Dersin amacı; iş ortamında ekip çalışmasının dinamiklerini, ekip kurma ve yönetmenin prensiplerini uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ekiplere Giriş, Ekipler ve Gruplar Karşılaştırması,Ekip Çeşitleri,Ekip Kurma Temel Bilgiler,Ekip Gelişim Aşamaları,Belbin Ekip Rolleri,Yüksek Performanslı Takımlar,Ekip Verimlilik Faktörleri,Ekip Olumluluk Faktörleri,Sanal Ekipler,Ekiplerde Çatışma ,MBTI ve Ekip Çalışması,Ekiplerde Sorunları Teşhis Etme,Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşmaları -1,Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşması -2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Ekibin tanımı, gruptan farkını, önemini, unsurlarını ve çeşitlerini açıklayabilecektir.
16, 5, 9
A
1.1. Ekibi ve unsurlarını tanımlar ve önemini bilir.
1.2. Ekibin gruptan farkını örnekleriyle açıklar.
2. Ekibin gelişim aşamalarını ve özelliklerini tanımlayabilecektir.
16, 5, 9
A
2.1. Tuckman'ın ekip oluşturma, fırtına, norm oluşturma,
performans ve dağılma aşamalarını anlar.
2.2. Ekibin gelişim aşamalarında karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını bilir.
2.3. Ekibin gelişim aşamaları olan oluşum, fırtına, kuralları belirleme ve performans aşamalarına nasıl liderlik yapılacağını deneyimler.
3. Yüksek performanslı ekiplerin unsurlarını açıklayabilecektir.
16, 5, 9
A
3.1. Yüksek performanslı bir ekibin olumluluk faktörlerini listeler.
3.2. Yüksek performanslı bir ekibin verimlilik faktörlerini listeler.
3.3. Belbin'in ekip rollerini ve fonksiyonlarını açıklar.
4. Sanal ekipler için gerekli etkili liderlik özelliklerini açıklayabilecektir.
4.2. Sanal ekiplerde çalışan motivasyonunun nasıl sağlanacağını bilir.
5. Ekip sorunlarını teşhis edebilecektir.
16, 5, 9
A
5.1. Ekip içerisinde ekip ruhu ve destekleyici ortamın nasıl sağlanacağını bilir.
5.2. MBTI aracını ekip üyelerini tanımada ve ekip dinamiklerini anlamada kullanır.
5.3. Thomas-Kilmann çatışma yönetim stillerini bilir.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ekiplere Giriş, Ekipler ve Gruplar Karşılaştırması
2
Ekip Çeşitleri
3
Ekip Kurma Temel Bilgiler
4
Ekip Gelişim Aşamaları
5
Belbin Ekip Rolleri
6
Yüksek Performanslı Takımlar
7
Ekip Verimlilik Faktörleri
8
Ekip Olumluluk Faktörleri
9
Sanal Ekipler
10
Ekiplerde Çatışma
11
MBTI ve Ekip Çalışması
12
Ekiplerde Sorunları Teşhis Etme
13
Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşmaları -1
14
Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşması -2
Kaynak
Değer Katan Ekip Çalışması-Prof.Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2018.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
5
25
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
15
30
Proje Sunumu / Seminer
2
2
4
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
1
20
20
Toplam İş Yükü (Saat)
141
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(141/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
EKİP KURMA VE EKİP DİNAMİKLERİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin amacı; iş ortamında ekip çalışmasının dinamiklerini, ekip kurma ve yönetmenin prensiplerini uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ekiplere Giriş, Ekipler ve Gruplar Karşılaştırması,Ekip Çeşitleri,Ekip Kurma Temel Bilgiler,Ekip Gelişim Aşamaları,Belbin Ekip Rolleri,Yüksek Performanslı Takımlar,Ekip Verimlilik Faktörleri,Ekip Olumluluk Faktörleri,Sanal Ekipler,Ekiplerde Çatışma ,MBTI ve Ekip Çalışması,Ekiplerde Sorunları Teşhis Etme,Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşmaları -1,Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşması -2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Ekibin tanımı, gruptan farkını, önemini, unsurlarını ve çeşitlerini açıklayabilecektir.
16, 5, 9
A
1.1. Ekibi ve unsurlarını tanımlar ve önemini bilir.
1.2. Ekibin gruptan farkını örnekleriyle açıklar.
2. Ekibin gelişim aşamalarını ve özelliklerini tanımlayabilecektir.
16, 5, 9
A
2.1. Tuckman'ın ekip oluşturma, fırtına, norm oluşturma,
performans ve dağılma aşamalarını anlar.
2.2. Ekibin gelişim aşamalarında karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını bilir.
2.3. Ekibin gelişim aşamaları olan oluşum, fırtına, kuralları belirleme ve performans aşamalarına nasıl liderlik yapılacağını deneyimler.
3. Yüksek performanslı ekiplerin unsurlarını açıklayabilecektir.
16, 5, 9
A
3.1. Yüksek performanslı bir ekibin olumluluk faktörlerini listeler.
3.2. Yüksek performanslı bir ekibin verimlilik faktörlerini listeler.
3.3. Belbin'in ekip rollerini ve fonksiyonlarını açıklar.
4. Sanal ekipler için gerekli etkili liderlik özelliklerini açıklayabilecektir.
4.2. Sanal ekiplerde çalışan motivasyonunun nasıl sağlanacağını bilir.
5. Ekip sorunlarını teşhis edebilecektir.
16, 5, 9
A
5.1. Ekip içerisinde ekip ruhu ve destekleyici ortamın nasıl sağlanacağını bilir.
5.2. MBTI aracını ekip üyelerini tanımada ve ekip dinamiklerini anlamada kullanır.
5.3. Thomas-Kilmann çatışma yönetim stillerini bilir.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ekiplere Giriş, Ekipler ve Gruplar Karşılaştırması
2
Ekip Çeşitleri
3
Ekip Kurma Temel Bilgiler
4
Ekip Gelişim Aşamaları
5
Belbin Ekip Rolleri
6
Yüksek Performanslı Takımlar
7
Ekip Verimlilik Faktörleri
8
Ekip Olumluluk Faktörleri
9
Sanal Ekipler
10
Ekiplerde Çatışma
11
MBTI ve Ekip Çalışması
12
Ekiplerde Sorunları Teşhis Etme
13
Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşmaları -1
14
Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşması -2
Kaynak
Değer Katan Ekip Çalışması-Prof.Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2018.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.