl yürüdüğünü analiz edebilecektir. 13
6. Bireylere veya gruplara yönelik duyguları ifade edebilecektir. 13, 20
7. İşletmede yeni planlar, prosedürler veya fikirler uygulayabilecektir. 16, 4
8. İşletmelerde istatistiksel verilerin anlamını yorumlayabilecektir. 6
9. Başkalarının çalışmalarını veya bilgilerin işlenmesini yönetebilecektir. 13, 2, 20, 4
10. İşyerinde danışman/mentör tarafından verilen kurum içi eğitim kurslarını tamamlayabilecektir. 5, 6
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oryantasyon
2Oryantasyon
3İşyeri uygulaması
4İşyeri uygulaması
5İşyeri uygulaması
6İşyeri uygulaması
7İşyeri uygulaması
8İşyeri uygulaması
9İşyeri uygulaması
10İşyeri uygulaması
11İşyeri uygulaması
12İşyeri uygulaması
13İşyeri uygulaması
14İşyeri uygulaması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati6212
Rehberli Problem Çözme12112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12336
Okul Dışı Diğer Faaliyetler488384
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)445
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(445/30)15
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEKTÖREL UYGULAMA-Güz Dönemi0+4215
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıTüm bölüm başkanları, 4. sınıf danışmanları, bölüm başkanı tarafından görevlendirilecek diğer öğretim elemanları.
Dersin AmacıSektörel uygulamanın amacı, öğrencilerin öğrenim gördükleri programlar ile ilgili iş alanlarını tanımalarını ve iş yerlerindeki uygulamaları öğrenmelerini, eğitim ve öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulayarak proje bazında deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oryantasyon ,Oryantasyon ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ,İşyeri uygulaması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İş yerinde kendine verilen görevleri yapabilecektir. 13, 2, 6F, H
2. Yazışmaları yürütmek için yeteneklerini geliştirebilecektir. 14F
3. Grup çalışamalarında kendi potansiyelini geliştirebilecektir. 19, 20, 4
4. İşyerindeki gruplarla yakınlaşıp, etik kurallarını öğrenebilecektir. 20H
5. Sektörde işlerin nasıl yürüdüğünü analiz edebilecektir. 13
6. Bireylere veya gruplara yönelik duyguları ifade edebilecektir. 13, 20
7. İşletmede yeni planlar, prosedürler veya fikirler uygulayabilecektir. 16, 4
8. İşletmelerde istatistiksel verilerin anlamını yorumlayabilecektir. 6
9. Başkalarının çalışmalarını veya bilgilerin işlenmesini yönetebilecektir. 13, 2, 20, 4
10. İşyerinde danışman/mentör tarafından verilen kurum içi eğitim kurslarını tamamlayabilecektir. 5, 6
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oryantasyon
2Oryantasyon
3İşyeri uygulaması
4İşyeri uygulaması
5İşyeri uygulaması
6İşyeri uygulaması
7İşyeri uygulaması
8İşyeri uygulaması
9İşyeri uygulaması
10İşyeri uygulaması
11İşyeri uygulaması
12İşyeri uygulaması
13İşyeri uygulaması
14İşyeri uygulaması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:46Son Güncelleme Tarihi: 09/10/2023 - 10:08