Öğrencilerin, tehlikeli maddelerin taşınması, paketlenmesi, depolanması, ADR, RID, IMDG, ADNR, IATA(DGR) mevzuatları konularında bilgi sahibi olmaları ve bu konuda uzmanlaşmak isteyen öğrenciye rehberlik edilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tehlikeli Madde Sınıflarının Tanımlanması ve Genel Özellikleri,Tehlikeli Madde Sınıflarının Tanımlanması ve Genel Özellikleri,Tehlikeli Madde Sınıflarının Tanımlanması ve Genel Özellikleri,Tehlikeli Maddelerin Paketlenmesi İşaretlenmesi Etiketlenmesi,Tehlikeli Madde Taşımacılığında Kullanılan Araçlar,Tehlikeli Madde Taşımacılığında Kullanılan Araçlar,Taraflar, Sorumlulukları ve Yasal Düzenlemeler,Tehlikeli Maddelerin Karayolunda Taşınmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme-ADR,Tehlikeli Maddelerin Denizyolunda Taşınmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme-IMDG,Tehlikeli Maddelerin Demiryolunda Taşınmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme-RID,Tehlikeli Maddelerin İçsuyollarında Taşınmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme-ADNR,Tehlikeli Maddelerin Havayolu ile Taşınmasına İlişkin Uluslararası Kurallar-DGS,Tehlikeli Madde Taşımacılığı Belgeleri,Tehlikeli Madde Taşımacılığı Belgeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1 - Tehlikeli madde sınıflarını tanımlayabilecek.
16, 9
A
1.1 - Tehlikeli maddeleri tanımlar.
16, 9
A
1.2 - Tehlikeli maddeleri sınıflar.
16, 9
A
2 - Tehlikeli madde taşımacılığının temel kavramlarını ve bu taşımacılık türünün diğer taşımacılık türleri içindeki önemini kavrayabilecek.
16, 9
A
2.1 - Tehlikeli madde limitleri olduğunu bilir.
16, 9
A
2.2 - Tehlikeli madde muafiyet sınırları olduğunu kavrar.
16, 9
A
3 - Tehlikeli maddelerin paketlenme, işaretlenme ve etiketlenme süreçleri ve bu süreçlerde kullanılan araçları tanımlayabilecek.
16, 9
A
3.1 - Hava, deniz, demir ve karayollarında tehlikeli maddeler taşıyan farklı araçlar olduğunu bilir.
16, 9
A
3.2 - Paketleme, işaretleme ve etiketleme süreçlerinde taraflara ait farklı sorumlulukları açıklar.
16, 9
A
4 - Tehlikeli maddeler taşımacılığında temel belgeleri açıklayabilecek.
16, 9
A
4.1 - Tehlikeli maddeler kitabında sütunları açıklar.
16, 9
A
4.2 - Gönderici beyanı ve taşıma belgelerini bilir.
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
30
30
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
42
42
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
135
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(135/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEHLİKELİ MADDE TAŞIMACILIĞI
-
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Özlem İLDAY
Dersi Verenler
Doç.Dr. Murat DÜZGÜN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerin, tehlikeli maddelerin taşınması, paketlenmesi, depolanması, ADR, RID, IMDG, ADNR, IATA(DGR) mevzuatları konularında bilgi sahibi olmaları ve bu konuda uzmanlaşmak isteyen öğrenciye rehberlik edilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tehlikeli Madde Sınıflarının Tanımlanması ve Genel Özellikleri,Tehlikeli Madde Sınıflarının Tanımlanması ve Genel Özellikleri,Tehlikeli Madde Sınıflarının Tanımlanması ve Genel Özellikleri,Tehlikeli Maddelerin Paketlenmesi İşaretlenmesi Etiketlenmesi,Tehlikeli Madde Taşımacılığında Kullanılan Araçlar,Tehlikeli Madde Taşımacılığında Kullanılan Araçlar,Taraflar, Sorumlulukları ve Yasal Düzenlemeler,Tehlikeli Maddelerin Karayolunda Taşınmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme-ADR,Tehlikeli Maddelerin Denizyolunda Taşınmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme-IMDG,Tehlikeli Maddelerin Demiryolunda Taşınmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme-RID,Tehlikeli Maddelerin İçsuyollarında Taşınmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme-ADNR,Tehlikeli Maddelerin Havayolu ile Taşınmasına İlişkin Uluslararası Kurallar-DGS,Tehlikeli Madde Taşımacılığı Belgeleri,Tehlikeli Madde Taşımacılığı Belgeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1 - Tehlikeli madde sınıflarını tanımlayabilecek.
16, 9
A
1.1 - Tehlikeli maddeleri tanımlar.
16, 9
A
1.2 - Tehlikeli maddeleri sınıflar.
16, 9
A
2 - Tehlikeli madde taşımacılığının temel kavramlarını ve bu taşımacılık türünün diğer taşımacılık türleri içindeki önemini kavrayabilecek.
16, 9
A
2.1 - Tehlikeli madde limitleri olduğunu bilir.
16, 9
A
2.2 - Tehlikeli madde muafiyet sınırları olduğunu kavrar.
16, 9
A
3 - Tehlikeli maddelerin paketlenme, işaretlenme ve etiketlenme süreçleri ve bu süreçlerde kullanılan araçları tanımlayabilecek.
16, 9
A
3.1 - Hava, deniz, demir ve karayollarında tehlikeli maddeler taşıyan farklı araçlar olduğunu bilir.
16, 9
A
3.2 - Paketleme, işaretleme ve etiketleme süreçlerinde taraflara ait farklı sorumlulukları açıklar.
16, 9
A
4 - Tehlikeli maddeler taşımacılığında temel belgeleri açıklayabilecek.
16, 9
A
4.1 - Tehlikeli maddeler kitabında sütunları açıklar.
16, 9
A
4.2 - Gönderici beyanı ve taşıma belgelerini bilir.
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.