Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Fatma Serab ONURSAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Fatma Serab ONURSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplam Kalite Yönetiminin amacı sürekli iyileştirme çabalarında sosyal paydaşlar ile kuruluş içinde tutarlı, dürüst, açık ilişkilerin kurulma yöntemlerinin anlaşılmasının sağlanması; Toplam Kalite Yönetiminin verilere dayalı ve işbirliğini temel alan işleyiş tarzının öncelikli prensip haline getirilmesinin benimsenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak,Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları,Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti,Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı,Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri,Kalitenin Boyutları,Kalite Kontrol Çemberleri,Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri,TKY Yönetiminin Bileşenleri,TKY ve Hizmet İşletmeleri,TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı,Ödev Teslimi/ Sunumlar,Sunumlar, Soru/Cevap,Sunumlar, Soru/Cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Toplam kalite yönetiminin teorik çerçevesini açıklayabilecektir.5, 9A, D, E
1.1 Toplam kalite yönetimini tanımlar.5, 9A, D, E
1.2 Kalite kavramını tanımlar9A, D, E
1.3 Kalite ve toplam kalite kavramlarını kıyaslar.5, 9A, D, E
2. Süreç yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecektir.5, 9A, D, E
2.1 Süreç yönetimini tanımlar9A, D, E
2.2 Süreç yönetimini karşılaştırır9A, D, E
2.3 Süreç yönetimi geliştirmenin temel öğelerini ifade eder5, 9A, D, E
3. Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olabilecektir.14, 16, 9A, D, E
3.1 Kalite kapsamında müşterileri tanımlar9A, D, E
3.2 Müşterilerin kalite beklentisini tanımlar14, 16, 9A, D, E
3.3 Kalite ve müşteri ilişkisini açıklar14, 9A, D, E
4. Kalite güvence sistemlerini uygulayabilecektir.5, 9A, D, E
4.1 Kalite güvence sistemini tanımlar9A, D, E
4.2 Kalite güvence sistemlerini açıklar9A, D, E
4.3 Kalite güvence sistemi oluşturur5, 9A, D, E
5. Sorun çözme yetisine sahip olabilecektir. 5, 9A, D, E
5.1 İstatistiksel kalite kontrolünü açıklar.9D
5.2 Kalite kontrol çizelgelerini yorumlar5, 9A, D, E
5.3 Kalite kontrol stratejsi oluşturur5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak
2Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları
3Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti
4Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı
5Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
6Kalitenin Boyutları
7Kalite Kontrol Çemberleri
8Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri
9TKY Yönetiminin Bileşenleri
10TKY ve Hizmet İşletmeleri
11TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı
12Ödev Teslimi/ Sunumlar
13Sunumlar, Soru/Cevap
14Sunumlar, Soru/Cevap
Kaynak
Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Canan Çetin, Doç. Dr. M.Lütfi Arslan, 6. Baskı, Beta Yayınları, 2017.
Toplam Kalite Yönetimine Güncel Bakış, Prof. Dr. Çetin Bektaş, 2019; Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları, Nilgün Sarp, 2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
X
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Fatma Serab ONURSAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Fatma Serab ONURSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplam Kalite Yönetiminin amacı sürekli iyileştirme çabalarında sosyal paydaşlar ile kuruluş içinde tutarlı, dürüst, açık ilişkilerin kurulma yöntemlerinin anlaşılmasının sağlanması; Toplam Kalite Yönetiminin verilere dayalı ve işbirliğini temel alan işleyiş tarzının öncelikli prensip haline getirilmesinin benimsenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak,Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları,Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti,Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı,Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri,Kalitenin Boyutları,Kalite Kontrol Çemberleri,Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri,TKY Yönetiminin Bileşenleri,TKY ve Hizmet İşletmeleri,TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı,Ödev Teslimi/ Sunumlar,Sunumlar, Soru/Cevap,Sunumlar, Soru/Cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Toplam kalite yönetiminin teorik çerçevesini açıklayabilecektir.5, 9A, D, E
1.1 Toplam kalite yönetimini tanımlar.5, 9A, D, E
1.2 Kalite kavramını tanımlar9A, D, E
1.3 Kalite ve toplam kalite kavramlarını kıyaslar.5, 9A, D, E
2. Süreç yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecektir.5, 9A, D, E
2.1 Süreç yönetimini tanımlar9A, D, E
2.2 Süreç yönetimini karşılaştırır9A, D, E
2.3 Süreç yönetimi geliştirmenin temel öğelerini ifade eder5, 9A, D, E
3. Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olabilecektir.14, 16, 9A, D, E
3.1 Kalite kapsamında müşterileri tanımlar9A, D, E
3.2 Müşterilerin kalite beklentisini tanımlar14, 16, 9A, D, E
3.3 Kalite ve müşteri ilişkisini açıklar14, 9A, D, E
4. Kalite güvence sistemlerini uygulayabilecektir.5, 9A, D, E
4.1 Kalite güvence sistemini tanımlar9A, D, E
4.2 Kalite güvence sistemlerini açıklar9A, D, E
4.3 Kalite güvence sistemi oluşturur5, 9A, D, E
5. Sorun çözme yetisine sahip olabilecektir. 5, 9A, D, E
5.1 İstatistiksel kalite kontrolünü açıklar.9D
5.2 Kalite kontrol çizelgelerini yorumlar5, 9A, D, E
5.3 Kalite kontrol stratejsi oluşturur5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak
2Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları
3Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti
4Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı
5Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
6Kalitenin Boyutları
7Kalite Kontrol Çemberleri
8Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri
9TKY Yönetiminin Bileşenleri
10TKY ve Hizmet İşletmeleri
11TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı
12Ödev Teslimi/ Sunumlar
13Sunumlar, Soru/Cevap
14Sunumlar, Soru/Cevap
Kaynak
Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Canan Çetin, Doç. Dr. M.Lütfi Arslan, 6. Baskı, Beta Yayınları, 2017.
Toplam Kalite Yönetimine Güncel Bakış, Prof. Dr. Çetin Bektaş, 2019; Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları, Nilgün Sarp, 2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
X
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:46Son Güncelleme Tarihi: 09/10/2023 - 10:08